• Anonym (okvinnlig?)

    Att vilja bli sedd som tjej, är det konstigt?

    Om en som ensam tjej har blivit inbjuden till att vara med på en svensexa, är det väldigt udda?

    Alla nära vänner är män. Men jag är ingen vidare man själv, jag är 150cm kort, väger 40kg och blir berusad efter en endaste öl. Dessutom har jag en vagina och tuttar även om de är ganska små.

    Det känns ju väldigt trevligt att bli medbjuden, och jag har ofta vart ensam tjej så när vi växt upp och hängt med. Men svensexa är ju något explicit för män så det känns konstigt på något sätt. Som att jag inte riktigt räknas som tjej? Som att jag är en könlös "hen"-varelse?? Jag vill inte vara otacksam eller så och är naturligtvis glad för att få vara med men jag önskar att jag blev sedd för det jag faktiskt är någon gång? Är det konstigt?

  • Svar på tråden Att vilja bli sedd som tjej, är det konstigt?
  • EnAnonumius
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-13 19:09:25 följande:
    Nej, men det är inte samma sak. Jag vill bli sedd, jag vill bli åtrådd. Vem jag själv åtrår eller inte är faktiskt inte problemet här.

    Och då kommer det tillbaka till ursprunget.. Varför anser du att VÄNNER skall åtrå dig?
    Varför är det så viktigt att dina just dina VÄNNER åtrår dig?

    Du själv skrev ju att du inte har några problem med att söka dig utanför vänskapskretsen. Men nej uppenbarligen är det superviktigt för dig att lägga kravet på VÄNNER att de skall åtrå dig.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (okvinnlig?)
    EnAnonumius skrev 2020-02-14 21:49:24 följande:
    Och då kommer det tillbaka till ursprunget.. Varför anser du att VÄNNER skall åtrå dig?
    Varför är det så viktigt att dina just dina VÄNNER åtrår dig?

    Du själv skrev ju att du inte har några problem med att söka dig utanför vänskapskretsen. Men nej uppenbarligen är det superviktigt för dig att lägga kravet på VÄNNER att de skall åtrå dig.
    För att jag har ju egentligen allt de söker i en partner? Samma intressen, samma hobbys och vi känner varandra och är trygga med varandra. Så vad har en annan kvinna de känt i ett par månader som inte jag har? Som inte ens gillar samma saker utan tom. tycker att sådant han gillar är fånigt, nördigt osv? Som dessutom rent objektivt ser bra mycket sämre ut än mig, överviktig osv?

    Större bröst? Jag har sparat till det fast på konsultationen jag vart på vill doktorn inte ge mig den storleken jag vill ha utan typ mindre än hälften av det...så skall söka mig någon annanstans.
  • Anonym (samtalshjälp)
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-16 14:46:05 följande:
    För att jag har ju egentligen allt de söker i en partner? Samma intressen, samma hobbys och vi känner varandra och är trygga med varandra. Så vad har en annan kvinna de känt i ett par månader som inte jag har? Som inte ens gillar samma saker utan tom. tycker att sådant han gillar är fånigt, nördigt osv? Som dessutom rent objektivt ser bra mycket sämre ut än mig, överviktig osv?

    Större bröst? Jag har sparat till det fast på konsultationen jag vart på vill doktorn inte ge mig den storleken jag vill ha utan typ mindre än hälften av det...så skall söka mig någon annanstans.
    Vet du vad. Jag tycker du ska lägga dina pengar på att gå till en psykolog istället. Det säger jag inte för att vara elak (jag har själv varit hos psykolog och vet att det kan vara en god "investering") utan för att jag tror det är vad du behöver. 

    När jag läser dina inlägg, ser jag att du berättar om en trasig barndom. Någon trygghet fanns inte hemma, utan de som räddade dig var dina vänner. Det de har gett dig, både då och nu, är så mycket mer värdefullt än vad en stunds sexuell bekräftelse någonsin kan vara. 
    Det handlar inte om att du är oattraktiv, att du har för små bröst eller någon annan "brist", utan att de inte ser dig så. De ser dig som något mycket mer värdefullt än ditt utseende. De älskar dig för den du är, på insidan. Så som det är med äkta vänskap. 
    Om du försöker få något annat av dem, som åtrå och sexuell bekräftelse, riskerar du att förstöra det ni har. Låt dem söka det på annat håll, och sök det även du på annat håll. Det är så de flesta av oss gör. Vi blandar inte äkta vänskap, särskilt inte sådan vi har haft sedan barndomen, och sex., 

    Men jag tror som sagt att roten till det onda står att finna i barndomen. Så mitt råd är alltså att söka kvalificerad samtalshjälp för att få hjälp med att bottna i dig själv och den du är. Och inse att du mer än duger i dina vänners ögon, UTAN att de ska se dig som ett sexuellt objekt. För dem är du ett subjekt. Och det är det finaste man kan vara i någons ögon. 
    Snälla, förstör inte det. Det kommer bara sluta i elände, tårar och, värst av allt, kanske en vänskap som aldrig kan repareras. 

