• Anonym (Ledsen)

    Sambon eller snäckan

    Jag har haft jättesnäckor i flera år och från ingenstans säger min sambo att det är hen ?eller snigeln?, att hen vägrar dela hem med dom längre och att jag är ?otäckt besatt av dem?.

    Så ledsen, hur kan hen ställa såna ultimatum att jag måste välja mellan hen och min andra älskling? Förkrossad.

    Hur har andra i liknande situation gjort?

  • Svar på tråden Sambon eller snäckan
  • Anonym (Fia)

    Jag hade separerat.
    Hade min sambo sagt liknande om min hund så hade jag visat var ytterdörren är.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (haha) skrev 2020-02-22 18:42:30 följande:

    Det är förvissa lördag, men detta är en fredagsdtråd 


    Va? Nej det är det inte.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fia) skrev 2020-02-22 18:41:36 följande:

    Jag hade separerat.

    Hade min sambo sagt liknande om min hund så hade jag visat var ytterdörren är.


    Men jag älskar ju honom också, vet inte vad jag ska känna nu... Han kan ju inte älska mig som gör såhär..
  • Anonym (varför)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-02-22 18:33:41 följande:

    Jag har haft jättesnäckor i flera år och från ingenstans säger min sambo att det är hen ?eller snigeln?, att hen vägrar dela hem med dom längre och att jag är ?otäckt besatt av dem?.

    Så ledsen, hur kan hen ställa såna ultimatum att jag måste välja mellan hen och min andra älskling? Förkrossad.

    Hur har andra i liknande situation gjort?


    Varför avskyr hen snäckan så pass mycket nu att hen vill tvinga dig att välja? 
    Vad menar hen med att du är sjukligt besatt av snäckan? 
  • Panduro
    Anonym (haha) skrev 2020-02-22 18:42:30 följande:

    Det är förvissa lördag, men detta är en fredagsdtråd 


    Jag tror faktiskt det finns människor som älskar sina husdjur, även om det råkar vara snäckor.

    Ts, hur många har du? Vad exakt är det han stör sig på? Hur du ska göra vet bara du själv. Jag skulle knappast välja bort en partner för ett husdjur, men det är ju jag.
  • Anonym (Ronny Ronnysson)

    Snäckan naturligtvis! Vem är man utan sin snäcka?! Snäckan über alles! SNÄCKAN ÜBER ALLES!

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (varför) skrev 2020-02-22 18:50:49 följande:

    Varför avskyr hen snäckan så pass mycket nu att hen vill tvinga dig att välja? 

    Vad menar hen med att du är sjukligt besatt av snäckan? 


    Hen tycker att jag spenderar för mycket tid på den och att jag lägger för mycket pengar på saker till terrariet osv.
  • Anonym (Ledsen)
    Panduro skrev 2020-02-22 19:46:52 följande:

    Jag tror faktiskt det finns människor som älskar sina husdjur, även om det råkar vara snäckor.

    Ts, hur många har du? Vad exakt är det han stör sig på? Hur du ska göra vet bara du själv. Jag skulle knappast välja bort en partner för ett husdjur, men det är ju jag.


    Bara en just nu, hade två men den andra dog för några veckor sen.
  • Anonym (Ledsen)

    Varför skulle jag vara ett troll!? Blir faktiskt ledsen, är det för att jag älskar mitt djur eller för att jag har ett lite ovanligare husdjur?

  • Aniiee
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-02-22 20:35:27 följande:
    Hen tycker att jag spenderar för mycket tid på den och att jag lägger för mycket pengar på saker till terrariet osv.
    Du har redan skrivit han, så du slipper förvirra hjärnan något mer....
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (C)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-02-22 20:35:27 följande:
    Hen tycker att jag spenderar för mycket tid på den och att jag lägger för mycket pengar på saker till terrariet osv.

    Det kan vara en dealbreaker att ens partner ägnar mycket av sin tid och engagemang åt en hobby man inte delar och kanske inte ens förstår sig på. Oavsett om det gäller jättesnäckor, hästar, spel, bilar eller något annat. Kanske funkar ni båda bättre ihop med andra än med varandra.
  • Anonym (Uuuuuuäh)

    OMG YOU MADE ME GOOGLE IT, troll eller ej - min själ kommer aldrig läka, FYFÖRBÖVELEN

  • Colourfulrainbow
    Anonym (Uuuuuuäh) skrev 2020-02-22 21:24:34 följande:

    OMG YOU MADE ME GOOGLE IT, troll eller ej - min själ kommer aldrig läka, FYFÖRBÖVELEN


    Äh, så farligt var det väl ändå inte? Jag googlade också.
  • Jemp
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-02-22 20:35:27 följande:

    Hen tycker att jag spenderar för mycket tid på den och att jag lägger för mycket pengar på saker till terrariet osv.


    Så vad tycker han är rimlig tid, och vad borde du göra istället?

    Har ni gemensam ekonomi?

    Sådana saker går ju att kompromissa kring.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-02-22 20:35:27 följande:
    Hen tycker att jag spenderar för mycket tid på den och att jag lägger för mycket pengar på saker till terrariet osv.
    Hur mycket tid lägger du på snäckan då? Har ni gemensam ekonomi? Eller på vilket sätt tänker han att det påverkar hans liv pga hur mycket pengar du lägger på snäckan? 
  • Anonym (:-))
    Anonym (Ronny Ronnysson) skrev 2020-02-22 20:14:04 följande:

    Snäckan naturligtvis! Vem är man utan sin snäcka?! Snäckan über alles! SNÄCKAN ÜBER ALLES!


Svar på tråden Sambon eller snäckan