• Anonym (Hur?)

    Hur lär man sig att tycka om sex?

    Är singel för tillfället men dejtar och vill ha en relation, dock ser jag sexet lite som nödvändigt ont i en relation, hur lär jag mig att tycka om sex? Och sex bör väl ingå i en relation antar jag?

  • Svar på tråden Hur lär man sig att tycka om sex?
  • Perjonsson
    Lucia N skrev 2020-03-24 07:23:45 följande:

    Alltså, blir lite äcklad av vissa killar/gubbar i den här tråden som kommer med råd om hur en ung tjej ska onanera etc?

    Vad vet ni!

    Till TS vill jag bara säga:

    Oroa dig inte, sex är inte ett måste och det är något man aldrig ska tvinga sig själv till.

    Gå aldrig med på att någon tar på dig (överhuvudtaget) när du inte vill.

    Det kan mycket väl vara så att du inte träffat någon som du är tillräckligt attraherad av, men det kan också vara så att du helt enkelt inte är intresserad av sex. Båda är helt ok!

    Vi har en väldigt stark norm kring kärnfamiljen i Sverige och en stark norm kring heterosexualitet. Men man kan skaffa barn på egen hand och dessutom lovar jag att du inte är ensam med att känna såhär.

    Hoppas du hittar någon i samma situation att prata med!


    Jag blir däremot äcklad av att någon här klappar gulligt på huvet på TS med uppmaning att det är helt ok att geupp/kasta in handuken och sen acceptera ett sexlöst liv.

    Nä. när man blir kuggad i matteprov/uppkörning accepterar man inte det utan tar sig i kragen och pluggar för ett omprov.

    Samma gäller sex. Alla inkl mej själv kan i period i sitt liv gå igenom tung period och man tror det är kört/att man aldrig hittar sin kärlek eller vad det nu kan vara och man börjar förlika sig med nederlaget. Nä så fan heller. Jag har vänt på mej själv och min uppgivna kompis läxade jag upp, rakt o tydligt sa jag sanningen att byta glasögon/frisyr/hållning/kläder/hygien som minst sagt behövdes o fick han att börja piffa till sin hängiga stil o drog han till datingsajt. 6 månader senare hade han sambo o de bor ihop sedan 4år.

    Nä acceptera inte läget och börja söka lösningar.
  • jrockyracoon
    Lucia N skrev 2020-03-24 07:23:45 följande:

    Alltså, blir lite äcklad av vissa killar/gubbar i den här tråden som kommer med råd om hur en ung tjej ska onanera etc?

    Vad vet ni!

    Till TS vill jag bara säga:

    Oroa dig inte, sex är inte ett måste och det är något man aldrig ska tvinga sig själv till.

    Gå aldrig med på att någon tar på dig (överhuvudtaget) när du inte vill.

    Det kan mycket väl vara så att du inte träffat någon som du är tillräckligt attraherad av, men det kan också vara så att du helt enkelt inte är intresserad av sex. Båda är helt ok!

    Vi har en väldigt stark norm kring kärnfamiljen i Sverige och en stark norm kring heterosexualitet. Men man kan skaffa barn på egen hand och dessutom lovar jag att du inte är ensam med att känna såhär.

    Hoppas du hittar någon i samma situation att prata med!


    Du borde angripa personers argument eller bristen på sådana och inte dess kön eller ålder. En 70-årig "gubbe" kan ha väldigt bra synpunkter på kvinnors onani. Han kanske har varit sexolog eller på andra sätt tagit del av olika erfarenheter kring detta.

    Du för ett ungefär lika dumt resonemang som om jag skulle påstå att en läkare som inte haft cancer inte kan ge bra råd till sin cancerpatient. Hjärnan är så pass flexibel att man kan lära sig saker och förstå saker utan att själv ha upplevt det.

    Men jag håller helt med dig om att TS inte ska låta någon göra något mot henne som hon inte själv vill.
  • Lucia N

    Det kanske finns en god tanke bakom men för mig känns det gubbsjukt.

