Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Varför kallar man någon för ens ögonsten? Det är väl inte så attraktivt att ha sten i ögat? 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-24 19:52:59 följande:
    Det finns hjärtesorg med, trots att hjärtat inte känner någon sorg. Troligtvis för att det kan kännas annorlunda i bröst- och magtrakten vid sorg. Gällande ordet ögonsten finns, vad jag minns, en etymologisk förklaring och möjligen en utseendemässig association. I äldre svenska tror jag att det hette ögasten eller öghasten på grund av liknelsen med små runda stenar. Ögat håller man ju kärt, och något man håller lika kärt blir då en ögonsten.
    Ok, tack för förklaringen. .
  • Freddie K

Where's my damn coffee? Torsten, wake up för f*n!

• Freddie K

Det lustiga är att när jag skriver så blir jag liksom kompis med mina karaktärer. Är det någon annan som känner så? 

• Freddie K

"So you can fly?" "Yes!" "How far?" "How far can you throw me?" *asg*.

• Freddie K

Jag dansar runt till tonerna av en gitarr.
    Jag har grön starr.
    Så jag ser knappt något alls.
    Men jag tar en vals.
    Medan trubaduren skriker för full hals.

• Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-26 07:29:00 följande:

Morning! Nu har de börjat renovera lägenheten under min, så jag gick till sängs med fladdermössen, men är ändå uppe med tuppen 🙃😵🦇🐔

God morgon. Trevligt att se dig här vid den här tiden. . Kommer du ofta hit? Foten i munnen
  • Freddie K

Här är det en hundj*vel som har skällt i te timmar! Skrikandes

• Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-26 07:38:43 följande:
    God morgon! Trevligt att råkas och språkas! Ja, det är en ovanlig tid för oss att sammanstråla här i tråden, men trots att jag alltid blir glad över att springa på dig, så hoppas jag att det inte sker alltför ofta 😅 Inte vid den här tiden, för den är mitt i natten för mig 😴 Mina ögon fungerar knappt, för de är inkalibrerade på drömmarnas värld just nu, inte verkligheten 🌈 Men jag antar att de kommer fortsätta tills de är färdiga, så det här blir nog ett återkommande tema. Rummet under mitt var ju helt utbränt, så de har nog lite att göra? 🔥
    Hehe, nej, det förstår jag. Kyss. Det är lite tidigt för dig. Jag blev bara så förvånad om än glad att se dig vid den här tiden. .
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-26 07:40:29 följande:
    Åh nej! Hoppas att den slutar snart och att det inte är något allvarligt fel på hunden 🐶
    Jo, det får vi hoppas! 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.