Inlägg från: Linn29 |Visa alla inlägg
  • Linn29

    BF november 2020

    Hej allihopa, är ny här och vill gärna vara med och följa allas fantastiska resa. Så kul att hitta en grupp som man kan följa då man letat väldigt länge och de flesta man hittat är ca fem-åtta år gamla. Vill först säga, Grattis till alla som plussat. Väntar själv mitt första barn. Plussade för första gången någonsin för bara några dagar sedan och beräknad förlossning är 8:e November. Känner inte riktigt av några symptom än förutom lite ömt längst ut på brösten och ökad hunger, vet ej om det är bra eller dåligt. Hur känner ni er och vad upplever ni för slags symptom?

    Mvh Linn29

  • Linn29

    Va själv tvungen att ta ett femtal olika tester för att se om det verkligen stämde, haha. Testade dagen efter och plusset va ungefär lika starkt som dagen innan. Tror ni att om man testar ett test imorgon och att plusset ökat?

  • Linn29

    Aha, vill gärna då ta ett extra test bara för att kolla om det blivit starkare. Är nämligen fortfarande orolig över att mensen ska dyka upp och att plusset ska avta. Ska egentligen ha min mens idag så jag plussade BIM-2

  • Linn29

    Vi kommer nog absolut att göra Kub testet då man gärna vill veta om allt står rätt till. Sedan är man ju väldigt otålig och vill gärna se att man har något/någon i magen, är ju fantastiskt att kunna se.

  • Linn29

    Ja, kul o höra. Har tagit en massa tester från och med fredag tills nu då jag fortfarande inte fattat, haha. Känner fortfarande inte av några speciella symtom förutom molande värk då och då, ökad hunger och helt slut på kvällarna. Är det normalt? Vet att de flesta inte upplever några symptom alls, men blir ändå lite orolig, därav att jag tagit så många test och de har bara blivit starkare och starkare.

  • Linn29

    @nystrom98 Hoppas verkligen på att det inte är mf på gång. Har liknande symptom som du har, men däremot visar mina tester väldigt starka och hoppas på detsamma för dig:)

    Är det första för dig? För mig är det första barnet och oroar mig hela tiden.

  • Linn29

    Grattis och välkommen:)

    Är det första barnet? Själv plussade jag i Fredags och är överlycklig inför mitt första

  • Linn29

    Kul, grattis. Det är mitt första med. Ska till barnmorskan på fredag och kolla läget och att allt står rätt till. Inte så mycket symptom förutom lite molvärk då och då, lite ömt i bröstvårtorna, och konstant hungrig. Känns som att jag borde känna mer, men vet samtidigt att många som är gravida inte har några symptom alls och allt är väldigt bra.

  • Linn29
    aminabe skrev 2020-03-04 06:53:40 följande:

    Vad skönt att du redan kan komma dit för ett besök! Jag ringde idag men pga att jag ska göra VUL i slutet på mars så får jag inte boka in ett möte med barnmorska innan dess. Jag tror inte du behöver vara orolig, du är också i V5 va? Jag känner också mycket och googlar och har förstått att många symptom kan dyka upp senare under v.6-8 också och som du säger många får ju inga symptom och det är fortfarande normalt! Jag känner bara lite stickningar i livmodern lite då och då och sen ömmar brösten litegrann men inte mycket mer än så. Kanske lite tröttare på kvällarna men vet inte om det beror på det.


    Ja, hörde av så fort jag plussa. Antagligen pga chock. Likadant med min sambo, hade nog berättat direkt om han vart hemma då men han va på jobbet och jag på att spricka av förväntan över att berätta tills han kom hem. Hade fixat med romantisk middag och så fick han stickan i present:) Vart överlycklig.

    Aha, hur går det till, bestämmer man sig innan om man vill göra VUL? Eller pratar man med barnmorskan då? Jag hörde bara av mig sa att jag plussa och fick en tid bokad.

    Precis, är oxå någonstans i vecka 5 av vad jag har räknat. Får se mer exakt på fredag när jag träffar barnmorskan.

    Ja, har oxå läst en massa om det. Försöker att känna efter då och då efter symptom, men försöker inte att lägga för mycket fokus på det heller. Ingen idé att oroa sig. Precis, symptomen kommer nog att komma senare och då istället önskar man att man inte hade några symptom, haha.[/quote]
  • Linn29
    aminabe skrev 2020-03-04 10:03:45 följande:

    [/quote]

    Mja, tidigt ultraljud är inget som vanligtvis görs men eftersom jag inte blivit naturligt gravid så vill man väl kolla så att graviditeten fortlöper innan man lämnar över stafettpinnen till den vanliga vården. Lite tråkigt dock att behöva vänta ända till v.9, tror man kan göra det redan i v.7+0 (dvs v.8). Vill ta ett till digitalt test i v.6-7 bara för att se så att den ändras från 2-3 till 3+ men vet inte om jag vågar... har blivit så restriktiv till stickorna med alla minus man fått se genom åren. Vad spännande, då får du berätta hur det gick hos barnmorskan!


