• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-03 20:26:14 följande:
    Här fick jag konsultera nätet och lägga ännu en bildningslucka till listan. Det ser inte så svårt ut att avkoda, fast jag kan tänka mig att det får effekt i talad form, speciellt om det talas snabbt. Jag kan kontra med att kiu estas sur la tablo, är esperanto och betyder vad finns på bordet. Bläddrade i en bok för länge sedan om esperanto och den meningen blev kvar. 📚
    Det är inget språk att använda sig av om man vill förmedla någon topphemlig information, men för att förvirra någon duger det bra 😅 Se där, då fick även jag lära mig något nytt och visst är det så att vissa saker fastnar utan att man riktigt förstår varför det till exempel blev just den meningen och inte en annan 😄
  • Eurydike

Men faran lurar överallt! Gargamel försöker alltid fånga dem 😮 Det är ett citat från Smurfintrot som har bitit sig fast. Tänk att vara så glada och leva under ett sådant hot. Det är beundransvärt!

• burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-05 22:30:14 följande:

Fina intron du har hittat! Riktigt nostalgiska allihop, utom Gadget. Jag känner ju igen introt, men det var mina bröder som tittade på det. De kollade även på Doktor Mugg och Bröderna Fluff. Av de där programmen är nog Duck Tales favoriten, sedan Darkwing Duck. Smurfarna, Krambjörnarna och Bumbibjörnarna såg jag på när jag var lite yngre 🐻👀💜💛💙????

🥰
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-05 22:38:07 följande:

Men faran lurar överallt! Gargamel försöker alltid fånga dem 😮 Det är ett citat från Smurfintrot som har bitit sig fast. Tänk att vara så glada och leva under ett sådant hot. Det är beundransvärt!

😆
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-04-05 19:45:26 följande:

Liten åktur genom barndomen...glada färger och melodier utlovas! 🥳

Sush! Påminn mig inte om hur gammal jag är! Det där var ju fan innan jag flyttade till Japan.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • burleskburkläsk
    Aniiee skrev 2025-04-05 22:47:46 följande:
    Sush! Påminn mig inte om hur gammal jag är! Det där var ju fan innan jag flyttade till Japan.
    Hehe! 😅

Jag följde mycket tecknad action från den tiden också men delade med mig av lite färgsprakande sött istället!
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-04-05 22:52:53 följande:
    Hehe! 😅

Jag följde mycket tecknad action från den tiden också men delade med mig av lite färgsprakande sött istället!
    Och jag har aldrig slutat att följa vad som händer i animeringssvsängen. Det har kommit så mycket helt underbara filmer och serier som folk ibland bara avfärdar för att "det är tecknat". So what? En bra film/serie är en bra film/serie vare sig den är tecknad, live-action, datoranimerad eller claymation. Ungefär som när folk avfärdar tv-spel för att "det är tv-spel". Som att allt teckat/alla tv-spel är likadana.
  • Aniiee

Sorry.... passion of a nerd....

• Aniiee

Sorry.... passion of a nerd....

Svar på tråden Här är vi alla vänner.