• Anonym (Oldschool)

    Killar som bara vill ligga?

    Fler kvinnor som är singlar som upplever att män bara vill en sak idag?

    Eller är det bara jag som ständigt träffar på killar som bara vill doppa?

    Är det vanligt att vi kvinnor träffar på många rötägg som vill komma innanför våra byxor och som inte vill något mer?

    Är det fler än jag här som ofta träffar killar som bara vill EN sak?

  • Svar på tråden Killar som bara vill ligga?
  • Anonym (man)
    Anonym (En till) skrev 2020-02-19 20:02:20 följande:
    Det är mannens fel att han har en unken syn på kvinnokroppen. Vad sägs om att mannen ändrar inställning?
    På vilket sätt är att vilja ha sex med en kvinna detsamma som en unken syn på kvinnors kroppar?

    Om en man inte vill vara ihop med dig så kan det helt enkelt bero på att han inte ser dig som flickvänsmaterial. Mste alla gilla just dig?
  • Anonym (Väntande man)
    Anonym (Oldschool) skrev 2020-02-19 18:36:01 följande:

    Den tredje låg jag med efter andra gr men han vill inte heller ses mer

    Jag väntar alltså med sex


    Fullt medveten om att jag i dagens samhälle ses som extremt udda som väntade med sex två år tills vi gift oss, så måste jag få fråga: räknas på allvar sex på andra dejten som att man har "väntat med sex"???
  • jrockyracoon
    Anonym (Oldschool) skrev 2020-02-19 22:47:30 följande:

    Tack för allas engagemang och input i tråden...

    Jag känner mig dock fortfarande förvirrad..

    Lite ledsen också någonstans att jag under min livstid träffat så många män som utger sig för att vara seriösa och fina, snälla och sen om man legat så vill dom inget mer.. det får mig att känna att jag inte betyder något ibland samtidigt som jag ju vet att så inte är fallet.. men sex är så intimt för mig så det blir lätt att jag tar avvisandet personligt..

    många män vill framstå som pojkvänsmaterial men sen visar dom sig vara vidriga

    Blev så sårad och mådde så kasst och kände mig så utnyttjad till slut att jag började sluta ha sex.

    Med åren så kan jag inte ens tända till riktigt och bli kåt eftersom jag går igång på tanken att killen är kär i MIG och bara vill ha MIG så nu blir jag inte ens tänd längre eftersom tanken är närvarande att det inte är MIG han vill ha utan mitt utseende och sexet. Han vill liksom inte älska och ha sex med MIN PERSON.

    Känner mig som en docka..

    Hade blivit mycket gladare om männen bara var raka från start och sa att de bara ville ha sex och inte bli värsta "vän" med mig först och vara gullig och schysst för att sedan bara helt försvinna som om jag inte ens existerar eller har känslor om han inte får sex/eller får sex.

    Men till slut så har jag börjat vänta tills jag varit i ett förhållande med senaste killen och det kändes mycket tryggare och bättre när vi hade sex och jag blev kåt av tanken att han var kär i mig..

    Har kunnat vara douchig men då har en kille jag strulat med sagt åt mig att ingen jävel kommer försöka ta sig innanför de murarna och att jag måste sluta vara så kaxig

    Han störde sig på att jag höll upp en mur och var kaxig osv.. han fick heller aldrig ligga

    Blev endast hångel på ett hotellrum sen när vi efter långt samtal kom närmre varandra.

    Då släppte jag garden lite och han fick någon kyss...

    Men sen gick jag hem..

    Visade sig sen att han hade flickvän hela tiden..

    Fattar inte...?

    Då har han ju bara sagt att jag ska släppa garden och sluta vara kaxig för att han vill jag ska vara lättare att få omkull.., inte för att han faktiskt ville lära känna mig liksom.... ? Han ville inte ens fortsätta lära känna mig mer?..


    Jag tror att förklaringen till ditt dilemma inte handlar om att så många män är svin. Däremot tror jag att män med stora valmöjligheter (Läs snygga/attraktiva) ofta ligger med tjejer de inte är intresserade av som en bekräftelsekick.

    Jag tror också du har problemet att du lockar till dig denna typ av män genom din snygga kropp och utseende. De mer blyga, ärliga och pålitliga männen är antagligen väldigt attraherade av dig, men kanske ger upp redan vid anblicken  eftersom de tänker att du är för snygg för dem. Ändå skulle sannolikt någon av dem kunna ge dig den emotionella kärlek som du längtar efter.

    Den tredje faktorn tror jag handlar om dig. Du dras till en viss typ av män som du finner attraktiva, men den typen av män är inte sådana som är lämpade för långa relationer. Bakom detta ligger antagligen din barndom där du beskriver din far som en negativ påverkan. Han har blivit modell för dig och får dig omedvetet att dras till sådana personligheter med liknande karaktärsdrag. Det är inte ditt fel på något sätt - men det är ditt problem.

    I terapi kan man lära sig att hitta ens negativa mönster och få hjälp med att bryta dem. Kvinnor som fått insikt beskriver ofta det som att de behöver välja mannen de inte tycker är så attraktiv, men att det är svårt för att de har svårt att se vilka av de "oattraktiva" männen som de matchar med och vilka de inte gör det med, eftersom deras attraktionsbedömningar har rubbats. 

    Men det går att ändra sitt beteende och det finns många bra killar där ute. Jag håller tummarna för att du lyckas hitta den rätta för dig!
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Väntande man) skrev 2020-02-20 00:00:04 följande:

    Fullt medveten om att jag i dagens samhälle ses som extremt udda som väntade med sex två år tills vi gift oss, så måste jag få fråga: räknas på allvar sex på andra dejten som att man har "väntat med sex"???


    Det är udda att vänta flera år. För mig och många andra är sex viktigt. Jag hade aldrig ens inlett ett förhållande om jag inte visste att det funkade.
  • Anonym (emilia)

    Och varför finns det killar som bara vill ligga? Jo, därför att de får hållas. Håll på er istället så börjar detta förändras.

  • Anonym (Hepp)

    Sen kanske killar tycker att det är viktigt att sexet funkar, att man även klickar där om det ska vara värt att träffas mer.

    Så de killar du träffat kanske inte tyckte att sexet funkade bra och då letar de vidare?

  • Anonym (Man 2)
    Anonym (Väntande man) skrev 2020-02-20 00:00:04 följande:
    Fullt medveten om att jag i dagens samhälle ses som extremt udda som väntade med sex två år tills vi gift oss, så måste jag få fråga: räknas på allvar sex på andra dejten som att man har "väntat med sex"???
    Var ni både oerfarna? Hur gamla var ni? Ni funderade inte på att gifta er tidigare? Var det av religiösa orsaker ni väntade?
  • Anonym (Sten)

    Det läser man överallt, kvinnor som är trötta på att män bara vill ligga.
    Jag är man och vill inte bara ligga.
    Jag tror inte det spelar nån roll om jag säger det, för kvinnor har bestämt sig för att alla män bara vill ligga.

  • Anonym (XY)

    Jag är man och "vill bara ligga".


    Vill inte bli "belönad med sex", vill att vi båda har samma driv.
    Om jag märker att sex och lust inte är i balans, då går jag.
    Om det däremot inte är en issue utan lika naturligt som att ta en fika eller ta en promenad, då vill jag fortsätta utveckla förhållandet.
    Ofta vet man inte detta förrän man har haft sex.

Svar på tråden Killar som bara vill ligga?