Inlägg från: MammaTilltvå27 |Visa alla inlägg
  • MammaTilltvå27

    Ofostrig graviditet

    Först vill jag skicka en stor styrkekram till dig.. Jag var med om samma hösten 2018. Var i vecka 12 och var så lycklig och hade berättat för familj osv.

    Men fick sedan blödningar så åkte in till gynakuten.där kunde dem konstatera ofostrig graviditet. Hinnsäcken var väldigt liten och inget foster kunde man se. Kände mig lurad.

    Men jag fick detta MA i september. Sen i november Plussade jag igen. Nu är grabben ett halv år. Så ge inte upp fina du <3.vet hur jobbigt det är. Men man tar sig upp igen. Kram på dig. Skriv gärna om du vill veta något eller liknande.

  • MammaTilltvå27
    Rosahimmel86 skrev 2020-02-08 13:33:34 följande:

    Åh jag beklagar att du behövde gå igenom det :(

    Jag förstår precis vad du menar - vi hade börjat berätta för dom närmaste.

    Nu väntar jag på att min kropp ska "bli normal" igen efter skrapningen.

    Den var jobbig och tog över en timme och jag förlorade 1,7 liter blod. Så dagen efter fick jag en blodtransfusion.

    (Jag Sov visserligen under själva operationen så jag märkte ingenting förrän jag skulle ställa mig upp några timmar senare och svimmade)

    Nu är jag lite rädd för att det ska hända igen även om jag vet att chanserna är väldigt små.

    Vad härligt att höra att du plussade och hade en fullgången graviditet så snart efter :)


    Vad jobbigt de verkar ha vart för dig. Jag hoppas dy mår bättre idag. Jag vet jag var också väldigt orolig för samma igen. Så de förstår jag att du är.

    Jag fick också göra en skrapning då min kropp inte svarade på cytotecen som jag fick. De va jobbigt då jag gick en hel dag o förlorade massa blod.sen fick jag akut skrapas. O de va jätteläskigt. Då jag aldrig någonsin vart sövd förut o min sambo hade gått ut så hann inte prata med han innan jag åkte in på operation. Men operationen gick bra o dem fick ut allt. Så de var skönt.

    Oron sitter alltid där tror jag. Men jag hoppas de ska gå bättre för dig nästa gång. Kram på dig
Svar på tråden Ofostrig graviditet