    Någon kan absolut ha goda intentioner och ändå göra andra obekväma.

    (Tycker inte det går att jämföra med läkare och cancer då det inte finns någon sexuell dimension i det.)

  • Tom Araya
    Lucia N skrev 2020-03-24 07:23:45 följande:

    Alltså, blir lite äcklad av vissa killar/gubbar i den här tråden som kommer med råd om hur en ung tjej ska onanera etc?

    Vad vet ni!

    Till TS vill jag bara säga:

    Oroa dig inte, sex är inte ett måste och det är något man aldrig ska tvinga sig själv till.

    Gå aldrig med på att någon tar på dig (överhuvudtaget) när du inte vill.

    Det kan mycket väl vara så att du inte träffat någon som du är tillräckligt attraherad av, men det kan också vara så att du helt enkelt inte är intresserad av sex. Båda är helt ok!

    Vi har en väldigt stark norm kring kärnfamiljen i Sverige och en stark norm kring heterosexualitet. Men man kan skaffa barn på egen hand och dessutom lovar jag att du inte är ensam med att känna såhär.

    Hoppas du hittar någon i samma situation att prata med!


    Du får gärna förklara tydligare vad som är fel med att föreslå onani om man inte funnit formeln för hur man kan njuta av sex?

    Ditt råd verkar vara att ge upp och konstatera någon slags asexualitet....
    På vilken grund ska man göra det redan som ung?

    Man behöver inte ha sex, men man behöver heller inte ha en partner eller skaffa barn heller.

  • Tom Araya
    Lucia N skrev 2020-03-26 10:50:04 följande:

    Det kanske finns en god tanke bakom men för mig känns det gubbsjukt.

    Någon kan absolut ha goda intentioner och ändå göra andra obekväma.

    (Tycker inte det går att jämföra med läkare och cancer då det inte finns någon sexuell dimension i det.)


    Ditt resonemang är sjukt!

    Eftersom du är tjej måste det vara tantsjukt, eller hur!?
  • jrockyracoon
    Lucia N skrev 2020-03-26 10:50:04 följande:

    Det kanske finns en god tanke bakom men för mig känns det gubbsjukt.

    Någon kan absolut ha goda intentioner och ändå göra andra obekväma.

    (Tycker inte det går att jämföra med läkare och cancer då det inte finns någon sexuell dimension i det.)


    Det är ointressant för andra hur det känns för dig, helt krasst, så länge du inte har några vettiga argument till varför det känns så som du säger.

    Visst kan somliga personer göra andra obekväma. Kan t.ex. tänka mig att många kan bli obekväma av att du kallar dem gubbsjuka enbart för att de är äldre män som kommer med goda råd.

    Det är väldigt knasigt att angripa personen bakom ett påstående istället för påståendet i sig. Om du t.ex. säger att 1 + 1 = 2 och jag säger att det är fel för att du inte har något som hänger mellan benen, så debatterar jag inte sakligt.
  • Lucia N

    Men detta är inte en debatt, jag bara uttrycker min åsikt.

    Jag anser inte att jag behöver utveckla det.

  • Anonym (Experimentera)

    Man experimenterar med olika saker. Jag har alltid gillat sex, eller tyckt det var "mysigt", men aldrig fått orgasm. Inte när jag onanerat heller. Jag och min make testade en massa olika grejer. Mest för hans skull först. Jag tror det störde honom mer än det störde mig.

    Vi hittade ett sätt som är rätt skämmigt...men det funkar. Jag kommer numera varje gång, ibland mer än en gång. Oftast väldigt fort med.

    Han får vrida sig och sin handled i en lite konstig vinkel för att komma åt i den positionen, samtidigt som han gör en annan sak, så han fick en stressfraktur av detta så vi fick modifiera det litegrann till att jag gör handrörelserna på mig själv medans han gör det andra. Det funkar lika bra när jag övade in det.

