Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Ha en trevlig nationaldag! :)
Ha en trevlig nationaldag! :)
Jag fann den där boken med. Jag hade kunnat ta ett par bilder ur den, men vet inte om man får göra det. Men i boken finns ett verk som heter glödlampa i dricksglas, där konstnären har placerat en trasig glödlampa i ett dricksglas och plomberat det genom att fästa en lerklump som stelnat på glasets kant. Enligt förklaringen, filosofin bakom, ställs ingenjören mot konstnären, där den förra ser vad som är obrukbart och vill åtgärda det. Den senare vill däremot tillverka något oanvändbart där det inte är som det ska, för att reflektion ska uppstå. Citat ur boken: "Endast det som skevar och påminner om att, hur och varför det fungerande fungerar bryter det." Ja, lite kortfattat så där.
Härom dagen när jag satt på spårvagnen kom det en tant och klappade till mig på benet med käppen och frågade:" Hur gammal är du?" Hon ville sitta. Jag såg bara på henne och flyttade mig sen. Det jag skulle ha sagt var:" Jag är faktiskt äldre än vad jag ser ut." De äldre klagar på att vi yngre, om jag får kalla mig ung, inte har någon respekt för dem, men de har ju ingen respekt för oss heller.
Härom dagen när jag satt på spårvagnen kom det en tant och klappade till mig på benet med käppen och frågade:" Hur gammal är du?" Hon ville sitta. Jag såg bara på henne och flyttade mig sen. Det jag skulle ha sagt var:" Jag är faktiskt äldre än vad jag ser ut." De äldre klagar på att vi yngre, om jag får kalla mig ung, inte har någon respekt för dem, men de har ju ingen respekt för oss heller.