• Andreaaaa

    Samsova med spädis?

    Får vårt andra barn i vår, storebror är då 4 år, och undrar nu om ni med flera barn har några praktiska tips på hur man får nätterna att funka när det stora barnet ofta kommer över på natten?

    Tanken var att träna storebror på att somna om i egen säng nu tiden innan förlossning men han har haft så mycket mardrömmar/mörkrädsla på sistone att det inte har känts schysst, han har fått sova med oss när han velat (somnar i egen säng) och det har funkat bra för alla. Men hur göra nu med spädis?

    När storebror var nyfödd hade vi en spjälsäng bredvid, öppen i sidan och upphöjd i samma höjd som vår säng, där han sov. När jag nattammade kunde jag låta honom ligga kvar i egen säng när jag ammade med ena bröstet, när det ett par timmar senare var dags för andra bröstet lyfte jag över honom och lät honom ligga mellan oss i sängen. Men nu skulle det inte kännas bra att ha bebis ?löst? i stora sängen om jag skulle slumra till - storebror snurrar runt en del i sömnen och försöker ibland ligga halvt på mig, känns inte säkert för en liten spädis som kan hamna emellan...

    Hur har ni andra i liknande situation gjort rent praktiskt? Blir glad av alla trevliga tips jag kan få

Svar på tråden Samsova med spädis?