• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    Freddie K skrev 2025-04-02 17:53:57 följande:

När jag var på stan idag så tro f*n att det kom någon snubbe som ville ha pengar. Den här gången var han från Röda Korset. Jag tror till med en vit lögn och sa att jag redan är medlem. Fem minuter senare kommer det fram en kvinna. Också hon från Röda Korset, men då sa jag att jag redan hade pratat med hennes kollega. Varför ska såna personer alltid gå fram till mig? Jag fattar ju att de går fram till andra också, men.

A. Du ser rik ut
    B. Du ser snäll och givmild ut
    C. En kombination av A och B

Lösning: Ha med dig en trasig burkletarpåse. Småprata för dig själv. Om du använder någon form av lukta gott-medel kan du ersätta det med gammal avslagen öl.

Resultat: Ingen kommer att efterfråga dina resurser och du har alltid gott om utrymme i kollektivtrafiken. 

Nå nä, men som du skrev går de väl fram till olika personer.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-04-02 17:53:57 följande:

När jag var på stan idag så tro f*n att det kom någon snubbe som ville ha pengar. Den här gången var han från Röda Korset. Jag tror till med en vit lögn och sa att jag redan är medlem. Fem minuter senare kommer det fram en kvinna. Också hon från Röda Korset, men då sa jag att jag redan hade pratat med hennes kollega. Varför ska såna personer alltid gå fram till mig? Jag fattar ju att de går fram till andra också, men.

De går fram till mig med...när mannen inte lyckades så skickar de kvinnan...för du skall tömmas på pengar.
    Om du skulle varit medlem de skiter de i...de ser det nog mer som "åh så bra, här kan vi plocka mer"!

Fucking vampyrer mitt i strålande solsken! 😅
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-02 18:01:42 följande:
    A. Du ser rik ut
    B. Du ser snäll och givmild ut
    C. En kombination av A och B

Lösning: Ha med dig en trasig burkletarpåse. Småprata för dig själv. Om du använder någon form av lukta gott-medel kan du ersätta det med gammal avslagen öl.

Resultat: Ingen kommer att efterfråga dina resurser och du har alltid gott om utrymme i kollektivtrafiken. 

Nå nä, men som du skrev går de väl fram till olika personer.
    Hahaha den var kul...men inte osann för det! 😆
    burleskburkläsk skrev 2025-04-01 13:45:59 följande:
    Instämmer såklart med allt!

Så ofta en annan har fel så kan väl du få ha fel ibland fultextad...vi är ju allt än bara människor! 🤗
    Tack för det! Det blev som väl var tillrättat.
    burleskburkläsk skrev 2025-04-02 18:08:19 följande:
    Kan i och för sig innebära lite obehag för utövaren och därför inte optimalt. Lära sig ett annat språk och svara på det kanske vore ett alternativ? Risken finns förstås att motparten talar det språket flytande. Annars kanske fördjupningar i högsorbiska eller lojban hade kunnat vara intressant. Ett mer realistiskt alternativ är kanske att bestämt men vänligt säga nej tack.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-02 18:19:03 följande:
    Kan i och för sig innebära lite obehag för utövaren och därför inte optimalt. Lära sig ett annat språk och svara på det kanske vore ett alternativ? Risken finns förstås att motparten talar det språket flytande. Annars kanske fördjupningar i högsorbiska eller lojban hade kunnat vara intressant. Ett mer realistiskt alternativ är kanske att bestämt men vänligt säga nej tack.
    Ja exakt och det känns ju skönt innan det eventuellt dyker upp ett stolpskott so. Skall göra sig lustig!

Bra skrivet! 🤗
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-02 18:19:03 följande:
    Rövarspråket kanske vore något? Kan du prata det eller har du hört talas om det? 😃
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-02 21:43:47 följande:
    Rövarspråket kanske vore något? Kan du prata det eller har du hört talas om det? 😃
    Jag minns när min kusin Sara och hennes tjejkompis höll på med det, de var 16 och jag 15.
    Jag förstod typ allt, man kan säga att det blir långa hoppiga ord och jag hörde de prata könsord och grejer...alla har vi varit unga! 🤣
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-04-02 21:49:23 följande:
    Jag minns när min kusin Sara och hennes tjejkompis höll på med det, de var 16 och jag 15.
    Jag förstod typ allt, man kan säga att det blir långa hoppiga ord och jag hörde de prata könsord och grejer...alla har vi varit unga! 🤣
    Kan tänka mig det! 🤣 Precis, långa hoppiga ord blir det när man lägger till ett o och upprepar konsonanten. Jag och min kompis pratade det flytande på lågstadiet och nu gör jag det någon enstaka gång på fyllan 🥴🤭
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-02 22:02:24 följande:
    Kan tänka mig det! 🤣 Precis, långa hoppiga ord blir det när man lägger till ett o och upprepar konsonanten. Jag och min kompis pratade det flytande på lågstadiet och nu gör jag det någon enstaka gång på fyllan 🥴🤭
    Åh gud så sött! 🤗
    Eurydike skrev 2025-04-02 21:43:47 följande:
    Här fick jag konsultera nätet och lägga ännu en bildningslucka till listan. Det ser inte så svårt ut att avkoda, fast jag kan tänka mig att det får effekt i talad form, speciellt om det talas snabbt. Jag kan kontra med att kiu estas sur la tablo, är esperanto och betyder vad finns på bordet. Bläddrade i en bok för länge sedan om esperanto och den meningen blev kvar. 📚
Svar på tråden Här är vi alla vänner.