• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Aniiee
    Polyrytm skrev 2023-06-10 22:00:24 följande:
    Så jädra Stockholmskt att förutsätta att det var Stockholms skärgård.

Ena halvan av min släkt kommer från den Stockholmska skärgården men jag är inte speciellt bevandrad där ändå, även fast det lockar och drar i mig.

Jag har faktiskt funderat på att flytta till Åland, det verkar passa mig. Kanske inte är så enkelt men man får väl drömma lite.

Det låter fantastiskt, din beskrivning. 

Skönt att förkylningen lättat. Det har varit sånt här också en hel del.
    Jag tror inte någon i hela världen hade gissat på Piteå skärgård eller Blekinge skärgård i alla fall... Utom jag, för jag är bias.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • fultextad användarhandbok
    Mortiscia80 skrev 2023-06-10 20:38:16 följande:
    Växter är något jag försöker lära mig lite om nu :) Det är kul att odla eget!
    Det är det, jag har förutom blommor också senapskål och gräslök. Jag byggde ett litet system för självbevattning, nästan åtminstone. Sågade av botten på en plastflaska och borrade hål i korken och silikonade dit en slang. Slangen ledde jag sedan ner i blomlådan så att den går ett varv i den och gjorde små hål, så att det läcker ut vatten i den. Det fungerar bra, hela jorden blir våt. Jag kan stänga av den vid behov med en liten kran strax under korken. Då och då är det bara att fylla på med mer vatten och näring i flaskan. 
    Aniiee skrev 2023-06-10 21:00:28 följande:
    Om de inte är ätbara är växter dödsdömda hos mig. Jag kan ha ihjäl en plastkaktus, som  någon här på forumet en gång uttryckte det.
    Du får låta tapetsera om med tapeter med växt- och skogsmotiv.
    Polyrytm skrev 2023-06-10 22:00:24 följande:
    Så jädra Stockholmskt att förutsätta att det var Stockholms skärgård.

Ena halvan av min släkt kommer från den Stockholmska skärgården men jag är inte speciellt bevandrad där ändå, även fast det lockar och drar i mig.

Jag har faktiskt funderat på att flytta till Åland, det verkar passa mig. Kanske inte är så enkelt men man får väl drömma lite.

Det låter fantastiskt, din beskrivning. 

Skönt att förkylningen lättat. Det har varit sånt här också en hel del.
    Inte gör det något! Det är säkert fint i Stockholms skärgård också kan jag föreställa mig. Var kommer Ålands-tankarna från? Åland är ganska trevligt annars, har inte så mycket erfarenhet av det, men ett par gånger har jag varit dit. Dialekterna är mer lika Sverigesvenska dialekter. De har väl sina regler och bestämmelser vad gäller hembygdsrätt och sådant tror jag, de har ju självstyre.
  • Mortiscia80
    Polyrytm skrev 2023-06-10 21:47:47 följande:
    Snygg. Det är typ min sambos stil, hon är grym på att sy kläder och gör ofta egna klänningar med lite blommiga hippiemönster och sånt.

Det är kul med helt unika kläder.
    Tack så mycket :) Ja jag älskar sådana tyger också. Vet inte varför jag köpte detta egentligen för det är inte så mycket min stil, antagligen var det billig metervara x)
  • Mortiscia80
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-10 23:04:38 följande:
    Det är det, jag har förutom blommor också senapskål och gräslök. Jag byggde ett litet system för självbevattning, nästan åtminstone. Sågade av botten på en plastflaska och borrade hål i korken och silikonade dit en slang. Slangen ledde jag sedan ner i blomlådan så att den går ett varv i den och gjorde små hål, så att det läcker ut vatten i den. Det fungerar bra, hela jorden blir våt. Jag kan stänga av den vid behov med en liten kran strax under korken. Då och då är det bara att fylla på med mer vatten och näring i flaskan. 
    Det låter som ett jättbra system, så smart! :D
  • Freddie K

Jag har dammat av mina egna låtar. Just nu sitter jag och lyssnar på bland andra Oriental Love och Daddy's home. Inte världens bästa låtar kanske, men de är i alla fall mina och jag tycker att de är helt ok. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2023-06-11 14:48:53 följande:

Jag har dammat av mina egna låtar. Just nu sitter jag och lyssnar på bland andra Oriental Love och Daddy's home. Inte världens bästa låtar kanske, men de är i alla fall mina och jag tycker att de är helt ok. 

Ja, huvudsaken man själv är nöjd :)
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2023-06-11 14:49:58 följande:
    Ja, huvudsaken man själv är nöjd :)
    Jo och det är jag. Jag försökte att göra en remix på Oriental Love, men jag fick inte till det, men den blev bra ändå. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Allmighty Torsten)
    Freddie K skrev 2023-06-11 14:51:32 följande:
    Jo och det är jag. Jag försökte att göra en remix på Oriental Love, men jag fick inte till det, men den blev bra ändå. Glad
    Fo' shizzle!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.