• jagharingenfantasi

Min mamma är rasist

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara ledsen och uppgiven. 

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund, vilket är något min mamma ogillar. Hon låter mig inte träffa dem eftersom "utlänningar är farliga" enligt henne, dock så är dessa vänner de snällaste personerna jag vet.
    Eftersom jag inte får träffa mina vänner är jag rädd att de snart kommer tröttna på mig och säga upp vänskapen, för vem vill egentligen ha kontakt med någon man aldrig träffar? 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag äcklas av min mammas åsikter och mår dåligt av att inte kunna umgås med några av mina närmsta vänner.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma är rasist
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2020-01-30 09:18:05 följande:

Fast man får ju inte säga att män våldtar. Men det är alltså OK att säga att invandrare är farliga, dra alla över en kam?

Har inte dragit alla över en kam.
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym (S) skrev 2020-01-30 09:25:32 följande:

Då blir de män som inte våldtar kränkta. Så är det på FL, här får man aldrig dra alla män över en kam.

Har märkt det. Men faktum är att 99% av alla våldtäkter begås av just män.
  • Anonym (Trollmor)

Då blir de män som inte våldtar kränkta. Så är det på FL, här får man aldrig dra alla män över en kam.

• Anonym (Trollmor)

• Anonym (Trollmor)

• Rudbeckius
    Sant, man behöver bete sig respektfyllt mot alla, även män. Kvinnor kan ju tydligen aldrig provoceras eller kränkas här på FL, det är beundransvärt.
  • Rudbeckius
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 09:28:35 följande:
    Suck. Du har ingen bra statistik på det, mörkertalet är stort och det låter på dig som om 99% av män våldtar hela tiden. Jag förstår att du lever i ständig oro. Tröttsamt, måste det vara. Som du ser pekar forskningne på ett rejält andtal våldtäkter som kvinnor utför på män med. Kan vi inte hålla oss till TS ämne?
  • Anonym (Trollmor)
    Rudbeckius skrev 2020-01-30 09:43:22 följande:
    Suck. Du har ingen bra statistik på det, mörkertalet är stort och det låter på dig som om 99% av män våldtar hela tiden. Jag förstår att du lever i ständig oro. Tröttsamt, måste det vara. Som du ser pekar forskningne på ett rejält andtal våldtäkter som kvinnor utför på män med. Kan vi inte hålla oss till TS ämne?
    Att en person i en artikel påstår att det KAN finnas ett mörkertal är ingen fakta.

Fakta är alla KONSTATERADE fall av våldtäkter, där våldtäktmannen DÖMTS i domstol.

Statistiken säger att 99 % av alla dömda våldtäktsmän är just män, och de står för den Kraftiga MAJORITETEN av alla våldtäkter som begås mot både kvinnor och män. Statistiken visar också att majoriteten av de män som blir våldtagna blir det av andra män.

Finns en anledning till att våldtäktsman heter våldtäktsMAN.

Kan vi hålla oss till topic nu?
  • Anonym (Trollmor)
    Rudbeckius skrev 2020-01-30 09:43:22 följande:
    Att en person i en artikel påstår att det KAN finnas ett mörkertal är ingen fakta.

Fakta är alla KONSTATERADE fall av våldtäkter, där våldtäktmannen DÖMTS i domstol.

Statistiken säger att 99 % av alla dömda våldtäktsmän är just män, och de står för den Kraftiga MAJORITETEN av alla våldtäkter som begås mot både kvinnor och män. Statistiken visar också att majoriteten av de män som blir våldtagna blir det av andra män.

• Rudbeckius
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 09:53:07 följande:

Du skriver/skriker med versaler och verkar varken kunna resonera eller ta till dig argument. Fortsätt skrika om att alla män våldtar och att du lever i ett galet samhälle med faror överallt. Det är helt och hållet din interna föreställningsvärld och din informationsbubbla. Det var inte meningen att störa dig där inne. Jag beklagar de som utsätts för detta hos dig.
Svar på tråden Min mamma är rasist