• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Nogirl)
    Anonym (Been there - done that) skrev 2020-02-26 15:34:42 följande:

Anonym (Älska­rinnan­)

#162  Idag 14:01

Jag förstår allt som du känner, men tycker synd om älskarinnan också. För om de hade ett förhållande i 3 år så var det mer än bara sex. Man har ett så långt förhållande bara om man älskar någon. Sen att han direkt efter konfrontationen direkt vill gå och lämna tillbaka nycklarna..? Alltså vad är det för man, i 3 år har han älskat henne, också, och när han blir ertappad då tar han direkt avstånd och vill få dig att tro att det inte betyder något..! Så feg. Sen att han väljer er, ja men det är ju klart, hade han inte velat ha sin familj så hade han inte gått bakom

Ryggen. Klart ni betyder mycket men verkar som han har haft behov av en denna andra kvinnan också. Sätt det i lite Större perspektiv, han har inte begått något brott, försök inte låta detta få dig må så dåligt. Människor är komplexa, och bara för att man älskar sin partner så betyder det inte att man inte kan älska en annan.

:::::::::::::::::::::::::::

Amen, asså, håller med: Människor är komplexa!

Javisst, är detta ett svek! Håller med. Men det här med tvåsamhet är svårt att hålla fast vid. Det är en social institution. Och jag har aldrig svikit min man. Men nog sjutton blir jag förtjust i andra nu och då. Och handen på hjärtat, det tror jag händer de flesta :)

Visst kan det hända de flesta. Det innebär inte detsamma som att alla agerar på det. Jag gör det inte när jag är i förhållande.
  • blueblue

Jag förstår och lider med dig TS. Om jag får komma med ett råd som kan göra livet lättare för dig och din man så är Det att prata om detta.

Var och hur började detta? Varför? Hände något i er relation?

Jag har full förståelse att tillit är borta men samtidigt så erkända han allt direkt, det tyder ju ändå på att han inte mått så bra över detta heller och att han respekterar dig på ett så djupt sätt att han inte är villig att ljuga om det.

Sen att han har begått något fruktansvärt och inte berättat kan ju bero på rädsla.

Jag tror granskar ni er relation och hur detta började och finner svar så kanske, kanske ni kan hitta tillbaka till varandra.

Han väljer DIG framför den andra glöm inte det, han väljer att bryta allt för DIG! Han kommer må dåligt i flera år av detta och har antagligen gjort i dessa 3 år.

Mitt råd: sök svar

Sedan ta beslut och gå vidare

• molly50
    Anonym (...) skrev 2020-02-26 14:57:52 följande:
    Jag vet inte vad du kommer fram till och klarar av, men jag vill ändå säga att allt det ni varit igenom och gjort tillsammans ändå inte varit en lögn. När han varit med dig och barnen så här ni upplevt saker och haft ett liv ihop - det liv han själv vill välja. Han har svikit dig, men det innebär inte att alla trevliga stunder genom åren är falska. Det har också existerat. Det är dig han vill ha när han måste välja.
    När han måste välja,ja.
    Men om det hela tiden har varit TS han velat ha så är det väl henne han borde ha valt redan när han fick chansen med den andra kvinnan.
    Om TS inte fått det där sms:et så hade han kanske fortsatt att välja den andra kvinnan.
  • blueblue
    molly50 skrev 2020-02-26 15:51:30 följande:

När han måste välja,ja.

Men om det hela tiden har varit TS han velat ha så är det väl henne han borde ha valt redan när han fick chansen med den andra kvinnan.

Om TS inte fått det där sms:et så hade han kanske fortsatt att välja den andra kvinnan.

Han väljer inte TS eller den andra kvinnan. De måste reda ut varför detta uppstått.
  • Anonym (Blomman)

När han måste välja,ja.

Valt och valt...tycker han fått äta kakan dessa år OCH kunnat behålla den....
  • Anonym (...)

När han måste välja,ja.

Så enkelt är det inte.
  • Anonym (Sundancer)

När påkommen och avslöjandeskammen lagt sig så drar det igen. Lägger sig inte för nyckeln är lämnad.
    Men lycka till ..Cool

• Anonym (Man36)

Alltså, det är för roligt att det finns människor här som bagatelliserar. Nu passar ni på, enda anledningen att ni får utrymme är för att alla andra anser att det inte finns något att diskutera. Det är bara att lämna. Funderar på om det är ts man som är inne i tråden och trollar och/eller bara andra otrogna fegisar som vill slå ett slag för att vara såhär misslyckad.