    Slutsatsen är alltså att OM du går på svensexan, så gör du det som en i gänget. Försöker du få sexuell uppmärksamhet så tror jag tyvärr att du gör bort dig rejält. Kanske förstör du er vänskap för tid och evighet. Och det är väl knappast det du är ute efter? 
  • EnAnonumius
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-16 14:46:05 följande:
    För att jag har ju egentligen allt de söker i en partner? Samma intressen, samma hobbys och vi känner varandra och är trygga med varandra. Så vad har en annan kvinna de känt i ett par månader som inte jag har? Som inte ens gillar samma saker utan tom. tycker att sådant han gillar är fånigt, nördigt osv? Som dessutom rent objektivt ser bra mycket sämre ut än mig, överviktig osv?
    Ja du..
    Många som inte blir "attraherade" av att man är "väldigt lika varandra" i intressen och personlighet etc.. Många skulle se det som att "dejta sig själv", i stället fört en "annan person".

    Min man och jag var ihop i 24år, vi hade mycket gemensamt, men vi hade en hel del icke gemensamt också.

    Det märkligaste är att när du svar andra som inte nämner nästan ingenting om utseendet, så skall du ändå sitta och haka upp dig på just utseende. Du lägger c:a 90% fokus på just utseendet i alla dina svar.

    Den ena tjejen du pratar nedvärderande, så lägger du enbart fokus på hennes övervikt. Betänk din VÄN är ändå ihop med henne och har sex med henne och uppenbarligen älskar henne.
    så det kan ju knappast ha med utseendet att gäöra. Det kan vara något i hennes PERSONLIGHET, som gör att han älskar henne och som du uppenbarligen saknar. Har du någonsin ens försökt att tänka så långt?
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-16 14:46:05 följande:
    Större bröst? Jag har sparat till det fast på konsultationen jag vart på vill doktorn inte ge mig den storleken jag vill ha utan typ mindre än hälften av det...så skall söka mig någon annanstans.

    Vad i mitt inlägg nämnde jag om att du skulle "skaffa större bröst"? Jag läser inlägg #60 igen, lusläser det noggrant,, och ingenstans i det inlägget så nämner jag ett ord om "större bröst".  Du citerade bara två stycken från det inlägget.
    Jag skrev tydligt detta jag citera mig själv, av det stycket du citerade från inlägg #60:

    "Du själv skrev ju att du inte har några problem med att söka dig utanför vänskapskretsen. Men nej uppenbarligen är det superviktigt för dig att lägga kravet på VÄNNER att de skall åtrå dig."
    (slut citat)

    Hur får du ditt svar med att operera om dina bröst till större storlek. att ens komma i närheten av ett s.k svar från dig, på mitt förslaget att söka åtrå utanför din vänkrets?  Förvånad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Nn)
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-08 19:05:34 följande:

    Jag är naturligtvis tacksam glad och känner mig uppskattad. Men åtminstone någon gång på 15års vänskap som jag faktiskt haft med vissa av dem och 10 med andra hade det vart kul om någon försökte...någonting. Jag har ju ändå sett och känt blickarna när jag bytt om eller vart i bikini eller klätt ut mig "slampigt" så någon slags sexappeal och kvinnlighet även om den är minimal har jag, varför har ingen agerat på den? 


    Ingen har agerat för att de inte vill förstöra vänskapen. Det blir bara drama och förstört och det är inte värt det för att vadå, ligga en kväll? Nån kyss? Händer nånting så kommer en av er bli uteslutna ur gruppen om det blir en infekterad situation. Det är inte värt det. Ut på tinder eller liknande och ragga om du vill ha den sortens uppmärksamhet.

    Vill du bli sedd som kvinna så klä dig kvinnligt, ha kvinnofrisyr och sminka dig.
  • Anonym (okvinnlig?)
    Anonym (Nn) skrev 2020-02-16 16:44:16 följande:
    Ingen har agerat för att de inte vill förstöra vänskapen. Det blir bara drama och förstört och det är inte värt det för att vadå, ligga en kväll? Nån kyss? Händer nånting så kommer en av er bli uteslutna ur gruppen om det blir en infekterad situation. Det är inte värt det. Ut på tinder eller liknande och ragga om du vill ha den sortens uppmärksamhet.

    Vill du bli sedd som kvinna så klä dig kvinnligt, ha kvinnofrisyr och sminka dig.
    Jag gör oftast det. Det beror på vad vi gör men jag försöker oftast klä mig kvinnligt och liksom spela på mina styrkor. Jag ser yngre ut än jag är så jag försöker klä mig tjejigt, har gärna håret i två tofsar, höga strumpor, kort kjol. Hade gärna haft klackar/platå men kan inte gå i det. Jag knyter ofta tröja eller blus under den lilla byst jag har för att visa navelpiercingen och liksom fokusera mot de bröst jag ändå har. Har jag inte kjol har jag alltid tight nedtill. Tights, stretch osv. Sminkar mig som en dragqueen utan att tycka att något är för mycket...så jag försöker verkligen. Jag har förfan stringtrosor med symbolen för radioaktivitet på. Militärcamouflagestring, och string med dödskallar på. Jag äger nog 10 par hot pants. Ingen kan säga att jag inte försöker.
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-16 14:46:05 följande:
    För att jag har ju egentligen allt de söker i en partner? Samma intressen, samma hobbys och vi känner varandra och är trygga med varandra. Så vad har en annan kvinna de känt i ett par månader som inte jag har? Som inte ens gillar samma saker utan tom. tycker att sådant han gillar är fånigt, nördigt osv? Som dessutom rent objektivt ser bra mycket sämre ut än mig, överviktig osv?

