• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

Känn dig aldrig sviken i bananrepubliken. Våga stå upp för den du är. (Lyssna och lär). Fast i området där jag bor är missnöjet ändå ganska stort. Folk som bor här är ju lite sär. *Ylar*.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-05-28 20:33:10 följande:
    Vad snällt! 🤩 Haha 😂 Så gulligt med skalgabbe!

Ja, det kan vara väldigt rogivande! Jag brukar ligga på rygg vid bergsjön och titta på svalor som flyger och lyssna på korpar som kraxar. Det är typ det mest avslappnande jag vet!
    Hon är jättegullig.😊

Det gör jag också ibland. Lägger mig på rygg i skogen och lyssnar. Det brukar dyka upp korpar här med, efter ett tag. Jag gillar deras läten. Korpar är magiska. ❤

Ibland blundar jag när jag ligger så, och tänker/visualiserar att jag sjunker ner i jorden en bit. Det är väldigt rofyllt och jordande.
  • fultextad användarhandbok
    Polyrytm skrev 2023-06-07 21:21:03 följande:
    Hon är jättegullig.😊

Det gör jag också ibland. Lägger mig på rygg i skogen och lyssnar. Det brukar dyka upp korpar här med, efter ett tag. Jag gillar deras läten. Korpar är magiska. ❤

Ibland blundar jag när jag ligger så, och tänker/visualiserar att jag sjunker ner i jorden en bit. Det är väldigt rofyllt och jordande.
    Det är jätteskönt sådant. Att släppa lite på jagfixeringen. Att inse att man inte är en separat enhet utan att man är universum som betraktar sig själv från olika punkter. Att uppgå i en samhörighet med omgivningen. Åtminstone en stund.
  • Mortiscia80
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-06 23:27:42 följande:
    Det är skönt att inte planera allting, utan ta det lite som det kommer. Jag ska ut i skärgården ett tag när det ännu finns tillfälle och möjlighet. Annars ska jag mest vara i stan och göra lite av varje. Fast nu ska jag gå och lägga mig, god natt!
    Det låter härligt :) Sov gott!
  • Eurydike

Känslan när man har varit ute hela dagen i solen, men glömt smörja in solskyddsfaktor i benan 😅🔥🌞

• Polyrytm
    Eurydike skrev 2023-06-07 22:44:20 följande:

Känslan när man har varit ute hela dagen i solen, men glömt smörja in solskyddsfaktor i benan 😅🔥🌞

Mittbenan?

Ja fy fasen vad jobbigt det är att bränna sig ordentligt i solen. Vakna på natten med feberfrossa och vätskande blåsor.
  • Polyrytm
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-07 21:44:21 följande:
    Det är jätteskönt sådant. Att släppa lite på jagfixeringen. Att inse att man inte är en separat enhet utan att man är universum som betraktar sig själv från olika punkter. Att uppgå i en samhörighet med omgivningen. Åtminstone en stund.
    Precis.

För en stund komma tillbaka till Enhet. 

Skärvor av ljus. 

I syndafallet  och den stora explosionen materialiserades himlakroppar och människokroppar. 

I återgången förs skärvor av ljus klädda i kött, ett liv i taget.
  • fultextad användarhandbok
    Polyrytm skrev 2023-06-08 02:03:23 följande:
    Precis.

För en stund komma tillbaka till Enhet. 

Skärvor av ljus. 

I syndafallet  och den stora explosionen materialiserades himlakroppar och människokroppar. 

I återgången förs skärvor av ljus klädda i kött, ett liv i taget.
    Så fint beskrivet. En augustinatt något år satt jag på en liten ö ute i havsbandet helt ensam, såg stjärnfall och ljus kanske från sedan länge slocknade stjärnor, havets röst, vågornas kluckanden. Kände mig inte alls ensam, då tänkte jag på det här, en skön känsla att luta sig tillbaka mot.
  • Freddie K

I love rock & roll. Put another daim in the jukebox, baby! *Ylar*.

Jag har ingen daim. Går det lika bra med en japp? Tungan ute

• Freddie K

På tal om ingenting. Har ni hört talas om Darwin-award?

Svar på tråden Här är vi alla vänner.