• jagharingenfantasi

Min mamma är rasist

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är bara ledsen och uppgiven. 

Jag är 16 år och bor mestadels hos min mamma. Jag är ofta hemma och träffar sällan kompisar, anledningen till det är att min mamma ofta förbjuder mig. Jag har några vänner med utländsk bakgrund, vilket är något min mamma ogillar. Hon låter mig inte träffa dem eftersom "utlänningar är farliga" enligt henne, dock så är dessa vänner de snällaste personerna jag vet.
    Eftersom jag inte får träffa mina vänner är jag rädd att de snart kommer tröttna på mig och säga upp vänskapen, för vem vill egentligen ha kontakt med någon man aldrig träffar? 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag äcklas av min mammas åsikter och mår dåligt av att inte kunna umgås med några av mina närmsta vänner.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma är rasist
  • Anonym
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 09:49:13 följande:
    Att en person i en artikel påstår att det KAN finnas ett mörkertal är ingen fakta.

Fakta är alla KONSTATERADE fall av våldtäkter, där våldtäktmannen DÖMTS i domstol.

Statistiken säger att 99 % av alla dömda våldtäktsmän är just män, och de står för den Kraftiga MAJORITETEN av alla våldtäkter som begås mot både kvinnor och män. Statistiken visar också att majoriteten av de män som blir våldtagna blir det av andra män.

Finns en anledning till att våldtäktsman heter våldtäktsMAN.

Kan vi hålla oss till topic nu?
    Gäller det för tjänsteMAN också?
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym skrev 2020-01-30 10:28:19 följande:

Gäller det för tjänsteMAN också?

Förr var det bara män som var tjänstemän så ja, det ligger något i det. Tänker inte diskutera detta längre då vi ska hålla oss till trådens ämne istället.
  • Anonym (håll er till ämnet)

Varför handlar tråden till 80% om något annat än det TS skrev i starten? Kan folk starta egna trådar om ni vill diskutera annat kanske? 

• Rudbeckius
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 10:29:49 följande:
    Förr var det bara män som var tjänstemän så ja, det ligger något i det. Tänker inte diskutera detta längre då vi ska hålla oss till trådens ämne istället.
    Snälla, håll dig till trådens ämne. Släpp alla dina tankar om våldtäkt en liten stund.
  • Anonym

För att svara på ts så ser jag stor skillnad på om det är tjejer i hennes ålder som är dessa vänner, än om det är unga män i säg 20-årsåldern.

Jag säger inte att alla unga invandrarmän är potentiellt farliga men nog är de farligare än tonåriga invandrartjejer alltid.
    Och, ursäkta mig du som ser mig som rasist nu, jag ser större fara i unga invandrarmän än i svenska unga män.

Med andra ord, hade jag haft en 16-årig dotter så hade hon fått umgås med tjejer i sin egen ålder men inte med äldre killar. Troligen inte heller med invandrarkillar i egna åldern. (Och då pratar jag invandrare/asylsökande från MENA-länder.)

• Anonym (Nja)
    Anonym (S) skrev 2020-01-30 09:18:05 följande:
    Fast man får ju inte säga att män våldtar. Men det är alltså OK att säga att invandrare är farliga, dra alla över en kam?
    Tvärtom, män får man dra över en kam utan att kallas misandrist, men drar man invandrare över en kam är man definitivt rasististisk SD-are.
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym (Nja) skrev 2020-01-30 14:09:32 följande:

Tvärtom, män får man dra över en kam utan att kallas misandrist, men drar man invandrare över en kam är man definitivt rasististisk SD-are.

Vi ska hålla oss till trådens ämne.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Trollmor) skrev 2020-01-30 14:11:07 följande:
    Vi ska hålla oss till trådens ämne.
    Det var signaturen S som bytte ämne, svara på det inlägget.
  • Anonym (Trollmor)
    Anonym (Nja) skrev 2020-01-30 14:16:21 följande:

Det var signaturen S som bytte ämne, svara på det inlägget.

Spelar ingen roll vem som bytte ämne, nu ska vi alla hålla oss till ämnet.
  • Anonym (Ö)

Hon behöver väl inte veta att du träffar dem?

Svar på tråden Min mamma är rasist