• jagharingenfantasi

Min mamma är rasist

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara ledsen och uppgiven. 

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund, vilket är något min mamma ogillar. Hon låter mig inte träffa dem eftersom "utlänningar är farliga" enligt henne, dock så är dessa vänner de snällaste personerna jag vet.
    Eftersom jag inte får träffa mina vänner är jag rädd att de snart kommer tröttna på mig och säga upp vänskapen, för vem vill egentligen ha kontakt med någon man aldrig träffar? 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag äcklas av min mammas åsikter och mår dåligt av att inte kunna umgås med några av mina närmsta vänner.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma är rasist
  • Anonym (Trollmor)
    Bananböjaren skrev 2020-02-02 11:17:18 följande:

Våldtäktsman är ett politiskt instiftat ord, liksom mansplaining, killgissa etc. Feministvänstern har stort inflytande hos svenska akademin och kan påverka språket för att driva sin manshatande agenda.

Notera att det är bara i svenskan som man könsbestämt dessa ord. Jämför med engelskans rapist t.ex.

Ordet "våldtäktsman" har funnits sedan 1600-talet minst, långt innan feminismen fanns.

Ordet grundar sig på att ca 99 % av alla våldtäktsMÄN är män. Precis som ordet "sjuksköterska" grundar sig på en sjukSKÖTERSKA, en kvinnlig sjukvårdspersonal. Detta pga att det bara var kvinnor som hade det yrket förr i tiden.
  • jagharingenfantasi
    Anonym (KOBE) skrev 2020-02-02 02:20:15 följande:

Umgås du med MENA-killar så förstår jag hennes oro. Sexualbrottsligheten bland dem är makalöst hög. Din mamma är bara rädd om dig.

Jag förstår att hon är rädd för mig, men jag har visat bilder på dem och t.om frågat ifall hon vill träffa dem för att förstå att de inte är våldtäktsmän/mördare/knarkare som hon (och ni) verkar tro, men hon vill inte.

Fördomar har alla människor, men när ens (i detta fallet) felaktiga fördomar påverkar andra utan en vilja att ändra uppfattning blir jag frustrerad. Varför ska jag inte kunna umgås med mina vänner, som jag haft kontakt med i flera år, bara för att deras föräldrar invandrat från andra länder?
  • Anonym (KOBE)
    Bananböjaren skrev 2020-02-02 11:17:18 följande:

Våldtäktsman är ett politiskt instiftat ord, liksom mansplaining, killgissa etc. Feministvänstern har stort inflytande hos svenska akademin och kan påverka språket för att driva sin manshatande agenda.

Notera att det är bara i svenskan som man könsbestämt dessa ord. Jämför med engelskans rapist t.ex.

Borde inte våldtäktsperson vara rätt term precis som det numera heter gärningsperson?
  • camomill

Jag kan tycka att det beror på i vilken umgängeskrets dessa invandrare hänger i och om de är religiösa av sig. Min pappa var inte heller förtjust med en del av mina vänner som kommer från invandrarfamiljer. Men när han väl fick träffa dessa och insåg att de hade samma värderingar som han själv ändrade han åsikt. Hade det däremot rört sig om att jag umgicks med kriminella, personer med kopplingar till kriminella eller folk som hade haft dåligt inflytande över mig hade han troligtvis förbjudit mig från att umgås med dem.

Min pappa har bott i Saudiarabien under ett flertal år och har sett hur exempelvis muslimerna där behandlade kvinnor och var antagligen rädd för att jag skulle bli utsatt för något brott pga. hederskultur och dylikt. Nu hade mina vänner växt upp i Sverige och hade därmed inte haft någon religiös uppväxt, vilket gjorde att de var som vilken svennebanan som helst.

Din mamma kanske ser på saken annorlunda? Hon kanske tycker att dessa personer har dåligt inflytande på dig eller är rädd för att du ska dras med in i kriminella kretsar? Även kriminella kan vara oerhört snälla och trevliga människor, men man kan ändå riskera att hamna i skottelden för skjutningar eller knivrån.

Varför vill din mamma inte att du umgås med dessa personer? Och nämn en riktig anledning som inte har med deras bakgrund att göra. Hur har samtalen gått när hon har förbjudit dig från att hänga med dina invandrarpolare?

Krasst sett så bor du hemma hos din mamma och hon bestämmer reglerna. Sen kan du såklart bli hur äcklad du vill av detta.

