Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Enligt en vän(jag säger inte vem för jag vill inte outa henne), men hon säger att jag är en fantastisk vän och man. Då slog det mig att trots alla mina bekymmer så är jag rätt fantastisk. (Jag vill inte skryta), men det är så det känns. Hon skrev också att jag bara måste komma ut mer och träffa fler människor, vilket stämmer, för hur ska folk se att jag är så fantastisk om jag aldrig träffar någon?
Jag försöker inbilla mig själv att jag är på bra humör. Det går väl lite så där. Jag börjar jobba imorgon efter nästan två veckor hemma och jag är lite splittrad över det.
.
. Kanske en öken skulle passa mig bättre? Haha.
BTW: Jag är hemma nu. If nobody noticed? 
Ja, den betyder nog mycket för mig på sätt och vis. Efter separationen från mitt ex (för ett år sedan) kändes det som om jag varit nere i dödsriket och vänt.
Men jag tycker om tolkningen att Eurydike varken är död eller levande, förrän Orfeus ser henne som död. Den är väldigt intressant och kan tolkas som att man är den andra människor ser en som och inte den man vill vara (eller kanske är) innerst inne. Men den kan också tolkas som att man kan återuppstå om ingen upptäcker att man är död.
Båda budskapen är problematiska på olika vis, men själv har jag satsat på att smyga upp ur dödsriket igen utan att någon märker det 🤫 Tror jag har lyckats återuppstå snart 😉
Jag ska se till att utforska Stockholms skärgård mer! Det vore synd att inte göra det nu när jag har fått så många bra tips här i tråden 😊 Jag och mr. Kruger ska utforska den skärgården snart! 🦀
Har du några fiktiva karaktärer som varit betydelsefulla för dig?
Beklagar att din separation blev så smärtsam. Men sagor och myter precis som musik kan hjälpa en hantera det svåra. i bästa fall för enkelt är det ju fan aldrig.
Bra du kunde smyga dig upp ur dödsriket igen. Ingen hade tydligen märkt att du va därnere. 😉
Intressanta tolkningar förresten. Jag kom på att jag för några år sen såg en rätt gammal film där dom placerat myten i en afrolatinsk kontext som jag lite kunde relatera till. Den heter Orfeo negro och utspelas i Rio under karnevalen. Har du sett den? Den är tydligen från 1959 men kändes tidlös och inte alls gammal. Tror den kan va sevärd oavsett ens bakgrund.
Batman är en fiktiv karaktär jag kan relatera till för han drabbas av av ett grovt brott redan som barn (föräldrarna rånmördas) och svär att bekämpa kriminaliteten. Jag har ju själv drabbats av grov kriminalitet och lever under hot från fkn gangstas och skulle gärna se Batman göra det ingen annan gör. Tyvärr kom inte Batman när jag under uppväxten behövde honom. :/
Ja, både Sthlms och Göteborgs skärgårdar borde utforskas. Ska mr. Kruger och du till Sthlms skärgård alltså? Eller menade du Göteborgs? 🛥
(Som du ser har jag nog inte blivit bättre på hantera tråden...)
Beklagar att din separation blev så smärtsam. Men sagor och myter precis som musik kan hjälpa en hantera det svåra. i bästa fall för enkelt är det ju fan aldrig.
Bra du kunde smyga dig upp ur dödsriket igen. Ingen hade tydligen märkt att du va därnere. 😉
Intressanta tolkningar förresten. Jag kom på att jag för några år sen såg en rätt gammal film där dom placerat myten i en afrolatinsk kontext som jag lite kunde relatera till. Den heter Orfeo negro och utspelas i Rio under karnevalen. Har du sett den? Den är tydligen från 1959 men kändes tidlös och inte alls gammal. Tror den kan va sevärd oavsett ens bakgrund.
Batman är en fiktiv karaktär jag kan relatera till för han drabbas av av ett grovt brott redan som barn (föräldrarna rånmördas) och svär att bekämpa kriminaliteten. Jag har ju själv drabbats av grov kriminalitet och lever under hot från fkn gangstas och skulle gärna se Batman göra det ingen annan gör. Tyvärr kom inte Batman när jag under uppväxten behövde honom. :/
Ja, både Sthlms och Göteborgs skärgårdar borde utforskas. Ska mr. Kruger och du till Sthlms skärgård alltså? Eller menade du Göteborgs? 🛥
En låt som alltid får mig på gott humör!
. Tack för alla fina ord! 
.
.
, Jag har seglat en gång. Vi var ute i tre dagar. Jag blev uttråkad redan den första timmen, haha.
, Jag har seglat en gång. Vi var ute i tre dagar. Jag blev uttråkad redan den första timmen, haha.