Ja, alla kan göra misstag. Men vi pratar här inte om ett hångel eller ens ligg. Vi pratar om ett dubbelliv. Det är såklart helt oförlåtligt. Hela deras relation de senaste 3 åren är en stor lögn, där ts dessutom tagit bort ett barn för hans skull under denna tid. Hur lever folk egentligen? Hur är det möjligt att bedra någon på det här sättet och hur är det möjligt att man som partner inte märker? Ofattbart.

Ts, du befinner dig i chock. Just nu ser du inte klart, men det kommer klarna successivt över tid. Ni har ingen framtid ihop, om det inte är så att du är ok med att den du trodde du var gift med inte finns och att du dessutom vill ha en öppen relation med denna främling. (Kom ihåg att testa dig för sjukdomar!) Lycka till!

• ventilera mera
    blueblue skrev 2020-02-26 15:43:52 följande:

Jag förstår och lider med dig TS. Om jag får komma med ett råd som kan göra livet lättare för dig och din man så är Det att prata om detta.

Var och hur började detta? Varför? Hände något i er relation?

Jag har full förståelse att tillit är borta men samtidigt så erkända han allt direkt, det tyder ju ändå på att han inte mått så bra över detta heller och att han respekterar dig på ett så djupt sätt att han inte är villig att ljuga om det.

Sen att han har begått något fruktansvärt och inte berättat kan ju bero på rädsla.

Jag tror granskar ni er relation och hur detta började och finner svar så kanske, kanske ni kan hitta tillbaka till varandra.

Han väljer DIG framför den andra glöm inte det, han väljer att bryta allt för DIG! Han kommer må dåligt i flera år av detta och har antagligen gjort i dessa 3 år.

Mitt råd: sök svar

Sedan ta beslut och gå vidare

Alltså ursäkta vad? Erkände direkt? Ja, för han blev avslöjad. Respekt my ass, han har haft noll jävla respekt för henne i TRE ÅR. Och nu bara blev han JÄTTERESPEKTFULL för att han inte nekade till att ha varit en jävla cheating bastard. Verkligen något att berömma honom för.

Och han har inget rätt att "välja" överhuvudtaget. Han "valde" för att han blev påkommen. För att TS ska känna sig utvald och inte sätta den fot i röven på honom som han förtjänar.
  • Anonym (...)
    Anonym (Man36) skrev 2020-02-26 16:16:23 följande:

Alltså, det är för roligt att det finns människor här som bagatelliserar. Nu passar ni på, enda anledningen att ni får utrymme är för att alla andra anser att det inte finns något att diskutera. Det är bara att lämna. Funderar på om det är ts man som är inne i tråden och trollar och/eller bara andra otrogna fegisar som vill slå ett slag för att vara såhär misslyckad.

Ja, alla kan göra misstag. Men vi pratar här inte om ett hångel eller ens ligg. Vi pratar om ett dubbelliv. Det är såklart helt oförlåtligt. Hela deras relation de senaste 3 åren är en stor lögn, där ts dessutom tagit bort ett barn för hans skull under denna tid. Hur lever folk egentligen? Hur är det möjligt att bedra någon på det här sättet och hur är det möjligt att man som partner inte märker? Ofattbart.

Ts, du befinner dig i chock. Just nu ser du inte klart, men det kommer klarna successivt över tid. Ni har ingen framtid ihop, om det inte är så att du är ok med att den du trodde du var gift med inte finns och att du dessutom vill ha en öppen relation med denna främling. (Kom ihåg att testa dig för sjukdomar!) Lycka till!

Så otroligt svart-vitt. Detta blir precis så dramatiskt man väljer att göra det. Det är inte heller fel om man väljer att samtala, förlåta och fortsätta tillsammans.

Nej, jag har inte varit otrogen. Däremot har jag valt att fortsätta med en man som ljugit under en längre tid och plötsligt stack ifrån mig och barnen. Därefter har vi varit lyckliga i ytterligare 5 år.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?