• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (J)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 16:43:28 följande:

Håll tummarna nu.

Vi är hemma och jag ska bara danska mod till att konfrontera honom. Pulsen är i 390 och jag kräks snart!

Jag håller alla tummar jag har. Uppdatera oss så snart du känner dig redo för det. Och du.. Var så stark du kan. Kram
  • Spaceman

Undrar hur många otrogna karlar som läser detta och inte vågar gå hem till frugan...

• Anonym (Lungt)
    Spaceman skrev 2020-02-25 17:19:17 följande:

Undrar hur många otrogna karlar som läser detta och inte vågar gå hem till frugan...

Äsch, de har inte tid att hänga här, de har fullt fokus på älskarinnan.
  • Anonym (man)
    Rudbeckius skrev 2020-02-25 16:33:08 följande:

Dagisbarn lär sig så för att det är deras förståndsnivå. Tonåringa roch vuxna utvecklar sina moraluppfattningar. Testa det.

Jag har nyttomoral men dessutom en hel del humanism i bagaget. Vad kallar du din moral? Katekesen är ju rena mjukislitteraturen jämfört med dina mörka tankar om evigt svek och en äkta sanning..

Fiins gott om kulturer där svek och lögn var sanktionerat - häxprocesserna, franska revolutionen, kommunistjakten i USA, kulturrevolutionen i Kina osv.

Jag förstår att du inte behöver kliniks diagnos på de medmännsikor du dömer vara egoister och som du vill kasta bort på soptippen. Ska du skjuta dem först eller bara begravde dem levande? Bort ska de från samhället, kanske till arbetsläger i Norrland?

Jag anpassar inte mina bedömningar öfr stunde. Men jag förstår att du ser det så utifrån ett svartvitt perpsektiv. Jag försöker ta reda på fakta och avsikter, möjligheter och vilja till lösning. Ecce homo.

Abaolut och det är väl kanske där det går fel för vissa där de lär sig att utnyttja andra för egen nytta eller nöje är ok. Men de flesta inser som tur är att det är bäst för alla att behandla andra människor vilket är en nödvändighet för ett humanistisk samhälle som skulle vara omöjlig om alla var egoister och narcissister.

Förstår att du gillar nyttomoral eftersom det alltid varit egoistens bästa vän då den medger att anpassa sin moral efter vad som passar en själv bäst för tillfället. Men det har aldrig varit förenligt med humanism. Jag kallar min moral för vanligt jävla folkvett eftersom de flesta människor inte är ok med att svika och ljuga. Inte ens de som själva sviker och ljuger uppskattar att bli behandlade så.

Exemplen du tar upp är inga kulturer det är händelser i historien. Och ingen av dina exempel är något vi tycker är bra och vill återuppleva så dina exempel styrker snarare mina argument.

Dina smått bisarra fantasier om avrättningar, etc får stå för dig. Jag personligen tycker det räcker gott och väl med att bara undvika att umgås med egoister och narcissister.

Japp det hör ju till egoismen att alltid anpassa sina bedömningar till sin egen fördel. Ingen nyhet direkt.

Nyttoeä
  • Anonym (Vem)

Håll tummarna nu.

Vi är hemma och jag ska bara danska mod till att konfrontera honom. Pulsen är i 390 och jag kräks snart!

Heja dig
  • molly50

Håll tummarna nu.

Jag önskar dig lycka till och hoppas att du uppdaterar oss sen om hur det gick.

Styrkekramar!  {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Bedragen man 42)

Håll tummarna nu.

Dålig Idea TS. Din man kommer sägs något i denna stilen:

?Men älskling det är säkert X på jobbet som jag inte gillar som säger detta. Det är absolut inte sant!

Nyckel? Ja den hittade jag på jobbet, skulle precis lägga den i Lost and Found lådan. ?(Sen ber han älskarinnan att byta lås fort som fan.)

Och vad gör du nu??? Vad är ditt nästa drag då TS? Din man kommer nu gömma sina spår bättre för han vet att du vet. Kom ihåg att han har 2-3 års erfarenhet av att ljuga för dig. Han är expert på att just ljuga för dig.

Har du en extra telefon eller iPad? Ladda ner ?hitta min telefon? så har du helt plötsligt gratis GPS. Alternativt köp en billig telefon men billigt abonnemang får du igen billig GPS. (Det var så jag fick 100% bevis när min ex-fru var otrogen.)

2 bilar? Tala om att du behöver bil nr 2 hela veckan.

Dom som skriver att du ska konfronterar har kollat för mycket på Dallas och Falconcrest. Han kommer aldrig att erkänna.

Prova att texta din ?vän? en länk till denna tråden som dom ser vilket helvete du går igenom och vad du behöver för hjälp. Uppenbarligen så vill ju den här personen att du ska veta.

Lycka till!
  • Anonym (Varit där)

Håll tummarna nu.

Tänker på dig och hoppas att du får ärliga svar nu för det förtjänar du för att kunna komma vidare oavsett om sanningen är den man vill eller inte.
  • Anonym (Anonyma)

Heja dig! Hoppas du får sanningen! Lycka till!

Svar på tråden Är MIN man otrogen?