• Wifey.

    BF november 2020

    Hittar ingen novembertråd så tänkte att jag startar en för oss med BF november 2020.

    Här kan vi följas åt under hela graviditeten.

    Jag är iallafall 21 år och väntar mitt andra barn 1 november. Har redan en dotter som fyller 4 år under sommaren.

    Ska bli så kul att följas åt.

  • Svar på tråden BF november 2020
  • Kattattack

    Nån som har tips mot illamående? Är i V.5 och illamåendet kommer till och från. Hjälper när jag dricker något men då får jag halsbränna istället :p

    Samt att jag väntar på att barnmorskan ska ringa om ca 1 timme så jag får komma på besök, hoppas detta går vägen :)

  • Linn29
    aminabe skrev 2020-03-04 10:03:45 följande:

    [/quote]

    Mja, tidigt ultraljud är inget som vanligtvis görs men eftersom jag inte blivit naturligt gravid så vill man väl kolla så att graviditeten fortlöper innan man lämnar över stafettpinnen till den vanliga vården. Lite tråkigt dock att behöva vänta ända till v.9, tror man kan göra det redan i v.7+0 (dvs v.8). Vill ta ett till digitalt test i v.6-7 bara för att se så att den ändras från 2-3 till 3+ men vet inte om jag vågar... har blivit så restriktiv till stickorna med alla minus man fått se genom åren. Vad spännande, då får du berätta hur det gick hos barnmorskan!


    Aha, jag förstår. Då får vi verkligen hålla tummarna för att det går bra för dig:) Absolut, låter jobbigt.

    Själv har jag velat haft barn sedan länge, men aldrig träffat någon seriös tills jag träffa mitt hjärta hösten 2018 och att vi äntligen bestämde oss i vintras för att börja försöka, därav att jag är lite nojig, men ingen idé att att vara orolig hela tiden.

    Hoppas bara innerligt att alla går bra för dig och att tiden går fort så att du får se ditt lilla mirakel:)
  • Linn29

    Ska definitivt berätta om hur det gick hos barnmorskan och hoppas verkligen att allt ser bra/ok ut. Jag tog ett test senast igår och fick ett väldigt starkt positivt.

  • Glory91

    Hej,

    Jag hoppar också in här :)

    Plussade i lördags 29/2. Har BF 12 november.

    Har haft två tidiga missfall (v. 4-5) i rad.

    Jag har en annorlunda känsla denna gång och hoppas på att de går hela vägen. ????????. Känner redan lite illamående när jag inte äter, så det känns bra! ????????

    Har redan ett barn på 17 månader.

  • Glory91
    Glory91 skrev 2020-03-04 12:31:03 följande:

    Hej,

    Jag hoppar också in här :)

    Plussade i lördags 29/2. Har BF 12 november.

    Har haft två tidiga missfall (v. 4-5) i rad.

    Jag har en annorlunda känsla denna gång och hoppas på att de går hela vägen. ????????. Känner redan lite illamående när jag inte äter, så det känns bra! ????????

    Har redan ett barn på 17 månader.


    Ojdå, visste inte att man inte kunde använda emojis hihi. Kan även tillägga att jag är 28.
  • Linn29
    Kattattack skrev 2020-03-04 12:20:24 följande:

    Nån som har tips mot illamående? Är i V.5 och illamåendet kommer till och från. Hjälper när jag dricker något men då får jag halsbränna istället :p

    Samt att jag väntar på att barnmorskan ska ringa om ca 1 timme så jag får komma på besök, hoppas detta går vägen :)


    Får hoppas på det bästa med barnmorskan. Själv ska jag dit på Fredag och kolla läget. Är själv i vecka 5. Angående illamåendet så försöker jag att äta mycket som dämpar illamåendet. Testa att dricka vatten, det hjälper för mig. Har dock inte så mycket illamående än, men det kan nog bli värre längre fram.
  • Paulina1234

    Jag hoppar också in :).

    Plussade för 2 veckor sedan och är troligtvis i v 6.

    Har 2 graviditeter bakom mig förra året. Första såg man svåra missbildningar hos fosret på kub ultraljudet i v 13 med minimal överlevnadschans till följd av mycket svåra skador. Vi valde att avbryta graviditeten då. Andra såg allt fint ut på tidigt ul i v 8 men sedan på kub såg man MA där fosret troligtvis dog i v 9. Så nu håller vi tummarna extra hårt. Alltid levt hälsosamt, dricker aldrig (dvs inte ens då jag inte varit gravid), röker inte, tränar och äter sunt utan kända "fel" på varken min eller sambons sida så vi har förstått att allt kan hända vem som helst. Har varit en tuff tid då alla runt omkring en får barn. Men som sagt håller tummarna nu och för er andra också.

