• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2023-07-02 22:38:32 följande:

Aha, du skrev ju typ "andra sidan av kontinenten" så jag har funderat va du menade med det. Särskilt som jag snappat upp du bott på flera kontinenter. Men nu vet jag. Japan vill jag se nån gång. 🇯🇵

Izanagi och Izanami ska jag kolla upp. Intressant med såna där myter som kan finnas i olika kulturer långt ifrån varandra.

Aniiee skrev 2023-06-24 22:26:07 följande:

Trollet sitter vid sin vägg
    Kammar ut sitt silverskägg 
    Ropar vid sin gråa häll
    "Liten kind, kom hit ikväll
    Dig vill jag lova
    Under guldås sova"

Trolskt fint. 🐉
    Har du skrivit det eller hämtat från nån saga?

Japan kan vara väldigt fint. När jag bodde där som barn/tonåring bodde jag mitt i smeten i Shibuya mesta tiden. Inte vackert kanske, utöver Yoygi Park. Där vi bodde i Kyoto var finare men där bodde vi mer i utkanten.

Har du hört talas om Overly Sarcastic Productions? På youtube? Hett tips för allt möjligt mytologiskt! Kolla in deras video om jultomten. All roads lead to Odin....

Det är 7e versen av 10 av "Ute blåser sommarvind" av Alice Tegnér, som egentligen heter Vaggvisa och de flesta har bara hört vers 1, (ute blåser sommarvind...) 2 (Ängen står så gul och grön...) och 4 (skeppet gungar lätt på våg....) av.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee

Vet ni vad jag skulle vilja göra? En amv med bild från Arcane, till låten "This is the Greatest Show" från "The Greatest Showman, men covern av Jonathan Young och Caleb Hyles....

I should do that.....

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Freddie K

Då sparkar vi igång den här dagen och det gör vi med Sophia George-It burn mi belly. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2023-07-03 00:48:52 följande:
    Japan kan vara väldigt fint. När jag bodde där som barn/tonåring bodde jag mitt i smeten i Shibuya mesta tiden. Inte vackert kanske, utöver Yoygi Park. Där vi bodde i Kyoto var finare men där bodde vi mer i utkanten.

Har du hört talas om Overly Sarcastic Productions? På youtube? Hett tips för allt möjligt mytologiskt! Kolla in deras video om jultomten. All roads lead to Odin....

Det är 7e versen av 10 av "Ute blåser sommarvind" av Alice Tegnér, som egentligen heter Vaggvisa och de flesta har bara hört vers 1, (ute blåser sommarvind...) 2 (Ängen står så gul och grön...) och 4 (skeppet gungar lätt på våg....) av.
    Kul tips! :) Just den kopplingen kände jag till sedan förut men det ska bli intressant att se vad mer de har hittat.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2023-06-25 05:15:54 följande:
    Det vet jag att du inte gör, mon ami. {#emotions_dlg.flower}.

Jag klarar mig gott ändå. Kan tycka att det är skönt att vara ensam med.

Tack, men det är inte jag som sjunger refrängen. Kanske därför den är så bra.  Tungan ute
    Din attityd till tillvaron visar du är stark och en bra person. 😊

Är den andra snubben i videon Torsten? Och är det Torsten som sjunger refrängen?
    Sen säger vi så här: låten är väldigt bra även fast det inte är du som sjunger refrängen. 😉
    Freddie K skrev 2023-07-01 12:04:28 följande:

Enligt en vän(jag säger inte vem för jag vill inte outa henne), men hon säger att jag är en fantastisk vän och man. Då slog det mig att trots alla mina bekymmer så är jag rätt fantastisk. (Jag vill inte skryta), men det är så det känns. Hon skrev också att jag bara måste komma ut mer och träffa fler människor, vilket stämmer, för hur ska folk se att jag är så fantastisk om jag aldrig träffar någon?

Du är fantastisk, mr. Kruger. Absolut! 😉
    Och kanske är det så du mer borde kasta dig ut på livets oändliga ocean som Eurydike (och fultextad användarhandbo) kallar det. Who dares wins! 😊
    Freddie K skrev 2023-07-02 13:02:08 följande:

Om jag säger att bacon är en grönsak, vad säger ni då?

Jag säger att bacon är gott, grisen säger det är grymt. 
    Freddie K skrev 2023-07-02 14:43:51 följande:

Jag försöker inbilla mig själv att jag är på bra humör. Det går väl lite så där. Jag börjar jobba imorgon efter nästan två veckor hemma och jag är lite splittrad över det.