• Anonym (tobbe)
    Anonym skrev 2020-02-02 10:21:24 följande:
    Nej, det är jag inte. Varför undrar du det?
    Eftersom du uppenbarligen delar deras syn på människor.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (KOBE) skrev 2020-02-02 10:30:19 följande:
    Vill att du visar studier eller forskning som påvisar detta. Det kommer du inte finna. Du förminskar våldet mot kvinnor genom att påstå det du gör. Tänk om någon i din närhet skulle bli gruppvåldtagen. Om du nu känner någon kvinna.
    Finns gott om vita svenssons killar som våldtar och gruppvåldtar också. Faktum är att dom våldtäktsfall vi har haft i området har varit vita svenssons. Och tittar vi på Sveriges värsta serievåldtäktsmän då är det vita svenssons. Sen det finns forskning som stödjer det jag påstod. Men jag ids inte leta rätt på den nu. Men du kan ju ta fram den forskning som stödjer din teori om att det finns raser och att visa av dom skulle vara genetiskt mer benägna att våldta.
  • camomill
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-03 01:59:45 följande:
    Alltså, man blir inte per automatik nazist för att man inte vill att ens barn hänger med invandrare - det krävs lite mer än så för att uppfylla de ideologiska kraven för att vara nazist.

Vidare vet vi ingenting om denna umgängeskrets heller och det är därmed svårt att uttala sig om huruvida TS ska umgås med dem eller inte. Personerna i den umgängeskretsen kan vara ostraffade likväl som straffade.
  • jagharingenfantasi
    camomill skrev 2020-02-03 01:52:14 följande:

Jag kan tycka att det beror på i vilken umgängeskrets dessa invandrare hänger i och om de är religiösa av sig. Min pappa var inte heller förtjust med en del av mina vänner som kommer från invandrarfamiljer. Men när han väl fick träffa dessa och insåg att de hade samma värderingar som han själv ändrade han åsikt. Hade det däremot rört sig om att jag umgicks med kriminella, personer med kopplingar till kriminella eller folk som hade haft dåligt inflytande över mig hade han troligtvis förbjudit mig från att umgås med dem.

Min pappa har bott i Saudiarabien under ett flertal år och har sett hur exempelvis muslimerna där behandlade kvinnor och var antagligen rädd för att jag skulle bli utsatt för något brott pga. hederskultur och dylikt. Nu hade mina vänner växt upp i Sverige och hade därmed inte haft någon religiös uppväxt, vilket gjorde att de var som vilken svennebanan som helst.

Din mamma kanske ser på saken annorlunda? Hon kanske tycker att dessa personer har dåligt inflytande på dig eller är rädd för att du ska dras med in i kriminella kretsar? Även kriminella kan vara oerhört snälla och trevliga människor, men man kan ändå riskera att hamna i skottelden för skjutningar eller knivrån.

Varför vill din mamma inte att du umgås med dessa personer? Och nämn en riktig anledning som inte har med deras bakgrund att göra. Hur har samtalen gått när hon har förbjudit dig från att hänga med dina invandrarpolare?

Krasst sett så bor du hemma hos din mamma och hon bestämmer reglerna. Sen kan du såklart bli hur äcklad du vill av detta.[/

[quote=80202521][quote-nick]camomill skrev 2020-02-03 01:52:14 följande:[/quote-nick]Jag kan tycka att det beror på i vilken umgängeskrets dessa invandrare hänger i och om de är religiösa av sig. Min pappa var inte heller förtjust med en del av mina vänner som kommer från invandrarfamiljer. Men när han väl fick träffa dessa och insåg att de hade samma värderingar som han själv ändrade han åsikt. Hade det däremot rört sig om att jag umgicks med kriminella, personer med kopplingar till kriminella eller folk som hade haft dåligt inflytande över mig hade han troligtvis förbjudit mig från att umgås med dem.

Krasst sett så bor du hemma hos din mamma och hon bestämmer reglerna. Sen kan du såklart bli hur äcklad du vill av detta.

Det enda min mamma säger är att jag inte får träffa dem pga att ?invandrare är farliga?. Men har väldigt svårt att förstå hur exempelvis en halvrysk kille skulle vara farlig när han inte ens vågar se på skräckfilm.

Alla invandrare är inte kriminella, farliga eller med i olika gäng, och inga av mina vänner är det.
  • Anonym (Trollmor)
    jagharingenfantasi skrev 2020-02-03 14:22:54 följande:

Det enda min mamma säger är att jag inte får träffa dem pga att ?invandrare är farliga?. Men har väldigt svårt att förstå hur exempelvis en halvrysk kille skulle vara farlig när han inte ens vågar se på skräckfilm.

Alla invandrare är inte kriminella, farliga eller med i olika gäng, och inga av mina vänner är det.

Du avgör väl själv vilka du vill umgås med?
  • Anonym
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-03 01:59:45 följande:
    Haha, nej det gör jag verkligen inte.

Att inte vilja att ens minderåriga flicka ska umgås med unga män från MENA-länder gör en inte till nazist. Bara så du vet.
Svar på tråden Min mamma är rasist