  • nystrom98
    Linn29 skrev 2020-03-03 20:06:44 följande:

    @nystrom98 Hoppas verkligen på att det inte är mf på gång. Har liknande symptom som du har, men däremot visar mina tester väldigt starka och hoppas på detsamma för dig:)

    Är det första för dig? För mig är det första barnet och oroar mig hela tiden.


    Jag har köpt ett till cb test som jag ska ta antingen ikväll eller imorgon, har tagit nästan varje dag nu för jag är så orolig haha vilket kanske inte är jättebra

    Det är andra barnet för mig, men oroar mig lika mycket ändå! Har inte ringt barnmorskan än då jag inte haft tid och känner inte så mycket stress inför det då jag inte vågar har för stora förhoppningar, och om fröet stannar så kommer den ju vara med oavsett vilken vecka jag går till bm :?)

    Vilken vecka är du i? Och grattis till första!!
  • eifos89

    Okej, jag känner att jag behöver ventilera.

    Jag hade BIM den 29 eller 1:e (brukar vara lite olika så därför är jag inte säker)

    Jag fick ett ganska svagt (men fullt synligt) plus i lördags. Negativt på cb digital, men det vet jag av erfarenhet att det kan ta ett tag innan man kan ta ett sådant. Dock ingen tvekan att det fanns två streck på den vanliga stickan. Och tro mig, jag har tagit mer än en :) Lyckan total! Tills jag började blöda på kvällen.. blödningen höll i sig tills igår. Mindre än en vanlig mens men ändå blodigt vid varje toabesök.

    Tog ett test igår och det var starkare än när jag plussade i lördags. Tänkte ändå att det nog är ett tidigt missfall och att mensen därför kom som förutbestämt. (Jag har två barn och under dessa graviditeter blödde jag inte. Jo, med yngsta, men senare då det var en tvilling som avstannade i v 9)

    Iallafall. Jag tog ett test igår och det var starkare än plusset jag fick i lördags. Fick komma in på undersökning då jag hade blödning, och de ville se så att det inte handlade om utomkvedshavandeskap.

    För det första så säger en ssk när jag sitter och pratar med doktorn att testet jag tog hos dem var negativt. Han väljer att undersöka mig ändå och berättar att han inte kan se någon tillstymmelse till pågående graviditet. Ifrågasatte om slemhinnan inte ens var tjockare- och jo det var den ju.

    Blev såklart ledsen, för det kändes nästan som att jag hade inbillat mig allt och tänkte att det var ett tidigt missfall ändå. Fick dock inte ihop logiken med mitt starkare positiva test där hemma bara några timmar tidigare..

    Jag kände mig inte tillfreds med det som sades igår, så imorse tog jag ett nytt cb digital med veckoindikator och detta säger Gravid 1-2. Jag FATTAR att hormonerna kan ligga kvar i kroppen efter ett mf, men detta fick jag ju NEGATIVT på i lördags när jag inte ens hade börjat blöda än?! DET FÖR MIG GÅR INTE IHOP.

    Jag tänker såhär. Kan det vara så att ägget fäste senare och att kroppen helt enkelt inte hann fatta och därav kom ?mensen? ändå?! Dessutom är jag isåfall bara i v 4+ 2(3 eller 4?) och hur mycket kan man ens se på ett vul då?

    Det som oroar mig är ju de svaga plussen.. men det kan kanske vara tidigare än vad jag tror?

    Jag känner mig fortfarande gravid (har molvärk och ömma bröst) och tänker nog fan se mig som det tills motsatsen är bevisad!

    Behöver lite tankar från andra känner jag..

  • Linn29
    nystrom98 skrev 2020-03-04 17:42:55 följande:

    Jag har köpt ett till cb test som jag ska ta antingen ikväll eller imorgon, har tagit nästan varje dag nu för jag är så orolig haha vilket kanske inte är jättebra

    Det är andra barnet för mig, men oroar mig lika mycket ändå! Har inte ringt barnmorskan än då jag inte haft tid och känner inte så mycket stress inför det då jag inte vågar har för stora förhoppningar, och om fröet stannar så kommer den ju vara med oavsett vilken vecka jag går till bm :?)

    Vilken vecka är du i? Och grattis till första!!


    Ok, jag förstår. Får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Precis, det stämmer att fröet kommer att vara med oavsett:)

    Så länge allt känns bra så är det ingen anledning till oro. Det kommer att gå jättebra:)

    Jag har räknat ut att jag är någonstans mellan vecka 5-6. Får se mer exakt på Fredag då jag ska till barnmorskan.
Svar på tråden BF november 2020