• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Ingenpsykolog

Härligt med hösthälsningar! Är det fler än  jag som finner det terapeutiskt att sparka runt/plöja sig genom lövhögar på hösten?

Men det gäller att hitta en lämplig plats, en bit in från stig eller väg så att man inte trampar i 🐕💩!

(Jag försökte bifoga en filmsnutt, men det gick inte, så det får bli en lövbild)

• Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-07 21:29:48 följande:

Härligt med hösthälsningar! Är det fler än  jag som finner det terapeutiskt att sparka runt/plöja sig genom lövhögar på hösten?

Men det gäller att hitta en lämplig plats, en bit in från stig eller väg så att man inte trampar i 🐕💩!

(Jag försökte bifoga en filmsnutt, men det gick inte, så det får bli en lövbild)

I löv it! 🍁🍂 Ja, det är en skön känsla att ta sig fram bland de multnande löven. Tack för varningen! Jag glömmer alltid bort att det kan gömma sig otäckheter under löven. Synd på filmsnutten, men det blev en vacker bild iställe!
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • EmilijaPetrosiunaite
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-07 21:29:48 följande:

Lackerade löv, konserverade löv, förmultnade löv, ihågkomna löv. Som solen lyst på: Som varit späda och gröna, blivit stora och gula, orange och röda och ramlat av sina bärare. Löv förmultnar, sten vittrar, vatten ändrar form. Vad som händer med medvetandet vet jag inte. Men om universum är oändligt borde sannolikheten för att just de molekyler och atomer som utgjort ett löv kommer att utgöra ett löv någon gång igen och om medvetandet är materiellt så kommer kanske även det att upprepas. Som exempel: 123, 231, 312, 123. Kanske allt kommer att återupprepas ett oändligt antal gånger. Varje ögonblick av lidande blir då oändligt, varje ögonblicks njutning likaså. Kanske är det inte så. Jag vet inte.
  • Antigone
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-11-07 13:34:57 följande:

Jättefin höstbild

Tack så mycket! 😊🍁
  • Antigone
    Mortiscia80 skrev 2022-11-07 10:10:52 följande:
    Tack så mycket, och detsamma till dig! :)
    Antigone skrev 2022-11-07 00:03:29 följande:
    Vilken fin hälsning! Detsamma till dig 😊 Idag var jag riktigt höstig och var ute och plockade svamp. Hittade några gula kantareller, men mest trattkantareller. Hösthälsningar tillbaka! 🍁

Vilka härliga svampar du har hittat! :D Jag vill också ge mig ut i skogen men vet inte vilka som är ätbara.... Bara gula kantareller.
    Tack! 😊 Ja, jag älskar att plocka svamp. Jag brukar plocka gula kantareller, trattkantareller, soppar, taggsvamp och någon enstaka gång trumpetsvamp. Nästa år tänker jag ge mig på kremlor och då börja med gulkremla. Det är viktigt att ha koll på vilka förväxlingssvampar som finns och hur giftiga de är! Soppar är bra svampar att plocka som nybörjare, för det finns bara två som är giftiga och de ser väldigt avvikande ut. Har man bara koll på dem så går det i princip inte att plocka fel! Om du plockar soppar så satsa på unga exemplar, för äldre är ofta insektsangripna 🍄
  • Antigone
    Freddie K skrev 2022-11-05 06:32:16 följande:
    Du har ju minne som en elefant och nej, jag kallar inte dig elefant. Är du säker på att du inte har lite Sheldon i dig? *asg*
    Haha 😂 Du får kalla mig elefant om du vill! Elefanter är fina, kloka djur 🐘 Ja, vem vet, jag kanske har lite Sheldon i mig 😉
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-07 21:18:16 följande:
    Om jag inte är helt ute och cyklar i grön pyjamas så var samma lustigkurre inne och skrev samma sak i en annan tråd i helgen. Som förklaring gavs något i stil med "jag trodde att det hörde till att skriva så på Familjeliv". Minns inte i vilken tråd jag såg det. Och såklart kan det ju vara två olika användare som väljer att gå in i trådar och anonymt skriva samma sak. Som jag tolkade det har alltså ingen anmälan gjorts. Inte min typ av humor, men något mer ursäktad i en tråd som inte ligger i Känsliga rummet i alla fall.
    Aha! Det förklarar saken 😊 Jag tyckte väl att det bara blev skummare och skummare. Precis som om någon, med väldigt torr humor, drev med oss 🤥
  • Freddie K

Ok, det här skämtet varnar jag lite för. Jag ber om ursäkt på förhand, men jag känner att jag behöver dra det här skämtet.

Vad sa den funktionsnedsatta finnen när han såg en söt tjej? "Jag är sär". *asg*.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Allmighty Torsten)

*Slänger mig i flygrls knä och spinner som en katt*.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.