• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Trevlig)

Då har jag lämnat flickrummet för andra gången i mitt liv för jag fick tillgång till min tillfälliga lägenhet igår  🙂

• Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-07-01 21:02:03 följande:

Då har jag lämnat flickrummet för andra gången i mitt liv för jag fick tillgång till min tillfälliga lägenhet igår  🙂

Vad härligt att höra! Det är inte alla som flyttar hemifrån två gånger 🤩 Hoppas du kommer trivas i din tillfälliga lägenhet!
  • Anonym (Trevlig)
    Eurydike skrev 2023-07-01 21:04:34 följande:
    Vad härligt att höra! Det är inte alla som flyttar hemifrån två gånger 🤩 Hoppas du kommer trivas i din tillfälliga lägenhet!
    Jag är nog en av få som flyttar hemifrån två gånger. Lägenheten är lite sliten fast det är ju enkelt att fixa för det går att hänga upp tavlor och fina gardiner  
  • Mortiscia80
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-07-01 21:02:03 följande:

Grattis! :D
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2023-07-01 20:55:22 följande:
    Det låter som att du ska få se över min båt innan jag ger mig ut på livets oändliga ocean nästa gång 😊 Mitt segel är säkert felvikt och båten är garanterat underriggad, så det är antagligen därför jag aldrig kommer dit jag ska 😅⛵️
    Gärna det, nog går det att segla med en underriggad båt med, en del kan nog föredra det, men ja livets oändliga ocean kräver nog sitt. En av mina finaste upplevelser var när jag och en till seglade till Färöarna i en liten båt. Så mäktigt att se även Shetlandsöarna på håll. Ibland får man ta omvägar för att komma dit man ska. Väl mött på livets oändliga ocean!
  • Aniiee
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-07-01 21:13:28 följande:
    Jag är nog en av få som flyttar hemifrån två gånger. Lägenheten är lite sliten fast det är ju enkelt att fixa för det går att hänga upp tavlor och fina gardiner  
    Grattis.

Kanske inte så vanligt i Sverige, men i andra länder är det väldigt vanligt med i alla fall en omgång "boomeranging" som det kallas i USA. Ungarna flyttar ut pga college/uni, sen flyttar de hem igen tills de får ett stabilt jobb och har råd att skaffa eget. Ute i världen är det ju också vanligt att barnen flyttar hem till sina föräldrar om de hamnar i ekonomisk knipa eller skiljer sig osv. Sverige och övriga norden är snarare undantaget.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-07-01 17:30:10 följande:
    Precis! Det är bara att hissa seglet och ge dig ut på livets oändliga ocean. Se till att ha självförtroendet och piratflaggan i topp när du ger dig ut och träffar nya människor 😍☠️
    Jo, det är väl det. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2023-07-01 17:48:18 följande:
    Helt rätt, man måste ge sig ut för att träffa människor :) Våga lite!
    Jag ska försöka i alla fall. Det händer ju inget om jag inte försöker. Glad
  • Freddie K

Om jag säger att bacon är en grönsak, vad säger ni då?

Svar på tråden Här är vi alla vänner.