• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-04-08 19:23:41 följande:
    Jag beklagar vännen, behöver du nån gång prata så finns jag...det är skit när ens ben sveps undan och man faller in i mörkret på obestämd tid!

Bra du kämpar att hålla humöret uppe...det går, bara man ger sig fan på det!

Det kommer bli bra, lovar!

Jodå det är rätt fint här det blev mer dans än städning men det gick allt bra! 😅

Nej har inte nån direkt sommarplan...kommer nog bli en del träning och hoppas inte sommaren blir för tråkig...

Har du sommarplaner? 😃
    Tack! Och det samma, om jag i min enkla enfald skulle kunna bistå med synsätt och resonemang. Ja, man får dra i de trådar man har till hands. Så småningom ska det nog på ena eller andra sättet bli bra.

Nå men se där, då blev det fint! Du kanske tar det lite som det kommer? Nä, jag fick lägga ner mina sommarplaner för ett ganska bra tag sedan, hade annars tänkt mig en sommar ute på havet. Men jag har åtminstone lite fönsterodling och ett par guerillaodlingar utomhus med.
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-08 19:19:23 följande:
    Ja just det! Den varianten finns med. Fick faktiskt smaka lite på det uttalet. 

Ett tillägg jag kom att tänka på är ordet fast. Är inte säker, men tror inte att ni använder det på samma vis. Exempelvis, "ska vi gå på kaffe" "ja fast" eller bara "fast."
    Ja, jag vet inte riktigt var jag fått mina uttal ifrån, men för mig är eu-antingen V, F eller E. Eropa, neVrulog, terapeFt. 

För mig är fast synonymt med men, om det inte betyder "går inte att ändra". "Ska vi ta en fika?" "ja, fast jag måste tvätta händerna först". 

Språk är kul =).
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-08 20:21:29 följande:
    Tack! Och det samma, om jag i min enkla enfald skulle kunna bistå med synsätt och resonemang. Ja, man får dra i de trådar man har till hands. Så småningom ska det nog på ena eller andra sättet bli bra.

Nå men se där, då blev det fint! Du kanske tar det lite som det kommer? Nä, jag fick lägga ner mina sommarplaner för ett ganska bra tag sedan, hade annars tänkt mig en sommar ute på havet. Men jag har åtminstone lite fönsterodling och ett par guerillaodlingar utomhus med.
    Jag funderar på att anarkistodla morötter och potatis längs kanten av den lokala, tråkiga gräsmattan. Frit för vem som helst att ta av så klart då. Jag får har mitt egna fredat på kolonilotten.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
    Aniiee skrev 2025-04-08 20:43:54 följande:
    Ja, jag vet inte riktigt var jag fått mina uttal ifrån, men för mig är eu-antingen V, F eller E. Eropa, neVrulog, terapeFt. 

För mig är fast synonymt med men, om det inte betyder "går inte att ändra". "Ska vi ta en fika?" "ja, fast jag måste tvätta händerna först". 

Språk är kul =).
    Jag har nog hört den varianten, fast inte här, utan från svenskt håll, så det är nog förekommande! Uttal av svenska är väl inte helt fonetiskt, även om det är mer fonetiskt konsekvent än engelska.

Ja, det också, det beror på om man fortsätter meningen eller lämnar den vid fast. Men ja, språk är kul! Det är roligt att jämföra svenska med svenska med, både likheter och olikheter.
    Aniiee skrev 2025-04-08 20:46:37 följande:
    Jag funderar på att anarkistodla morötter och potatis längs kanten av den lokala, tråkiga gräsmattan. Frit för vem som helst att ta av så klart då. Jag får har mitt egna fredat på kolonilotten.
    Låter som ett trevligt projekt. Säkert känner du till att morötter vill ha sandig jord, åtminstone enligt min erfarenhet. Satsa på det, trevlig att odla mat och även ögonfägnad och även för insekterna i åtanke. Du har mina lyckönskningar!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-08 20:21:29 följande:

Tack, det betyder fultextad!

Ja precis, till slut drar man i rätt tråd! 😃

Ja exakt...nåt blir det vad det märker jag då typ! 😉

Oj det lät stort, beklagar att detbinte blev så...känns som det hade passat dig enormt bra, kanske vid nåt annat tillfälle?

Låter trevligt...guerillaodlingar, vad är det undrar denna torra Skåning?
    burleskburkläsk skrev 2025-04-08 21:25:51 följande:
    Tack, det betyder fultextad!

Ja precis, till slut drar man i rätt tråd! 😃

Ja exakt...nåt blir det vad det märker jag då typ! 😉

Oj det lät stort, beklagar att detbinte blev så...känns som det hade passat dig enormt bra, kanske vid nåt annat tillfälle?

Låter trevligt...guerillaodlingar, vad är det undrar denna torra Skåning?
    Tack, jag har ju tillbringat en hel del tid på havet, i ur och skur. Det har liksom varit en viktig del. Jag vet inte hur det kommer att bli med det i framtiden, två diagnoser kom emellan. Men jag filar på strategiska planer bäst jag kan för att övervinna uppkomna svårigheter. Så kanske...Kanske.

Aniiee använde nog ett riktigt bra ord, anarkistodla. Helt enkelt att odla på mark som inte är din egen, på oanvända ytor som kan tänkas må bra av lite växtlighet. Självfallet utan att ta över någon annans privata trädgård eller förstöra för någon, och givetvis utan att odla giftiga växer. Det går att debattera det etiska i det, och det gör jag gärna vid tillfälle. Jadå, jag har tänkt på det. Men på passliga ställen väcker det snarast munterhet och med lite eftertanke kan man få insekter att uppskatta det med. En trevlig deltidshobby. Nå, i morgon är det lite på schemat, så för den här kvällen önskar jag dig god natt, trevligt att utbyta några rader med dig igen!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-08 21:42:37 följande:
    Tack, jag har ju tillbringat en hel del tid på havet, i ur och skur. Det har liksom varit en viktig del. Jag vet inte hur det kommer att bli med det i framtiden, två diagnoser kom emellan. Men jag filar på strategiska planer bäst jag kan för att övervinna uppkomna svårigheter. Så kanske...Kanske.

Aniiee använde nog ett riktigt bra ord, anarkistodla. Helt enkelt att odla på mark som inte är din egen, på oanvända ytor som kan tänkas må bra av lite växtlighet. Självfallet utan att ta över någon annans privata trädgård eller förstöra för någon, och givetvis utan att odla giftiga växer. Det går att debattera det etiska i det, och det gör jag gärna vid tillfälle. Jadå, jag har tänkt på det. Men på passliga ställen väcker det snarast munterhet och med lite eftertanke kan man få insekter att uppskatta det med. En trevlig deltidshobby. Nå, i morgon är det lite på schemat, så för den här kvällen önskar jag dig god natt, trevligt att utbyta några rader med dig igen!
    Låter spännande med havet...som dig typ...hur blev det ens havet från en första början och vad är det som lockar just dig?
    Bra att du inte ger upp, beklagar å det djupaste det här med diagnoserna!

Låter spännande, vad odlas då?

Låter härligt, god natt till dig med fultextad, tack detsamma, kul när du kommer online och språkas!

Vi skrivs!
  • Freddie K

Jag är en liten tekanna.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Dj Torsten is playing: Frank Zappa-Bobby Brown.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.