• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

Dags för mig att varva ner och idag gör jag det till: Bob Marley-Turn your ligts down low.

• Litenmenhård
    Litenmenhård skrev 2020-12-22 17:20:09 följande:

Dags för mig att varva ner och idag gör jag det till: Bob Marley-Turn your ligts down low.

Missade ett h där men, aja.
  • Litenmenhård

Torsten, hoppa ner från taklampan och gå och lägg dig! Bums!

• Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-22 17:53:28 följande:

Torsten, hoppa ner från taklampan och gå och lägg dig! Bums!

Sugen på byte med 18-månaders? Tror vi nådde terrible twos ett halvår för tidigt, över en natt, precis före jul...käre gud, vad har jag gjort??
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-22 18:03:15 följande:
    Sugen på byte med 18-månaders? Tror vi nådde terrible twos ett halvår för tidigt, över en natt, precis före jul...käre gud, vad har jag gjort??
    Nej, tack, men tack för erbjudandet. Efter Torsten så tror jag inte ja skulle palla med en 18-månaders.
  • Litenmenhård

Nej, mina goa vänner. Nu drar jag mig tillbaka för kvällen.

• Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-22 18:03:15 följande:
    Vi har länge tänkt ha en till. Det senaste halvåret har jag börjat tänka om på den punkten x)
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-22 19:48:10 följande:

Vi har länge tänkt ha en till. Det senaste halvåret har jag börjat tänka om på den punkten x)

Jag vet att du är krasslig och så, men snälla, rara, kära söta, säg att det blir bättre!
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-22 20:00:44 följande:
    Jag vet att du är krasslig och så, men snälla, rara, kära söta, säg att det blir bättre!
    Om du vill att jag ska ljuga så visst kan jag det! {#emotions_dlg.flower} Jag har inte sett någon förbättring än, snarare förstärkt trots, men det går väl över en dag, jag lovar att säga till när det händer ;)

Det som blir bättre däremot är att det går att resonera mer i större ålder, och jag försöker att inte säga nej i onödan. Det gäller lite allt möjligt förresten. Om han vill ha banan till em-fika så får han det. Tycker han att en bil är blå och börjar härskna om jag säger att den är svart så får han tycka att den är blå för stunden. Det går att villkora saker, att han först ska göra något jag vill innan han får som han vill (blöja först, sedan leker vi), det brukar funka bra.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-22 20:14:26 följande:

Om du vill att jag ska ljuga så visst kan jag det!  Jag har inte sett någon förbättring än, snarare förstärkt trots, men det går väl över en dag, jag lovar att säga till när det händer ;)

Det som blir bättre däremot är att det går att resonera mer i större ålder, och jag försöker att inte säga nej i onödan. Det gäller lite allt möjligt förresten. Om han vill ha banan till em-fika så får han det. Tycker han att en bil är blå och börjar härskna om jag säger att den är svart så får han tycka att den är blå för stunden. Det går att villkora saker, att han först ska göra något jag vill innan han får som han vill (blöja först, sedan leker vi), det brukar funka bra.

Tack!!!

Fy fan, det gick verkligen över en natt, han förvandlades från världens goaste lille kille till en stålviljad minimänniska som gallskriker när han inte får som han vill - vilket är typ jämt och allting. Vi är stora, hemska monster som inte låter honom göra helt normala saker, som att provsmaka krukväxter, klättra på bokhyllan, stoppa duplo i tvättmaskinen, leka cirkus i sängen vid läggdags och tömma ur leksakslådan fjorton gånger per dag.

Han blir rasande, illröd i ansiktet, tjuter i himlens sky och det känns som om grannarna är sekunder ifrån att ringa polisen.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.