    Större bröst? Jag har sparat till det fast på konsultationen jag vart på vill doktorn inte ge mig den storleken jag vill ha utan typ mindre än hälften av det...så skall söka mig någon annanstans.
    Menar du att alla du är intresserad av alla vännerna? Om någon av dem visade intresse så skulle du nappa? Det normala är väl att man är mer intresserad av vissa an av andra.

    Å andra sidan kan du förmodligen få vem som helst av dem, men du måste ta första steget. Det finns undersökningar som visar att i stort sett alla män som har en kvinnlig "vän" gärna skulle vilja vara något mer än bara "vän".

    Som man tar man inte något initiativ med en vän om man inte märkt något intresse från hennes sida. Då är det lättare att ta initiativ med någon man inte känner, för då "förstör" man inget om man blir nobbad.

    Du behöver alltså inte större bröst, utan du behöver ta initiativet eller söka dig utanför dina nära vänner.

  • Anonym (okvinnlig?)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2020-02-16 18:15:14 följande:
    Menar du att alla du är intresserad av alla vännerna? Om någon av dem visade intresse så skulle du nappa? Det normala är väl att man är mer intresserad av vissa an av andra.

    Å andra sidan kan du förmodligen få vem som helst av dem, men du måste ta första steget. Det finns undersökningar som visar att i stort sett alla män som har en kvinnlig "vän" gärna skulle vilja vara något mer än bara "vän".

    Som man tar man inte något initiativ med en vän om man inte märkt något intresse från hennes sida. Då är det lättare att ta initiativ med någon man inte känner, för då "förstör" man inget om man blir nobbad.

    Du behöver alltså inte större bröst, utan du behöver ta initiativet eller söka dig utanför dina nära vänner.
    Jag älskar dem alla som vänner, men de känslorna är för en av dem specifikt.

    Jag gillar undersökningen du hänvisar till, hade vart fantastisk om det stämde även för mig.
  • Anonym (E)
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-16 14:46:05 följande:

    För att jag har ju egentligen allt de söker i en partner? Samma intressen, samma hobbys och vi känner varandra och är trygga med varandra. Så vad har en annan kvinna de känt i ett par månader som inte jag har? Som inte ens gillar samma saker utan tom. tycker att sådant han gillar är fånigt, nördigt osv? Som dessutom rent objektivt ser bra mycket sämre ut än mig, överviktig osv?

    Större bröst? Jag har sparat till det fast på konsultationen jag vart på vill doktorn inte ge mig den storleken jag vill ha utan typ mindre än hälften av det...så skall söka mig någon annanstans.


    Är du kär i just honom (din kompis)? Annars tycker jag nog som nån annan skrev att du ska försöka träffa nån på krogen eller Tinder eller så istället. Och uppskatta att dina killkompisar faktiskt ser dig som en vän och uppskattar dig som person. Såna killar växer inte direkt på träd. Det är inte så kul heller när en kille som man verkligen gillar som kompis börjar bli flirtig istället eller försöker ligga. Har varit med om det ett antal gånger..

    Hade en väldigt bra killkompis som iförsej var lite intresserad av mig först men sen dejtade han min kompis och efter det var vi bara väldigt bra vänner i flera år. Sen tappade vi kontakten eftersom han började umgås med mitt ex.. för nått halvår sen träffade vi på varandra ute igen och gick till samma efterfest.. jag försökte förklara att jag saknar honom som vän osv .. och gissa vad han gjorde.. försökte ligga såklart. Och jag var full och gick med på det. Ångrar det eftersom jag verkligen tyckte om honom som vän och önskar vi hade börjat umgås som vänner igen istället, nu blir det bara konstigt.. Så tänk efter innan du ligger med nån av dina killkompisar , tycker vänskap oftast är värt mer.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (okvinnlig?) skrev 2020-02-16 18:33:12 följande:
    Jag älskar dem alla som vänner, men de känslorna är för en av dem specifikt.

    Jag gillar undersökningen du hänvisar till, hade vart fantastisk om det stämde även för mig.
    Det ställer ju saken i en annan dager.
    Är han singel? Om så, vad sägs om att ta ett snack med den killen och säga att du har känslor för honom och se hur han tar det? Kanske får du ett nej, kanske ett ja. Det går att fortsätta vara vänner efter ett sånt samtal. Att flirta enbart för att få uppmärksamhet och bekräftelse från vänner är dock inte att rekommendera.
Svar på tråden Att vilja bli sedd som tjej, är det konstigt?