Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Den huvudlöse ryttaren rider igen. (Dröm)

Inatt stötte jag på honom igen. Den huvudlöse ryttaren. Den här gången var han argare än vanligt! Han kanske hade sett sig själv i spegeln och insett att han inte är så snygg som han trodde? Den här gången fick jag kämpa! Han svingade sitt svärd och jag tog upp mitt. Våra blad möttes. Det var nästan så att det slog gnistor när våra svärd träffade varandra.

Som vanligt sa han ingenting. Vi slogs en stund, sen hörde jag en varg yla. Den huvudlöse ryttaren svingade sitt svärd en sista gång innan han försvann. Jag vaknade. ?Tills nästa gång, gamle vän?, sa jag. Jag låg och tänkte på mötet med den huvudlöse ryttaren en stund, sen gick jag upp och kokade kaffe.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-11-04 07:57:19 följande:

Mycket intressant ni har skrivit om. Crepesskiva, okända högtider, en huvudlös ryttare, livet i utsatt område...

Ibland blir det spridda skurar här! Det är bara att ta det för vad det är. .
  • Freddie K

Nu tar i alla fall jag helg. Vi har halvdag på jobbet idag, men jag orkar inte åka dit och bara vara där i två timmar.

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-11-04 08:38:00 följande:
    Ja det tar väl nästan en timme att åka dit om jag minns rätt? Nää stanna hemma du :)

Jag ska försöka ta tag i ett uppdrag som jag skulle ha varit klar med för nästan två veckor sedan men det har varit så mycket jobbstress och sedan har jag varit sjuk en vecka, eller två beroende på hur man ser det.
    Jo, det gör ju det och då känns det onödigt att åka dit och bara vara där i två timmar. Jag kommer jobba lite hemma ändå.

Aha, så du har också fullt upp då?
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-11-04 08:49:34 följande:
    Ja jag håller med dig, stanna hemma :)

Precis, egentligen har jag ju det.... Jag trodde uppdraget skulle ta 2-3 timmar bara men i ett dokument på 300+ sidor har personen gjort 2-3 markeringar per sida.... Det är ca fem i minuten = inte rimligt. Det handlar om översättning där man ska hitta rätt fras, ton osv.
    Ojdå , det låter jobbigt! Hoppas att det går bra och att du inte behöver sitta med det allt för länge. .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-11-04 08:52:49 följande:
    Ja det hoppas jag med :o Vissa sidor går väl snabbare men det lär kännas drygt. Man får sätta igång bara och se var man hamnar. Ju förr det blir klart desto bättre. Hörs senare!
    Aye. Catch you on the down-low, som Torsten skulle säga! .
  • Freddie K

Looking in your big brown eyes and I got this to say to you. Girl I wanna make you sweat. Sweat til you can't sweat no more. *Ylar*

Svar på tråden Här är vi alla vänner.