Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-11-15 16:11:09 följande:
    Ta ett glas vatten? 
    Jag dricker vatten som en kamel! Tungan ute
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-11-15 16:13:41 följande:

Hur är det nu, dricker de mycket eller litet för att de har de där puckarna? Ni verkar så djurkunniga. 

De dricker mycket, men sällan. .
  • Freddie K

Vad sa grodan utan ben? "Jag är hopplös!" Haha!

• Freddie K

Det var någon som ringde mig nyss. "Inget uppringnings-ID", stod det. vad menas med det? Är det detsamma som hemligt nummer?

• Freddie K

Det är ju smart att jag får ett meddelande där det står:" Ingen brådska", men sen står det inget mer och jag känner inte igen numret!

• Freddie K

Dj Torsten is playing: Bonnie Tyler-Total eclipse of the heart.

• Freddie K
    På bergstoppen

Ibland känns det som att jag står på en bergstopp och blickar ned över samhället. När jag ropar så ekar det över nejderna. Människorna ser ut som små myror som irrar omkring. Ingen vet var den andre ska någonstans. På min bergstopp kan jag komma bort från folk och reflektera över saker och ting. Där kan jag ställa de stora frågorna, men jag förväntar mig inga svar. Ty svaren liksom frågorna är ett eko av ens inre. På bergstoppen söker jag djupt inne i mig själv. Jag söker efter något jag aldrig kommer att finna. 

Min bergstopp är en spegelbild av mig själv. Den största utmaningen jag någonsin har mött! Jag bestiger min bergstopp med mod i blicken och med en beslutsamhet. Väl uppe på toppen sätter jag ned flaggan och triumferar över att ha klarat av den största bedriften Hittills: Jag har besegrat mig själv. Tack vare det har jag blivit starkare och fått mer självinsikt. 

Ty alla har sin bergstopp att bestiga. När jag har bestigit min bergstopp så gör jag om det och om och om igen för det spelar ingen roll hur högt jag klättrar, bergstoppen blir bara högre och högre så varje gång jag sätter ned min flagga måste jag göra om det på en ännu högre bergstopp. 

Ty han som inte klättrar, kommer ingenstans. Om ni hör någon som joddlar så är det bara jag som står på min bergstopp.  

Ty den som inte joddlar, hörs inte!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.