• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-11-07 16:54:10 följande:
    Freddie K skrev 2022-11-07 05:06:26 följande:
    Vad har du för belägg?
    Freddie K skrev 2022-11-07 15:57:42 följande:
    Är det din tolkning av humor?
    Haha obetalbart asså! Dagens roligaste!

Haha! Humor när den är som torrast! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Antigone skrev 2022-11-06 00:19:02 följande:
    Det är lite klurigt här på FL när vissa tecken eller emojis blir ?, men vi har nog alla varit med om det någon gång 😉 Ännu sjukare är det med vissa emojis, som förvandlas till andra emojis 🤔
    Ja, det är jobbigt tycker jag att citattecken och tre punkter efter en mening omvandlas till frågetecken. Riktigt irriterande men FL lär väl aldrig fixa till den buggen antar jag. Det där med emojisarna känner jag inte igen för egen del men det beror väl på vilken mjukvara man använder vilka FL-buggar man drabbas av. :/
    Freddie K skrev 2022-11-06 05:32:20 följande:
    Haha, ja precis! Gött att du må bra i alla fall. Har saknat dig till tusen! SkämsGlad
    Tack & tack detsamma min vän! Solig
    Freddie K skrev 2022-11-06 07:03:55 följande:

Berlin, Berlin, Berlin is on fire. We don't need no water. Let the fucking nazis burn. Burn fuckin nazis burn! *Ylar*.

Det är min egen låt. Inspirerad av: The bloodoundgangs-The roof.

Låter hemskt. Brinnande storstäder, miljoner människor som brinner och förkolnar, också barn. Tyskar är också människor. Precis som japanerna som brann i Hiroshima och Nagasaki.
    Freddie K skrev 2022-11-06 19:47:51 följande:

Hey, Antigone. Den här kan du ha med dig i dina skräcknoveller.

Jag vaknade upp på sjukhusbritsen. I knät stack det ut en lång skruv som de försökte skruva tillbaka. De var fem personer som jobbade på mig. Det gjorde jätteont när de försökte skruva i skruven igen. Jag hade den där starka operationslampan i ögonen. En av läkarna tog fram en en meter lång nål och stack den i buken på mig så att jag skulle få smärtlindring.

En annan läkare sa att jag hade fått skelettcancer. Det såg han på fingrarna. Jag frågade om jag hade mer cancer och då sa han i hjärnan så de började skära upp mitt huvud samtidigt som en annan läkare frågade hur det skulle vara om de tog bort mitt vänster ben?

Jag började gorma och ha mig. De tog fram en stor sax. Ungefär en sån som brandmännen har och började klippa bort mitt vänsterben. Precis när de hade gjort det så vaknade jag och det första jag kollade var om jag hade mitt vänsterben kvar!

Låter väldigt obehagligt. Usch! :/
    Antigone skrev 2022-11-06 20:32:51 följande:
    Kanske för att vi har för roligt och är för snälla mot varandra 😉
    Antagligen. Så kan det ju inte få va.
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-11-06 23:38:49 följande:

Hoppas att ni har haft det bra under helgen och att kommande veckan blir bra med. Hösthälsningar.

Tack detsamma! Hösthälsningar till dig med! Solig
    Antigone skrev 2022-11-07 00:03:29 följande:
    Vilken fin hälsning! Detsamma till dig 😊 Idag var jag riktigt höstig och var ute och plockade svamp. Hittade några gula kantareller, men mest trattkantareller. Hösthälsningar tillbaka! 🍁
    Även om jag älskar sol & värme får jag medge hösten kan va fin den med. Tittade ner på mina skor häromdagen och slogs av va vackra dom oranget lysande löven va som jag trampade fram genom. Men svamp vågar jag inte plocka själv för då går det nog illa.
    Freddie K skrev 2022-11-07 16:19:51 följande:

Om jag verkar lite grinig just nu så är det för att jag har blåbärsveckan. Ville bara varna er! Skäms

Blåbärsveckan? Förstoppning eller? :P
    Freddie K skrev 2022-11-07 16:56:08 följande:
    Haha! Humor när den är som torrast! .
    Också en hiphop-brud från orten kan ha torr humor, jag svär.

• EmilijaPetrosiunaite
    Vilken fin hälsning! Detsamma till dig 😊 Idag var jag riktigt höstig och var ute och plockade svamp. Hittade några gula kantareller, men mest trattkantareller. Hösthälsningar tillbaka! 🍁
    Tack, mysig bild. Det kan vara fint att hitta svamp och bär också, men det var länge sedan jag plockade.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Mortiscia80 skrev 2022-11-07 10:10:52 följande:
    Tack så mycket, och detsamma till dig! :)

Vilka härliga svampar du har hittat! :D Jag vill också ge mig ut i skogen men vet inte vilka som är ätbara.... Bara gula kantareller.
    Satsa på riskor, så som blodriska och björkriska. Det är fina goda svampar. Även Karl Johan går bra, men enligt mig inte lika fast i köttet. Undvik murklor och dylikt, jag vill minnas att de måste förvällas för att inte vara giftiga. Toppslätskivlingar är olagliga att plocka trots att de växer fritt på grund av att man blir hög om man äter dem. Löjlig lag anser jag. Dock kan det vara bra att känna till så att man inte äter de om man inte vill uppleva dess effekter. Glöm inte att ta med en svampbok och kom ihåg att bilder på svampar ofta är mer perfekta än de i skog och mark. Var väldigt länge sedan jag plockade svamp.
  • EmilijaPetrosiunaite
    flygrl skrev 2022-11-07 17:31:31 följande:
    Freddie K skrev 2022-11-06 05:32:20 följande:
    Haha, ja precis! Gött att du må bra i alla fall. Har saknat dig till tusen! SkämsGlad
    Tack & tack detsamma min vän! Solig

Tackar för det.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-06 20:21:16 följande:
    What?!!! Varför då?
    Om jag inte är helt ute och cyklar i grön pyjamas så var samma lustigkurre inne och skrev samma sak i en annan tråd i helgen. Som förklaring gavs något i stil med "jag trodde att det hörde till att skriva så på Familjeliv". Minns inte i vilken tråd jag såg det. Och såklart kan det ju vara två olika användare som väljer att gå in i trådar och anonymt skriva samma sak. Som jag tolkade det har alltså ingen anmälan gjorts. Inte min typ av humor, men något mer ursäktad i en tråd som inte ligger i Känsliga rummet i alla fall.
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
Svar på tråden Här är vi alla vänner.