Inlägg från: Freddie K
|
-
-
Hej och välkommen till vår tråd. Ta en kanelbulle @.Anonym (LitenSara) skrev 2022-10-07 06:27:18 följande:Känner mig så trött på alla problem, jobbar stenhårt på att lösa dem, men känner mig som David och Goliat.
vad ska jag göra när jag känner att jag är på väg att ge upp??
.
Man känner ibland att man vill ge upp, men det gör man inte. Hur tufft det än är så kämpar man för det är den man är. Jag vet inte vad dina problem är, men det finns ett ljus på din mörka himmel. Det gäller bara att hitta den.
-
Jag vet hur det känns. Jag känner mig också tom på insidan och frågar mig själv hela tiden vad det är för mening med allt. Det känns som att allt är så meningslöst, men så plötsligt blir jag glad igen och känner att mitt liv har mening, men är man i en svacka, som jag själv är i just nu, då är det svårt, men det positiva är att det kommer att gå över. Man måste bara härda ut.Anonym (LitenSara) skrev 2022-10-07 06:35:10 följande:Mmmm, jag vet, har alltid varit en kämpe, varit den som tar tag i allt, är positi i mitt tänkande och får ofta höra hur glad, stark,positiv jag är samt att andra blir glada i min omgivning.
har de sista åren kämpat med allt från svek, nära anhöriga bortgång, blivit lurad och bedragen och nu känner jag mig bara tom inuti?..som om all stridskamp tagit slut?😶
-
Det skulle ofcourse vara moonwalk!Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 08:19:09 följande:Goooood morning Allmighty Torsten! *vrålar som Robin Williams*
Menade du moonwalk, eller är woonwalk den nya innedansen?
Jag har faktiskt uppfunnit en helt egen dansställen, som används för motion. Blir du nyfiken?
.
Oyeah jag blir väldigt nyfiken. Do tell!
.
-
Det låter hur kul som helst!Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 09:39:14 följande:Ok, here goes:Dansstilen/motionsformen döpte jag vid "uppfinnandet" till Sololångdans, förkortat SLD.("Disclaimer"; jag har aldrig testat vare sig LSD eller något annat olagligt preparat 👍)Förkortningen är rätt så klockren, för att "dansa" till musik som jag tycker om får mig verkligen att må bättre psykiskt och jag blir närmast euforisk av det.Jag gissar att de flesta av er åtminstone någon gång på en julfest eller julgransplundring deltagit i eller åtminstone bevittnat "vanlig" långdans? Där massor av människor håller vandra i hand och på led dansar sig igenom ofta flera rum.Well, jag har en stor lägenhet, 2 r.o.k. ,med idealisk. planlösning. (Se nedan. Den första bilden visar planlösningen utan rutt, för att ni ska se vilket rum som är vilket. Den andra visar hur dansen slingrar sig genom lägenheten.)Jag brukar börja vid dörren ut till uteplatsen, i vardagsrummet. Det blir lite kringelikrokrokar kring möblerna,sedan ut i hallen, fram till ytterdörren, därpå? antingen in i köket genom dörren från hallen, sedan genom köket, in genom dörren mellan kök och sovrum och därpå ut genom sovrummet andra dörr tillbaka till hallen eller? in i sovrummet via dörren från hallen, ut genom dörren mellan sovrum och kök, genom köket och ut genom dörren från kök till hall(Jag varierar mellan de två ovanstående alternativen för att få lite omväxling)
Väl tillbaka i hallen blir det ytterligare en avstickare till ytterdörren, sedan tillbaka i kringelikrokar i vardagsrummet och till dörren mot uteplatsen. Och sedan fortsätter jag runt runt så många gånger som jag känner för eller orkar.Och det är inte så att jag bara går som om jag var på promenad, utan jag "fuldansar"; svänger med hela kroppen, viftar med armarna över huvudet etc. Som om jag faktiskt hade svalt eller snortat något inte helt lagligt. Och Markoolio är definitivt med bland låtarna som spelas, vare sig jag kör min särskilda spellista "SLD", "motion", eller "svängig musik" på Spotify.För att ni ska slippa oroa er för att jag kan bli vräkt kan jag berätta att jag? Bor på bottenvåningen (duh, annars hade jag ju inte haft en uteplatsen, utan en balkong) så jag klampar inte i någons tak.
? Kör inte SLD på sena kvällar och nätter? Jag spelar antingen på låg volym eller har hörlurar. Undantag mitt på dagen, då kan det bli lite högre och utan hörlurar.? Jag har helt underbara grannar. Jag har frågat dem om de någonsin hör musik eller min tv etc på kvällar och nätter. De har sagt att de inte gör det. Huset är byggt 1967, men förvånansvärt väl ljudisolerat.Oavsett storlek och planlösning går det nog att få till någon form av SLD hemma. Man får vara kreativ 😊Ett hett tips är låten I will survive. Utmärkt för både kropp och själ!
. Tack för att du delade med dig!
-
Åh, tack! Det gör jag mer än gärna!Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 10:29:43 följande:Ingen orsak, geniala uppfinningar är till för att delas med vänner! Och du är varmt välkommen att komma och testa det "på plats"!

-
Fast jag måste varna dig. Jag har ingen rytm i kroppen. När jag dansar ser det ut som att jag har fått en el-chock!Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 10:29:43 följande:Ingen orsak, geniala uppfinningar är till för att delas med vänner! Och du är varmt välkommen att komma och testa det "på plats"!
-
Hehe, det låter bra!Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 10:40:45 följande:Se det som en öppen inbjudan! Annars kanske vi får sammanstrålar, alla som vill/vågar och göra en inte så solo-långdans/flashmob på Stockholms central eller annan plats lagom mittemellan de som vill vara med och chocka "oinvigda" resenärer.
Vad sägs om den här låten? 🤣🤣
-
Haha! Ja, den var bra!Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 10:40:45 följande:Se det som en öppen inbjudan! Annars kanske vi får sammanstrålar, alla som vill/vågar och göra en inte så solo-långdans/flashmob på Stockholms central eller annan plats lagom mittemellan de som vill vara med och chocka "oinvigda" resenärer.
Vad sägs om den här låten? 🤣🤣
.
-
Vi får dansa tillsammans någon gång då.Ingenpsykolog skrev 2022-10-07 10:51:29 följande:Det har inte jag heller. Jag dansar för att det får mig att må bra, inte för att behöva få huvudbry om var i lägenheten jag ska placera en gigantisk högklackad sko i glas efter att ha dansat loss i tv på "bästa sändningstid" efter att i 3-4 månader ägnat all min vakna tid åt att lära mig 10-20 olika dansstilar och utsvävande koreografier 😉 Tv 4 har inte tillräckligt mycket pengar för att kunna muta mig till att ta mig an ett sånt stolleprov. Inget ont om kändisarna eller proffsdansarna i sagda program, men det är inget jag skulle utsätta mig för.
Dansa SLD hemma gör jag däremot mer än gärna!
.