-
*målgruppen*Freddie K skrev 2023-03-01 04:31:53 följande:Det är folk med funktionsnedsättningar. Usch, jag gillar inte det ordet. Folk med funktionsvariationer, skulle jag vilja säga, men tidningen är egentligen för alla, men primärt för den måögruppen.
. -
Vad tyckte du då?EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-01 17:35:42 följande:Då förstår jag, det är bra med tidningar och medier för olika intresse- och målgrupper. Jag kikade lite på det på nätet.
Ordet funktionsnedsättning är det inget fel med. Funktionsvariation kan ju likaväl syfta på särskild begåvning och därmed snabb intellektuell utveckling eller högkänslighet till exempel. Dessutom kan det beskriva en människans funktion över en tidsperiod, oavsett diagnoser eller stödbehov eller dylikt. Om man behöver glasögon eller linser, som jag, har man ju inte en synvariation, utan ett synfel. Utöver det kan begreppet funktionsvariation förminska de behov personer med funktionsnedsättningar har. Man blir inte mindre människa för att man har en funktionsnedsättning, synfel eller annat.
.
Jag tycker i alla fall inte om ordet funktionsnedsättning. Tycker det låter lite nervärderande. -
Jag gillar inte heller ordet:"Högfungerande autism", som jag har, för visst jag är högfungerande inom vissa områden, men sen är jag väldigt lågfungerande inom andra områden. Jag skulle hellre kalla det för:"Fungerande autism."
-
Ok.EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-02 21:34:13 följande:Jag tycker att det är bra med tidningar för olika intresse- och målgrupper. I det här fallet skapar det aktivitet för en viss grupp och ger utdelning till den samma. Bra initiativ således, även fast jag själv läser tidningar väldigt sällan.
. Jo, den gör ju det och jag känner att det är något vettigt. Det ger mig någonting i alla fall.
.
-
Ska vi ta helg nu?
.
-
Berättelsen:"Inspärrad" är färdig. Ska bara skriva in den på datorn och sen lägga upp den på BoD, om jag får det att funka. De har gjort om sidan.
-
Jag hittade ett block som jag skrev i för 20 år sen. Jag kallar det för freestyle. Jäklar vad konstigt jag mådde då. Haha!
-
Det är också tung läsning och jag blev så utlämnande igen.Eurydike skrev 2023-03-04 17:17:19 följande:Spännande! Den har jag varit nyfiken på länge 🤩
-
Vaknar till:
-
Den är rörig och ganska utlämnande. Det är mest tankar och funderingar.Mortiscia80 skrev 2023-03-05 09:51:02 följande:Den är jag nyfiken på :DWow, de låter bra, du borde försöka få dem utgivna hos ett förlag! Jag undrar också var du annars brukar publicera :)Eurydike skrev 2023-03-04 17:24:48 följande:I natt låg jag vaken till klockan 5 och redigerade text. Det blev många rödmarkeringar och tiden bara flög iväg. Tre timmar kändes som en halvtimme. Så vad skriver jag på? Just nu är det framförallt barnböckerna Veronika Varulv och Skolgårdens hemlighet. Men jag skriver också en mörk novell, som heter I jättens skugga. Novellen handlar om en kvinna som lever i skuggan av en jätte. Den handlar om hur rollerna kan se ut i en destruktiv relation. Hur någon kan växa på ens bekostnad och hur liten man kan bli i fel persons sällskap 🤔