• Undrandee

Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?

Jag är snart 29 och önskar mig flera barn.

Vi har försökt i 3 månader efter att vi fick ta bort ett MA sorgligt nog.

Jag har en dipp just nu och hittar ingen motivation...

Hur många försök tog det för er att bli gravida, och hur aktivt försökte ni? alltså flera dagar runt ÄL, bara nån dag innan ÄL?

• Svar på tråden Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?
  • Anonym (H)

12 månader tog det för oss.

• Anonym (tid)

Tog 12 månader att bli gravid. Vi körde ägglossningstester varje månad. Hade sex varannan dag från att ägglossningstestet började blinka till mens. 

• Kujänta

Jag fick ett MA och var tvungen att göra abort 20/12-19 eftersom båda fostren dött. Nu försöker vi igen, hade min första riktiga mens för ca 2 v sen så borde ha ägglossning nu i dagarna.

Men pga de konstiga blödningarna efter MA så har jag i princip inga förhoppningar att det ska ta sig den här gången.

Det kan dröja tyvärr.

• Kujänta

Just ja. Mina tidigare har tagit sig så

Fort vi bestämt oss att sluta med preventivmedel. Ett MF men efter det vart jag gravid i princip direkt.

• Anonym (Heja)

Första gången (jag var 29) tog det 7-9 mån beroende på när man räknade med att vi började ?på riktigt?. Andra gången tog det 1 år 9 månader, då var jag 32 innan vi lyckades och vi hann göra en utredning och allt såg bra ut - ibland är det bara segt. Har haft sex typ 5 dgr i rad runt ägglossning, har tempat och använt stickor.

• Anonym (myself)

Första graviditet - 3 mån, slutade i MF.
    Andra graviditet - 2 mån, har en dotter på 9 år nu
    Tredje gravididet - 4 mån, slutade i MF. Detta var i april förra året. Alla graviditeter har vi inte planerat så extremt noga (dvs hålla på som kaniner, ta prov varje månad, osv - blir det så blir det). Senaste gravidideten har jag haft lite koll på ÄL och i bästa fall prickade vi den (förresten, det är bara jag som vet när den är, min man är inte ens medveten att man kan veta sånt, så jag anstränger inte honom för det ) Senaste månaderna har det varit flera gånger att nån av oss var kraslig under ÄL, så då blev det inga försök alls då - därmed tar det så lång tid. Om att vara exakt, så tror jag att under senaste året har vi prickat ÄL säg 3-4 ggr (varav en av dem ledde till graviditet).

• Anonym (Hm)

Fjärde eller femte försöket, men tror femte försöket. 19 år.

• Undrandee

Här dök mensen upp i lördags kväll... detta blir 4e försöket till bebis. Tycker vi prickar in ÄL när vi får positivt ÄL test, men inget händer. Känns tungt :(

Trodde inte man behövde kämpa så här vid 28 års ålder.

Svar på tråden Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?