• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Polyrytm skrev 2023-04-22 15:08:02 följande:
    Så sa alltid min mor... "Sov gott och vakna torrt".

Det är inte ofta jag hör det uttrycket. 

Jag tycker det är fint iallafall. 🙂
    Kul att hon också sade så! För mig kommer det från min mormor. Det är ett fint, men konstigt uttryck. Som om alla vore sängvätare även i vuxen ålder 🤔

Jag förknippar det med trygghet. Med att sova över hos mormor och morfar och bli minutiöst omhändertagen. En hotellfrukost dukades fram på bordet till kvällsmat och mormor kom och fluffade till kudden och sade sov så gott och vakna torrt när man skulle sova 😴
  • Anonym (Allmighty Torsten)

Dj Torsten. That's me, is playing: CJ Lewis-Sweets for my sweet.

• Freddie K

Här kommer det:" You are my sunshine. My only sunshine. You make me happy when skies are grey. You'll never no dear how much I love you. So please don't take my sunshine away!"

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2023-04-23 14:42:27 följande:

Här kommer det:" You are my sunshine. My only sunshine. You make me happy when skies are grey. You'll never no dear how much I love you. So please don't take my sunshine away!"

*know*.
  • Freddie K

Jag sitter och tänker lite. Finns det något som heter teoretisk filosofi och praktisk filosofi?

• vasaflikkan
    Freddie K skrev 2023-04-23 15:15:35 följande:

Jag sitter och tänker lite. Finns det något som heter teoretisk filosofi och praktisk filosofi?

Det finns.
  • Anonym (Trevlig)

Jag har tagit årets första dopp i år och jag slapp att träffa på massor av dyngkåta paddor 

• Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-04-23 20:37:42 följande:

Jag har tagit årets första dopp i år och jag slapp att träffa på massor av dyngkåta paddor 

Nu blev jag avis! 😉 Men glad för din skull och vad skönt att du slapp de dyngkåta paddorna 🐸🐸
  • Anonym (Trevlig)
    Polyrytm skrev 2023-04-22 15:08:02 följande:
    Så sa alltid min mor... "Sov gott och vakna torrt".

Det är inte ofta jag hör det uttrycket. 

Jag tycker det är fint iallafall. 🙂
    Min pappa sa alltid sov gott och vakna torrt 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.