• Undrandee

Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?

Jag är snart 29 och önskar mig flera barn.

Vi har försökt i 3 månader efter att vi fick ta bort ett MA sorgligt nog.

Jag har en dipp just nu och hittar ingen motivation...

Hur många försök tog det för er att bli gravida, och hur aktivt försökte ni? alltså flera dagar runt ÄL, bara nån dag innan ÄL?

• Svar på tråden Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?
  • cleoeme

Vi hade sex varenda dag. Vi både ville ha barn så då gjorde vi allt vi kunde för att maxa chanserna. Jag är 26 och sambon 42.

Blev gravid efter 2 månader!

• Anonym (Tjej)
    Undrandee skrev 2020-03-03 15:04:01 följande:
    MA är så trist! :(

Jag tycker det är himla svårt att tajma in sex runt ÄL. Brukar typ 2-3 dar innan funka, eller blir det för långt ifrån? Tycker vi har kört 2 dar innan, men blir inget :/
    2 och 1 dag innan ÄL ska vara bäst enligt forskning jag läst. 
  • Lovart

Ser dig i flera trådar TS, jag håller tummarna för dig att du snart ska få plus <3 hur gammalt/gamla är ditt/dina barn som du har idag?

• Twinmom13

Är 42, tog sig på fjärde cykeln. Den cykeln fick jag inte positivt äl test (testade 2 ggr/dag). Tog gravtest nån dag före bim ändå, vilket visade positivt. Gjorde 3 till test med olika fabrikat för att jag inte riktigt kunde tro på det.

Nu är lillpluttan 5 veckor.

• Anonym (39 år)

Första barnet första försöket och nu andra på andra försöket. Jag trodde vi skulle få försöka länge nu men icke.

• Undrandee
    Anonym (Tjej) skrev 2020-03-03 15:14:40 följande:

Vilken ålder har du haft när du blivit gravid innan? Jag tänker att det nog är det i mitt fall. Var 25 med barn 1, 35 med barn 2 och 38 nu. 

Var 22 med dottern och 28 vid mina 2 missfall förra året
  • Undrandee
    Lovart skrev 2020-03-03 15:18:33 följande:

Ser dig i flera trådar TS, jag håller tummarna för dig att du snart ska få plus <3 hur gammalt/gamla är ditt/dina barn som du har idag?

Ja jag är så himla nojjig av mig och har inga direkta vänner att ventilera med, därav FL hänget. Min dotter blir 6 i år.
  • Lovart
    Undrandee skrev 2020-03-03 15:35:36 följande:

Ja jag är så himla nojjig av mig och har inga direkta vänner att ventilera med, därav FL hänget. Min dotter blir 6 i år.

Jag känner verkligen med dig. Vet hur jobbigt det är när man längtar! Det är tur FL finns så man kan ventilera med likasinnade.
  • Önskarbebis2020
    Undrandee skrev 2020-03-03 15:04:01 följande:

MA är så trist! :(

Jag tycker det är himla svårt att tajma in sex runt ÄL. Brukar typ 2-3 dar innan funka, eller blir det för långt ifrån? Tycker vi har kört 2 dar innan, men blir inget :/

Vi körde 3 dagar innan ÄL och 1 dag innan och då gick det bra
  • Daphodil

Jag känner med dig! Min dotter blev till på tredje försöket, utan att ha koll på ÄL och så. När vi skulle ha syskon var det svårare, blev gravid först på 8de försöket, med tempning och hetsligg kring ÄL. Fick sent missfall och allt kändes hopplöst. Men sen tog det sig på tredje ägglossningen därefter, genom hetsligg och tempning. Nu gravid v 33.

Svar på tråden Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?