• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Kickz

Hade min igår och testade negativt idag...känns segt då jag verkligen trodde att jag var gravid, har fortfarande flytningar vilket jag aldrig har innan mens men men...får väl bara vänta in mensen nu och göra nytt försök i april...

• Namaste84
    Fnattilur skrev 2020-03-05 12:49:13 följande:
    Jag har fått molvärk idag. Känns lite annorlunda jämfört med vanlig mensvärk, inte lika "dov". Började lätt på morgonen men känns nu tydligt! Men har inte känt några hugg. Har BIM 12/3.
    Vi får hålla tummarna för varandra! Ska du testa tidigt eller hålla dig? Jag tänkte ta tidigt test lördag som jag skrev men nu vet jag knappt om jag kan hålla mig från att testa imorgon bitti. Tror det är 5 dagar innan mens man kan testa tidigt så för mig imorgon.
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-05 15:34:35 följande:

Vi får hålla tummarna för varandra! Ska du testa tidigt eller hålla dig? Jag tänkte ta tidigt test lördag som jag skrev men nu vet jag knappt om jag kan hålla mig från att testa imorgon bitti. Tror det är 5 dagar innan mens man kan testa tidigt så för mig imorgon.

Det får vi! Jag hade tänkt vänta till lördag, men nu när det känns så här blir det nog imorgonbitti.. .Har räknat lutealfas på 15 dagar så om jag istället räknar på 14 som testen gör blir det samma för mig som dig. Har tidiga test hemma. :)
  • Anonym (Millis)

Heej!

Har BIM 18/3.

Fick missfall i februari så vill bara att det ska ta sig direkt igen. Inte haft mens mellan men tror jag luskat fram att ägglossning har varit typ nyss.

Har någon av er barn redan eller är det första?

• Namaste84
    Fnattilur skrev 2020-03-05 15:55:21 följande:
    Det får vi! Jag hade tänkt vänta till lördag, men nu när det känns så här blir det nog imorgonbitti.. .Har räknat lutealfas på 15 dagar så om jag istället räknar på 14 som testen gör blir det samma för mig som dig. Har tidiga test hemma. :)
    Jag kanske också testar imorgon bitti då, om jag inte kan hålla mig får se hur det känns imorgon bitti :) Jag är osäker på när jag hade äglossning för jag har aldrig testat så har ingen koll på min lutealfas, men, jag känner av innan ägglossning när äggblåsorna växer, jag har nämligen överaktiva äggblåsor så jag HOPPAS att det gått vägen, hade sex förra torsdagen och hoppas innerligt att ägglossningen var torsdag eller fredag, har räknat som en galning och sannolikheten är större onsdag-fredag än måndag-tisdag. Hittade också en väldigt intressant studie som publicerades förra året, från Karolinska/Amerika/UK som säger att genomsnittliga lutealfasen inte är 14 dagar utan 12,4 och att alla mensappar etc bör göras om. Intressant! Jag hoppas att det stämmer i mitt fall, det skulle mest troligt vara till min fördel :)
    Låt mig veta hur det går imorgon bitti!
  • ESemlan84
    Anonym (Millis) skrev 2020-03-05 16:03:05 följande:

Heej!

Har BIM 18/3.

Fick missfall i februari så vill bara att det ska ta sig direkt igen. Inte haft mens mellan men tror jag luskat fram att ägglossning har varit typ nyss.

Har någon av er barn redan eller är det första?

Jag har en 8årig son sen tidigare förhållande. Jag och min sambo har aktivt försökt sedan december 2018. Vilket har resulterat i två missfall under 2019. Men vi försöker nån månad till innan vi ger oss tänker vi.
  • Undrandee

Varför testar jag ens?!

Negativt idag igen... ÄL+9 eller 10 idag.

Fan vad less jag blir!!! :(

• Anonym (På't igen)

Ingen aning, men borde ha mens inom tre dagar, annars är den officiellt utanför normalspannet :s

• Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-03-05 17:26:10 följande:

Varför testar jag ens?!

Negativt idag igen... ÄL+9 eller 10 idag.

Fan vad less jag blir!!! :(

Testa med morgonurin, det ska jag göra imorrn. :)
Svar på tråden BIM mars 2020