Fake it till you make it?
    Hoppas du kommit i gång bra på jobbet efter ledigheten! 😊

• flygrl
    Mortiscia80 skrev 2023-06-25 01:04:15 följande:
    Här är vi alla vänner.
    Haha kan du ge dig på! :D

Du skulle kunna gå på ett par testa på-pass till hösten :) Då kör man igång med nybörjarkurserna igen. Då vet du iaf vad du tycker om det, om det är något att fortsätta med eller iaf en erfarenhet rikare.
    Kanske gör jag så, provar på som du föreslår. Jag minns när vi hade dansuppvisning på Sergels torg när jag va tonåring och det då också (inte samtidigt) va ett gäng som hade square dance-uppvisning och jag tyckte det såg så kul ut. 😊
    Mortiscia80 skrev 2023-07-02 22:44:01 följande:
    //
    Gulligt! 🐷
    Mortiscia80 skrev 2023-07-03 00:30:20 följande:
    Haha :D

😉 

• flygrl
    Aniiee skrev 2023-07-03 00:48:52 följande:

Intressant höra dina intryck av Japan iom du faktiskt delvis är uppvuxen där. Hoppas en dag få klämma en sushi i Japan och mer än då förstås.
    Har du provat fugu förresten? 🐠

Har noterat Overly Sarcastic Productions. Tack!
    Jag har faktiskt besökt va en del tydligen hävdat skulle vart Odins grav i Gamla Uppsala. Antar det är hans jordiska grav då men att han lever vidare ändå som den gud han är. 🤔

Aha...Alice Tegnér...fint. Tack! 
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2023-07-03 12:59:42 följande:
    Kanske gör jag så, provar på som du föreslår. Jag minns när vi hade dansuppvisning på Sergels torg när jag va tonåring och det då också (inte samtidigt) va ett gäng som hade square dance-uppvisning och jag tyckte det såg så kul ut. 😊
    Mortiscia80 skrev 2023-07-02 22:44:01 följande:
    //
    Gulligt! 🐷
    😉 

Ja det är väldigt roligt :) Fin och inbjudande gemenskap, man dansar med fyra par samtidigt så det blir lite mer socialt så också plus själva hjärngympan som är en utmaning för en själv och roliga turer där man snurrar åt olika håll :)

Jag säger till om jag ska till Japan så kan du haka på :D Jag vill också dit och äta sushi, och en massa annat :)
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2023-07-03 13:37:02 följande:
    Ja det är väldigt roligt :) Fin och inbjudande gemenskap, man dansar med fyra par samtidigt så det blir lite mer socialt så också plus själva hjärngympan som är en utmaning för en själv och roliga turer där man snurrar åt olika håll :)

Jag säger till om jag ska till Japan så kan du haka på :D Jag vill också dit och äta sushi, och en massa annat :)
    Det låter väldigt trevligt men misstänker det kan bli snurrigt ibland med alla turerna man ska hålla rätt på haha. Fast man kan hamna fel när man kör hiphop/streetdance med. 

Jag vill förstås inte bara käka sushi utan se och uppleva mycket mer om jag kommer till Japan. Du får säga till. 😉
  • Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-02 23:15:22 följande:

Jag får väl prova plocka blommorna och se om det funkar, ja. Fast gärdsgårdar vet jag inte om vi har här i betongen. Polisen ställer upp kravallstaket ibland. Kanske kan det ersätta haha? 😉

Jag vill gärna utforska och fira dom svenska högtiderna. För mig är det liksom att omfamna mitt land, att få va en del av det svenska/nordiska trots jag har ursprung on the far side of the world.

Fint att din flagga betyder så mycket för dig. Finland har ju en del att va stolta över. Att ni kunde försvara er så hjältemodigt mot Sovjetunionen t.ex. 🇫🇮
    För mig är den svenska flaggan viktig. Mitt fina och enda hemland (en del blir förvirrade när jag säger så)! Tack för din lyckönskning! 🇸🇪

Du sprider bra inspiration, verkligen. Så jag unnar dig en din födelsedag med när den nu kommer! 👍🏿

fultextad användarhandbok skrev 2023-06-24 22:32:23 följande:
    Ursäkta inpasset här, men är en av de där killarna i videon användaren Freddie K? Är det privat är det ju bara att lämna frågan. Hur som så var den riktigt snitsig! Kreativt också att kunna vända något som känns jobbigt till att göra något av det, som musik i det här fallet. Det är imponerande.

Visst är den bra? Den fångar känslor jag också har även om jag bor i ett annat ghetto. Same shit typ. 😉
    Den blir ju extra vacker just för den är så sorglig. Jag tycker moll ofta kan va vackrare än dur. 

Och ja, det är allas våran Freddie K i videon, han i stiliga ljusblåa jackan. Han bredvid är nog Torsten (tror jag). 😉

Jag äter gärna hjärna. Fast kalvhjärna då. Mums! 👍🏿
    fultextad användarhandbok skrev 2023-07-01 21:44:04 följande:
    Gärna det, nog går det att segla med en underriggad båt med, en del kan nog föredra det, men ja livets oändliga ocean kräver nog sitt. En av mina finaste upplevelser var när jag och en till seglade till Färöarna i en liten båt. Så mäktigt att se även Shetlandsöarna på håll. Ibland får man ta omvägar för att komma dit man ska. Väl mött på livets oändliga ocean!
    Omg...det där får mig nästan att bli rädd...segla över vilda Nordatlanten i en liten båt ända till Färöarna. Jag fattar det måste vart en storslagen upplevelse och att ni visste va ni gjorde men ändå. Respekt till dig! 😮Är det finländska polisens standard issue fika under långa spaningsnätter i polisbilen? 😁

Jo, det är allt jag i videon och nej, den andra snubben är inte Torsten. Tungan ute. Tack för alla fina ord! Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.