• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 16:55:14 följande:
    Om vägen är förlagd på en roterande skiva, så att du går framåt, men vänds åt det hållet du kom ifrån, är framåt ändå alltid framåt?
    För mig är framåt alltid framåt. Även om man svänger höger eller vänster. Alternativet är ju bakåt och då går man ju inte framåt.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Men nu mina kära vänner ska jag göra kväll. BBT! .

• EmilijaPetrosiunaite
    Freddie K skrev 2023-02-13 16:59:28 följande:
    För mig är framåt alltid framåt. Även om man svänger höger eller vänster. Alternativet är ju bakåt och då går man ju inte framåt.
    Eller gå sidledes, två riktningar till.
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 17:02:20 följande:
    Eller gå sidledes, två riktningar till.
    Jo, där sa du något, men går man framåt eller bakåt då? 
  • Freddie K

Det finns en orm som slingrar sig sidledes när den ska ta sig fram och då kommer den ju framåt.

• EmilijaPetrosiunaite

Krabbor är ledade att gå i sidled. Det uppstår ett litet semantiskt problem, dels för att vi utgår från hur människor menar är framåt, dels för att beskrivningen att ta sig fram inte är ekvivalent med framåt. Maneter till exempel, har flera riktningar som de färdas i, vad är framåt där? Framåt är helt enkelt en otillräcklig beskrivning i många fall.

• Eurydike

Här var det full fart! 😊 Jag fick vårkänslor på väg hem från jobbet och tänkte att det kunde passa bra med ett vårskrik 🌷

">

• EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-02-13 17:24:30 följande:

Här var det full fart! 😊 Jag fick vårkänslor på väg hem från jobbet och tänkte att det kunde passa bra med ett vårskrik 🌷

">

Vårvindsventilerade vårkänslor.
  • Eurydike
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-02-13 17:29:41 följande:
    Vårvindsventilerade vårkänslor.
    Haha 😂 Ja, kanske det! Här brukar det blåsa mycket, men idag var det helt vindstilla. Snart kommer nog snön tillbaka, så jag får passa på och låtsas att det är vår så länge det går.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-02-13 18:39:11 följande:
    Haha 😂 Ja, kanske det! Här brukar det blåsa mycket, men idag var det helt vindstilla. Snart kommer nog snön tillbaka, så jag får passa på och låtsas att det är vår så länge det går.
    Skönt när det är stilla, åtminstone den här årstiden. Men snö kan vara jättefint med, alla årstider har sina sidor.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.