• Anonym (Bey)

    TJEJER : Hur tänker ni om era killkompisar?

    Sägs ju att killar har den synen på sina tjejkompisar att de helst skulle vilja komma innanför trosorna no matter what. Kanske är en myt men hur tänker ni tjejer om era killkompisar?

  • Svar på tråden TJEJER : Hur tänker ni om era killkompisar?
  • Anonym (Polaren)

    Jag är kille, men har läst att tjejer vet att deras killkompisar vill ligga.
    Det utnyttjar tjejerna, så de får hjälp med saker.

  • MammAmma

    Min bästa vän har jag varit FWB med för något år sedan, så det är avklarat och vi är enbart vänner idag. Har dock en annan jag gärna skulle ligga med om jag fick chansen. I övrigt så är jag inte attraherad av mina kompisar, annars hade vi ju inte varit bara kompisar.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Uppfattas) skrev 2021-04-17 10:06:04 följande:

    Om en tjej har en massa skitsnygga killkompisar uppfattas det positivt bland andra tjejer får hon en viss status?


    Det är ju inte negativt att ha snygga killkompisar, men jag tror att en tjejs status bland sina tjejkompisar bygger på andra mer relationsmässiga faktorer. Att vara en bra o trofast vän, kunna dela förtroenden med, känna sig trygg med, etc, gör en tjej populär bland tjejer.

    Det är min erfarenhet iallafall
  • Anonym (Uppfattas)
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-17 15:33:35 följande:
    Det är ju inte negativt att ha snygga killkompisar, men jag tror att en tjejs status bland sina tjejkompisar bygger på andra mer relationsmässiga faktorer. Att vara en bra o trofast vän, kunna dela förtroenden med, känna sig trygg med, etc, gör en tjej populär bland tjejer.

    Det är min erfarenhet iallafall
    Så det är mera plus i kanten om hon är duktig på att skaffa snygga kompisar åt sina vänner:)
  • Anonym (Linda)

    Jag en killkompis som verkligen finns där. När jag skiljde mig, när jag blev utbränd, när jag flyttar, brutit ihop, när mamman dog. Han är min bästa vän. Han finns även när det livet leker också och vi har så mycket roligt ihop. Jag älskar verkligen honom. Jag finns även för honom när han behöver så det ömsesidigt. Nu har båda förhållande och vi umgås ibland alla och ibland ensam. Förut när ingen av oss var i en relation så hände det ibland att vi hade sex. Det var flera år sedan och skulle aldrig hända nu. Det var då vi nyligen blivit vänner och båda var singel.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Uppfattas) skrev 2021-04-17 15:38:50 följande:

    Så det är mera plus i kanten om hon är duktig på att skaffa snygga kompisar åt sina vänner:)


    Det är väl olika från person till person. Alla tjejer är inte intresserade av att festa med random killar. Vanligt är att tjejer vill träffa killar som intresserar just dem, alltså det behöver inte alls vara utseendet, kan vara att tjejerna vill träffa en snäll eller intellektuell kille.

    Jag vet för jag brukade gilla att festa, och vanligt bland mina väninnor när jag var ung, var att många inte ville festa, utan ha ett mer grundat sammanhang, dvs människor som de fann sympatiska, och kunde knyta an till.

    Det är nog olika
  • Moder1

    Har aldrig legat med en vän.

    Antingen har det blivit sex=förhållande eller inte sex = vänskap och då tänker jag inte sexuellt kring honom.

  • Anonym (Samtala)
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-17 19:14:50 följande:

    Vanligt är att tjejer vill träffa killar som intresserar just dem, alltså det behöver inte alls vara utseendet, kan vara att tjejerna vill träffa en snäll eller intellektuell kille.


    Så det är intellektuella killar som är kompismaterial
  • Tukt
    Anonym (Tjejer och killar funkar på olika sätt) skrev 2020-02-28 14:46:28 följande:

    Det är ingen myt att killar tänker f*tta som f*tta och tar det som erbjuds när de får chansen. Nu menar jag inte att de skulle våldta sin tjejkompis (även om det finns såna killar med) men de hade inte tackat nej till ett samlag. Den absoluta majoriteten av killarna tänker så, men självklart finns det undantag där som med allt annat.

    Tjejer kan ha killkompisar utan att vilja ha sex, de tycker mest att det är skönt att kunna ha en killkompis som INTE vill ha sex med dom.


    Här är det gamla ordspråket "genom sig själv känner man andra" på sin plats.
    Klassiskt tankesätt att man ser sig själv, sina kill, manskompisar och tänker att så ser världen ut.
    Sedan en vacker dag tar man ett par kliv ur comfortzonen, och upptäcker att det faktiskt kan se annorlunda ut utanför.
    Lite som att byta krog en fredagskväll. På ena stället pågår en desperat jakt efter partners, på en annan kan kvinnor och män sitta ned och prata med varandra utan att det uppstår ett spel.
  • Anonym (2L)
    Anonym (gäst) skrev 2020-02-28 14:51:46 följande:

    Tror man värderar vänskapen till killen mer än att eventuellt förstöra den med sex och känslor. Blir man sugen är det väl ganska lätt att hitta nån annan än en kompis. Men killar upplever väl att det inte riktigt får ut nåt av vänskapen med tjejer många ggr jämfört med den vänskapen till andra killar så det är väl därför de håller på så. Killar är inte i behov av kvinnliga vänner tydligen , de får mer utav av att ha sex med dem bara. Killar älskar att umgås med andra killar, tjejer är bara en liten sidogrej som underlättar för dom och garanterar fortsatt förökning till deras dumma lilla mansvärld


    Varför är kvinnor rädda för det? 

    Jag är inte kompis med en enda kvinna som någonsin sagt till mig "Jag vill bara vara din kompis, vi skulle förstöra vänskapen med sex" utan vi gick typ skilda vägar där och då. Så oattraktivt när en kvinna gör så. 

    Idag kan jag endast kompis med kvinnor som jag aldrig någonsin kan tänka mig ha sex med. 

    Så jag kan uppvakta kvinnor som vill ha sex med mig.  
  • Anonym (A)
    Moder1 skrev 2021-04-17 20:15:37 följande:
    Har aldrig legat med en vän.
    Antingen har det blivit sex=förhållande eller inte sex = vänskap och då tänker jag inte sexuellt kring honom.
    Samma här
Svar på tråden TJEJER : Hur tänker ni om era killkompisar?