• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-09 22:33:00 följande:

Alltså, jag fattar inte! Hur kan den här sminkningen + klädseln anses vara så läskig att personen kastas ut från Halloweenfirandet på Liseberg?!

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ronny-blev-utsl%C3%A4ngd-fr%C3%A5n-liseberg-p%C3%A5-halloween-var-f%C3%B6r-l%C3%A4skig-1.84982545

Håller med Mortiscia80 om att ögonen är läskiga, men annars ser han inte så uppseendeväckande ut. Häftig klädsel och sminkning! Jag har själv varit på Halloween på Liseberg och kan inte minnas att det är så många som brukar klä ut sig 🤔 Förstår att han blev förvånad över att bli utslängd, men han borde ju känna att han lyckades med outfiten 😱
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Antigone
    Freddie K skrev 2022-11-10 05:45:59 följande:

Jag har kommit på ett nytt uttryck. Det betyder väl egentligen ingenting, men: "A book for a hook and an eye for a pie." Kom ihåg att det var här ni hörde det först! Jag lovar, om tio år kommer alla att använda det här uttrycket! Tungan ute

Ska genast lägga det på minnet och fundera över när det kan komma till användning 🤔 Jag skulle till exempel kunna testa att mumla det lite lågt nästa gång jag är på biblioteket eller väsa fram det då jag beställer paj på ett fik 📚🥧
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-10 19:54:04 följande:
    Ska genast lägga det på minnet och fundera över när det kan komma till användning 🤔 Jag skulle till exempel kunna testa att mumla det lite lågt nästa gång jag är på biblioteket eller väsa fram det då jag beställer paj på ett fik 📚🥧
    Jag älskar att göra om vedertagna uttryck. En ny från det senaste året är "Hellre en nål i foten än tio i handen", och kom sig av att jag var extremt sönderstucken i de flesta kärl och att det oftast tog många försök att dra blodprover eller sätta droppnålar i händerna, medan det ofta, åtminstone fram till tredje inläggningen, gick på första försöket i foten.

En som jag hittade på för ett par år sedan, och som jag mest använder i december är en variant på "få ändan ur vagnen", och lyder "få julskinkan ur släden" 😁👍
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Freddie K

I never wanted to be your weekend lover. I just wanted to be some kind of friend. Baby, I can't never steal you from another. *Ylar*.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag är hemma från jobbet idag, men det betyder inte att jag inte jobbar. Jag skriver lite och försöker värva nya medlemmar och det går rätt bra, faktiskt. .

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-11-11 10:46:23 följande:

Jag är hemma från jobbet idag, men det betyder inte att jag inte jobbar. Jag skriver lite och försöker värva nya medlemmar och det går rätt bra, faktiskt. .

Vad kul! :) Medlemmar till vad?
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-11-11 11:05:23 följande:
    Vad kul! :) Medlemmar till vad?
    Till mitt jobb. Jag jobbar ju i en förening samtidigt som det är en daglig verksamhet. Svårt att förklara riktigt, men vi har en medlemstidning som kommer ut fyra gånger per år som man kan prenumerera på för tio kronor per år. .
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-11-11 11:10:59 följande:
    Till mitt jobb. Jag jobbar ju i en förening samtidigt som det är en daglig verksamhet. Svårt att förklara riktigt, men vi har en medlemstidning som kommer ut fyra gånger per år som man kan prenumerera på för tio kronor per år. .
    Ok, jag förstår! :) Billig prenumeration förresten, kommer tidningen ut digitalt då eftersom ni kan hålla så lågt pris?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.