Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Mortiscia80 skrev 2022-09-17 09:39:26 följande:
    Vilken tur att jag har extranyckeln Skrattande

God morgon!
    Hehe! Ja, det är tur! Tungan ute.

Hur har natten varit?
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 09:50:32 följande:
    Dessutom är det faktiskt inte dina bullar som bakas upp nu heller, vi har egna bullkalas också haha ;)

Jodå, den har varit bra! Jag fick sovmorgon och jag behövde såååå mycket att få sova ut! De två senaste veckorna har varit hektiska, jobb på dagarna, jobb flera kvällar, exet sjuk så ingen barnledighet att tala om. Men nu ska jag börja se över min planering så jag får mer egentid. Funderar på vad som är nästa steg för att få ordning i lägenheten också, det vore trevligt att ta sig tid för det.
    Hehe, jo jag har märkt det.

Jo, det behöver man ibland. Hur går det med jobbet då?
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 10:30:30 följande:
    Joo men på mitt "riktiga" jobb går det bra, har koll på det mesta, försöker planera minst en vecka framåt, men med tiden kommer jag kunna planera längre än så i taget förstås :) Det har däremot blivit lite väl mycket extrajobb på kvällarna då och där måste jag börja begränsa. Förra veckan hade jag tre kvällar i rad utan egentid. Sedan ska jag ta tag i mitt eget företag också så jag får mer snurr där, det vore roligt att få in mer där. Plus att jag går i tankar om att vidareutbilda mig nästa höst, jobba halvtid och plugga halvtid. Så det finns mycket som snurrar nu haha x)
    Det är ju bra att det går bra där i alla fall. . Vad ska du vidareutbilda dig till då? Jo, egentid är viktigt. Själv känns det som att jag har för mycket av den varan! Skäms
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 10:46:16 följande:
    Jag har lite olika tankar men jag kan skriva pm till dig sen :)

Jag tror inte man kan få för mycket egentid nästan. Alltså, det är så klart bra om man har någon slags sysselsättning om dagarna och att man ingår i ett socialt sammanhang, men utöver det är det bra att kunna förkovra sig i sånt man gillar, och du tar ju vara på ditt skrivande t ex :)
    Ok. .

Jo, det är sant, det gör jag ju. Fast ibland kan det bli lite tråkigt. 
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 11:23:59 följande:
    Jo jag förstår det. Man får försöka liva upp så gott det går :)
    Jo, precis, man får göra det! .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 12:22:10 följande:
    Usch då :(

Har du några planer för dagen? Promenad i höstvädret kanske?
    Nja, jag har precis tvättat. Nu sitter jag och skriver en stund. Vad ska du hitta på då?
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 13:09:09 följande:
    Jag ska städa en del men funderar på att göra äppelchutney om jag känner att jag har tid, bara en liten omgång :) Ska fortsätta planera möbleringen också, kanske packa upp en låda eller göra något annat som ett steg mot bättre ordning här, så man känner att man kommer någonvart.
    Det låter bra. Jag gillar att du är så företagsam! .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-09-17 13:42:11 följande:
    Jodå, ibland händer det! :D Konstigt nog känner jag mig inte så företagsam själv men det är nog så att jag gör en hel del ändå som jag inte tänker på.
    Jo, men så är det ju! .
Svar på tråden Här är vi alla vänner.