    Aha, jag förstår. Då får vi verkligen hålla tummarna för att det går bra för dig:) Absolut, låter jobbigt.

    Själv har jag velat haft barn sedan länge, men aldrig träffat någon seriös tills jag träffa mitt hjärta hösten 2018 och att vi äntligen bestämde oss i vintras för att börja försöka, därav att jag är lite nojig, men ingen idé att att vara orolig hela tiden.

    Hoppas bara innerligt att alla går bra för dig och att tiden går fort så att du får se ditt lilla mirakel:)
  • Linn29

    Ska definitivt berätta om hur det gick hos barnmorskan och hoppas verkligen att allt ser bra/ok ut. Jag tog ett test senast igår och fick ett väldigt starkt positivt.

  • Linn29
    Kattattack skrev 2020-03-04 12:20:24 följande:

    Nån som har tips mot illamående? Är i V.5 och illamåendet kommer till och från. Hjälper när jag dricker något men då får jag halsbränna istället :p

    Samt att jag väntar på att barnmorskan ska ringa om ca 1 timme så jag får komma på besök, hoppas detta går vägen :)


    Får hoppas på det bästa med barnmorskan. Själv ska jag dit på Fredag och kolla läget. Är själv i vecka 5. Angående illamåendet så försöker jag att äta mycket som dämpar illamåendet. Testa att dricka vatten, det hjälper för mig. Har dock inte så mycket illamående än, men det kan nog bli värre längre fram.
  • Linn29
    nystrom98 skrev 2020-03-04 17:42:55 följande:

    Jag har köpt ett till cb test som jag ska ta antingen ikväll eller imorgon, har tagit nästan varje dag nu för jag är så orolig haha vilket kanske inte är jättebra

    Det är andra barnet för mig, men oroar mig lika mycket ändå! Har inte ringt barnmorskan än då jag inte haft tid och känner inte så mycket stress inför det då jag inte vågar har för stora förhoppningar, och om fröet stannar så kommer den ju vara med oavsett vilken vecka jag går till bm :?)

    Vilken vecka är du i? Och grattis till första!!


    Ok, jag förstår. Får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Precis, det stämmer att fröet kommer att vara med oavsett:)

    Så länge allt känns bra så är det ingen anledning till oro. Det kommer att gå jättebra:)

    Jag har räknat ut att jag är någonstans mellan vecka 5-6. Får se mer exakt på Fredag då jag ska till barnmorskan.
  • Linn29
    Lilalila skrev 2020-03-05 15:40:05 följande:

    Förresten hur känner ni inför första samtal till barnmorskan? Förra graviditeten ringde jag inte och fick missfall 1 vecka efter plusset.

    Men nu känner jag att jag vill ringa så här tidigt.


    Hej. Välkommen in i gruppen och stort grattis till plusset.

    Häftigt att du plussat så nära inpå. Håller tummarna för dig att det går hela vägen.

    Själv plussa jag förra veckan för första gången. Har sedan dess tagit ett antal och alla visar positivt.

    Tänkte att jag ringer och bokar så fort som möjligt. Hörde av mig i måndags och fick tid nu imorgon. Så för mig är det första besöket hos barnmorskan. Känns spännande, men samtidigt overkligt då jag inte riktigt vet vad som väntas inför besöket.
  • Linn29
    nystrom98 skrev 2020-03-05 19:50:17 följande:

    Jag tog testet nu på morgonen och det var starkt och fint, är inte orolig över hcgn längre :) ringde barnmorskan men hon var inte där, så vi får se när hon kommer tillbaka.

    Åh vad roligt! Då skiljer det sig kanske inte så mycket mellan våra bf för tillfället. Spännande att få gå till barnmorskan! Håller tummarna för dig med, att allt går bra och att liten mår toppen där inne.


    Åhh, vad skönt o höra. Ja, ska bli riktigt spännande att få komma till barnmorskan imorgon, är första gången så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Hoppas att även du får komma till barnmorskan och kolla läget.

    Ja, härligt. Vilket datum har du bf? Får se om mitt blir ändrat något. Tack så mycket för stöd. Ska nog gå bra.
  • Linn29
    Nemiia skrev 2020-03-06 13:18:00 följande:

    Hej! Jag har skrivit till personen som startat fb-grupp men inte hört något. Är det någon här som är med som kanske skulle vilja bjuda in mig?


    Har oxå hört av mig för nån dag sedan, men har inte hört något. Vill väldigt gärna vara med om det finns plats:)
  • Linn29
    Nifflan skrev 2020-03-09 21:07:33 följande:

    Gick in i vecka 7 idag, alla symtom är som bortblåsta och jag har mensvärk.. så rädd för missfall.


    Tråkigt och höra, får absolut hålla tummarna på att det blir bättre:)
  • Linn29
    Nifflan skrev 2020-03-09 21:07:33 följande:

    Gick in i vecka 7 idag, alla symtom är som bortblåsta och jag har mensvärk.. så rädd för missfall.


    Tråkigt och höra, får absolut hålla tummarna på att det blir bättre:)
Svar på tråden BF november 2020