• jagharingenfantasi

Min mamma är rasist

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara ledsen och uppgiven. 

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund, vilket är något min mamma ogillar. Hon låter mig inte träffa dem eftersom "utlänningar är farliga" enligt henne, dock så är dessa vänner de snällaste personerna jag vet.
    Eftersom jag inte får träffa mina vänner är jag rädd att de snart kommer tröttna på mig och säga upp vänskapen, för vem vill egentligen ha kontakt med någon man aldrig träffar? 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag äcklas av min mammas åsikter och mår dåligt av att inte kunna umgås med några av mina närmsta vänner.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma är rasist
  • jagharingenfantasi
    Anonym (?) skrev 2020-01-30 09:13:39 följande:

Du tycker alltså att din mamma är rasist för att hon säger att utlänningar är farliga?? Det finns faktiskt utlänningar som är farliga, lika väl som att det finns svenskar som är farliga. Att kalla henne rasist av den anledningen är bara barnsligt.

Jag ber om ursäkt för jag utelämnade vissa detaljer och varit otydlig. Min mamma är inte rasist för hon inte låter mig träffa mina vänner, hon låter mig inte träffa dem för hon är rasist. Hon har i hela mitt liv uttryckt sig rasistiskt, precis som min syster, detta är bara en konsekvens som påverkar mig.
  • jagharingenfantasi
    Anonym skrev 2020-01-30 10:42:56 följande:

För att svara på ts så ser jag stor skillnad på om det är tjejer i hennes ålder som är dessa vänner, än om det är unga män i säg 20-årsåldern.

Jag säger inte att alla unga invandrarmän är potentiellt farliga men nog är de farligare än tonåriga invandrartjejer alltid.

Och, ursäkta mig du som ser mig som rasist nu, jag ser större fara i unga invandrarmän än i svenska unga män.

Med andra ord, hade jag haft en 16-årig dotter så hade hon fått umgås med tjejer i sin egen ålder men inte med äldre killar. Troligen inte heller med invandrarkillar i egna åldern. (Och då pratar jag invandrare/asylsökande från MENA-länder.)

Mina vänner är killar i min ålder. Hon bryr sig inte om kön eller ålder, utan om ursprung.
  • Anonym
    jagharingenfantasi skrev 2020-02-02 00:39:21 följande:
    Mina vänner är killar i min ålder. Hon bryr sig inte om kön eller ålder, utan om ursprung.
    Du hade inte fått umgås med dem av mig heller om jag var din mamma.
  • Anonym (tobbe)
    jagharingenfantasi skrev 2020-02-02 00:35:06 följande:
    Jag ber om ursäkt för jag utelämnade vissa detaljer och varit otydlig. Min mamma är inte rasist för hon inte låter mig träffa mina vänner, hon låter mig inte träffa dem för hon är rasist. Hon har i hela mitt liv uttryckt sig rasistiskt, precis som min syster, detta är bara en konsekvens som påverkar mig.
    Jag tycker att du ska skita i vad din morsa anser. Är hon nazist då får hon vara det men du ska inte straffas bara för det. Jag tycker att du ska säga det till henne. Att dom med hennes ideologi är betydligt farligare.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym skrev 2020-02-02 00:45:28 följande:
    Du hade inte fått umgås med dem av mig heller om jag var din mamma.
    Är du nazist eller? 30 talet är slut så du vet det.
  • Anonym (KOBE)
    jagharingenfantasi skrev 2020-01-29 22:04:30 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara ledsen och uppgiven. 

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund, vilket är något min mamma ogillar. Hon låter mig inte träffa dem eftersom "utlänningar är farliga" enligt henne, dock så är dessa vänner de snällaste personerna jag vet.

Eftersom jag inte får träffa mina vänner är jag rädd att de snart kommer tröttna på mig och säga upp vänskapen, för vem vill egentligen ha kontakt med någon man aldrig träffar? 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag äcklas av min mammas åsikter och mår dåligt av att inte kunna umgås med några av mina närmsta vänner.

Vad ska jag göra?

Umgås du med MENA-killar så förstår jag hennes oro. Sexualbrottsligheten bland dem är makalöst hög. Din mamma är bara rädd om dig.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (KOBE) skrev 2020-02-02 02:20:15 följande:
    Umgås du med MENA-killar så förstår jag hennes oro. Sexualbrottsligheten bland dem är makalöst hög. Din mamma är bara rädd om dig.
    Sexbrottsligheten är hög bland övriga killar också skillnaden är att dom ofta inte anmäls och gör dom det då döms dom betydligt mer sällan trots samma bevis. Det finns gott om studier som visar att dom döms hårdare. Skulle inte känna mig lugnare om jag hade en dotter som hängde med några bratskillar.
  • Anonym
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-02 00:57:18 följande:

Är du nazist eller? 30 talet är slut så du vet det.

Nej, det är jag inte. Varför undrar du det?
  • Anonym (KOBE)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-02 02:36:26 följande:

Sexbrottsligheten är hög bland övriga killar också skillnaden är att dom ofta inte anmäls och gör dom det då döms dom betydligt mer sällan trots samma bevis. Det finns gott om studier som visar att dom döms hårdare. Skulle inte känna mig lugnare om jag hade en dotter som hängde med några bratskillar.

Vill att du visar studier eller forskning som påvisar detta. Det kommer du inte finna. Du förminskar våldet mot kvinnor genom att påstå det du gör. Tänk om någon i din närhet skulle bli gruppvåldtagen. Om du nu känner någon kvinna.
  • Bananböjaren
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 09:49:13 följande:
    Finns en anledning till att våldtäktsman heter våldtäktsMAN.
    Våldtäktsman är ett politiskt instiftat ord, liksom mansplaining, killgissa etc. Feministvänstern har stort inflytande hos svenska akademin och kan påverka språket för att driva sin manshatande agenda.

Notera att det är bara i svenskan som man könsbestämt dessa ord. Jämför med engelskans rapist t.ex.
Svar på tråden Min mamma är rasist