Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-02-17 09:23:40 följande:
I så fall skulle halva världen ha en diagnos. Vilket de uppenbarligen inte har. Ju äldre jag blir och ju mer folk börjar prata om detta så märker jag att det nästan är en regel att folk håller på, på ett eller annat sätt. Alla kanske inte gör som ts men något litet fuffens är det många som har. Någon flirt, en tanke, en åtrå till någon annan. Också personer som man aldrig skulle ha väntat sig det ifrån håller på. Otrohet är inte bra, men ska man vara stenhård på denna punkt får man nog flytta till en eremitgrotta och bo där själv. Därför är det bättre att låtsas som det regnar. Ha sin lilla familj, älska sin man och sina barn och inte oroa sig i onödan. Finns annat att tänka på än just detta.
Ja, det skulle inte förvåna mig om det var så. Diagnoserna blir fler och fler....
Men just detta beteende, och beteendet i "Vill vara otrogen" är riktigt äckligt.
"Jag älskar min familj men...Och spänningen"
Och hur förklarar man att man kommer hem mitt i natten eller på morgonkvisten efter en krogkväll, utan att få dåligt samvete, när sambon suttit barnvakt för att ts skall träffa kompisar och ha lite kul en kväll. (Nu spånar jag eftersom ts varit sparsam om omständigheterna).