• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Fnattilur
    Namaste84 skrev 2020-03-05 16:31:51 följande:

Jag kanske också testar imorgon bitti då, om jag inte kan hålla mig får se hur det känns imorgon bitti :) Jag är osäker på när jag hade äglossning för jag har aldrig testat så har ingen koll på min lutealfas, men, jag känner av innan ägglossning när äggblåsorna växer, jag har nämligen överaktiva äggblåsor så jag HOPPAS att det gått vägen, hade sex förra torsdagen och hoppas innerligt att ägglossningen var torsdag eller fredag, har räknat som en galning och sannolikheten är större onsdag-fredag än måndag-tisdag. Hittade också en väldigt intressant studie som publicerades förra året, från Karolinska/Amerika/UK som säger att genomsnittliga lutealfasen inte är 14 dagar utan 12,4 och att alla mensappar etc bör göras om. Intressant! Jag hoppas att det stämmer i mitt fall, det skulle mest troligt vara till min fördel :)

Låt mig veta hur det går imorgon bitti!

Jag har testat ÄLmed stickor två ggr nu och hade ÄL på CD11 i januari och CD12 nu. Å andra sidan har jag läst nånstans att ÄL inträffar tidigare med ökad ålder.

Jag meddelar hur det går! :)
  • Anonym (Millis)
    ESemlan84 skrev 2020-03-05 17:00:57 följande:

Jag har en 8årig son sen tidigare förhållande. Jag och min sambo har aktivt försökt sedan december 2018. Vilket har resulterat i två missfall under 2019. Men vi försöker nån månad till innan vi ger oss tänker vi.

Åh jag hoppas verkligen det tar sig. När har du BIM?
  • ESemlan84
    Anonym (Millis) skrev 2020-03-05 17:50:51 följande:

Åh jag hoppas verkligen det tar sig. När har du BIM?

Lite osäker på Bim då cyklerna varierar lite men jag är på äl+7 idag och tänkte testa på tisdag (äl+12).

Har du barn sedan tidigare eller är det första ni laddar inför?
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-03-05 17:26:10 följande:

Varför testar jag ens?!

Negativt idag igen... ÄL+9 eller 10 idag.

Fan vad less jag blir!!! :(

Suck, vad trist! Men om jag var du skulle jag testa imorgon bitti, brukar det inte stå så på testerna?
  • Anonym (Millis)
    ESemlan84 skrev 2020-03-05 17:59:13 följande:

Lite osäker på Bim då cyklerna varierar lite men jag är på äl+7 idag och tänkte testa på tisdag (äl+12).

Har du barn sedan tidigare eller är det första ni laddar inför?

Jag har en som på 9 månader och hade egentligen ingen stress men efter missfallet känns det som att jag har blivit besatt av tanken :( som att jag inte kommer kunna gå vidare förrän jag har en liten i famnen :(

Jag önskar jag kunde hålla mig tills efter BIM men jag är nog alldeles för otålig.
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-03-05 17:39:36 följande:

Testa med morgonurin, det ska jag göra imorrn. :)

Jag hade sparat mitt morgonurin i kylskåpet i ett sånt där gult rör man får på sjukhus att lämna urinprov i. Vet inte om man kan använda det ens? Men jag fortsätter testa några dagar till
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-03-05 18:01:20 följande:

Suck, vad trist! Men om jag var du skulle jag testa imorgon bitti, brukar det inte stå så på testerna?

Hade sparat mitt morgonurin i kylskåpet. Vet inte om man igentligen kan testa i det, men fortsätter testa mig fram om inte mensen kommer.

känns dock konstigt om den hoppar över några dar nu när den har kommit på CD 29-30 förut.. :/
  • Anonym (Barnlängtan)

Fy vad jobbigt det e när man får den där mensen är påväg känslan. Månad efter månad samma sak. När äl kommer och man tkr att man prickar in rätt bra och blir hoppfull, börjar "känna" symptom och sen ba kmr mensen å man hamnar på noll igen :(

• Anonym (Barnlängtan)

Fy vad jobbigt det e när man får den där mensen är påväg känslan. Månad efter månad samma sak. När äl kommer och man tkr att man prickar in rätt bra och blir hoppfull, börjar "känna" symptom och sen ba kmr mensen å man hamnar på noll igen :(

• Undrandee
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-03-05 22:10:51 följande:

Usch ja! Så känner jag just nu. Har till och med gråtit en skvätt ikväll för att det känns så hopplöst!
Svar på tråden BIM mars 2020