  • Perjonsson
    Anonym (Experimentera) skrev 2020-03-26 22:43:50 följande:

    Man experimenterar med olika saker. Jag har alltid gillat sex, eller tyckt det var "mysigt", men aldrig fått orgasm. Inte när jag onanerat heller. Jag och min make testade en massa olika grejer. Mest för hans skull först. Jag tror det störde honom mer än det störde mig.

    Vi hittade ett sätt som är rätt skämmigt...men det funkar. Jag kommer numera varje gång, ibland mer än en gång. Oftast väldigt fort med.

    Han får vrida sig och sin handled i en lite konstig vinkel för att komma åt i den positionen, samtidigt som han gör en annan sak, så han fick en stressfraktur av detta så vi fick modifiera det litegrann till att jag gör handrörelserna på mig själv medans han gör det andra. Det funkar lika bra när jag övade in det.


    Du är annonym och kan väl berätta ordentligt så att andra kan lära av dej!!!!
  • jrockyracoon
    Lucia N skrev 2020-03-26 22:28:45 följande:

    Men detta är inte en debatt, jag bara uttrycker min åsikt.

    Jag anser inte att jag behöver utveckla det.


    Låter som en bekväm inställning från din sida.

    Du har åsikter som du ev. baserar på fakta, men du ser inget behov av att berätta om dina goda skäl bakom.

    Åsikter utan argument blir som luft för mig. Du tillför då tråden lika mycket som att du skulle säga att du gillar att leka med badankor.

    Du kanske älskar att leka med badankor och vill berätta det för hela världen, men åtminstone jag (och jag tror många andra) är synnerligen ointresserad av dina badankor eller ogrundade hypoteser.

    Jag (och som jag tror många andra) är intresserade av sanningen, verkligheten, värderingar, analyser grundade i det reella och inte teorier eller åsikter utan substans. 

    Om du inte debatterar, varför skriver du då i ett debattforum?

  • Anonym (Experimentera)
    Perjonsson skrev 2020-03-27 01:34:01 följande:
    Du är annonym och kan väl berätta ordentligt så att andra kan lära av dej!!!!
    Ok. Du har rätt. Jag sitter på huk över hans ansikte. Han slickar mig....fast därbak, och smeker mig med handen samtidigt. Fast nu smeker jag mig själv med handen framtill medans han slickar baktill.
  • Perjonsson
    Anonym (Experimentera) skrev 2020-03-27 06:41:28 följande:

    Ok. Du har rätt. Jag sitter på huk över hans ansikte. Han slickar mig....fast därbak, och smeker mig med handen samtidigt. Fast nu smeker jag mig själv med handen framtill medans han slickar baktill.


    Jätte bra.

    Min senaste tjej/sambo hade fobi mot analt i all form utan anledning.

    Men jag vet att hennes kropp gillar anal stimulans.

    Plötsligt hittade jag en ställning när hon red mej med ansiktet mot mina fötter antingen sittande grensle eller stod på knä mellan mina ben. Och då böjde hon sig fram mot mina fötter vilket gjorde att snorren i slidan riktades extremt mycket bakåt så att jag kunde se snorren på insidan passera analöppningen trots att den var i slidan. Dvs hon råkade få analstimulans den vägen och hon fick alltid stark orgasm inom 30 sekunder då jag fick bra makt att snabbt jucka i den lättsamma ställningen.

    Det finna var att även jag älskade det och kunde komma eftersom det var en extremt vacker utsikt för mej och när hon njöt såg jag hur sammandragningarna körde igång och även analöppningen gjorde sjukt sexiga pulseringar. Testa.

    Men med er teknik har du insett att analen har väldigt härliga sexnerver och hoppas att ni nu även tar nästa steg och har riktig analsex och att du även ger det på honom.

    Om du inte vet hur ni börjar med analsex på skonsamt men lyckat sätt kontakta mej.
Svar på tråden Hur lär man sig att tycka om sex?