• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-21 11:46:46 följande:
    På engelska kallas det för "the cheerleader effect" som får folk att uppfatta andra som mer attraktiva om de befinner sig i en grupp än om de är på egen hand. Det blir lika stor effekt oberoende av om man befinner sig i en grupp av samma eller blandade kön och oberoende av gruppens storlek (minsta gruppen man testat detta med är 4 personer). Min teori är att hjärnan behandlar informationen annorlunda eftersom det blir mer att ta in om man tittar på en grupp istället för en individ.
    Haha. "The cheerleader effect"! Jo, men det låter väl logiskt, nu när jag tänker efter. Så jag har större chans om jag är i en grupp än ensam?
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-21 13:59:21 följande:
    Haha. "The cheerleader effect"! Jo, men det låter väl logiskt, nu när jag tänker efter. Så jag har större chans om jag är i en grupp än ensam?
    Ja det är väl vad de säger :) Men om alla dina kompisar är snyggare så funkar det inte för just dig, bara det att du kommer att framstå som snyggare än du hade gjort på egen hand, men inte nödvändigtvis som den snyggaste för det, om du förstår hur jag menar.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-21 15:36:57 följande:
    Ja det är väl vad de säger :) Men om alla dina kompisar är snyggare så funkar det inte för just dig, bara det att du kommer att framstå som snyggare än du hade gjort på egen hand, men inte nödvändigtvis som den snyggaste för det, om du förstår hur jag menar.
    Haha. :-P. Snyggare vet jag inte om dem är så jag har nog en bra chans. Får slå på charmen bara. .
  • Litenmenhård

Nu har jag pratat med min kompis i en timme. Hon blev glad för julklappen. .

• Litenmenhård

*Ger en pepparkaka till @Disa35* .

• Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-21 16:28:56 följande:

*Ger en pepparkaka till @Disa35* .

Tack. Vad blev det?
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-21 17:12:13 följande:
    Tack. Vad blev det?
    Varsågod!

Det blev en extern hårddisk på 1 TB. Hon blev jätteglad! .
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-21 11:27:12 följande:

Jajjamänsan :D

Det vore trevligt! :)

Haha då är vi två! :D Jag tycker Fb är bra för då kan jag hålla kontakten med de flesta av mina bekanta :) Det skulle bli mycket svårt annars.

Shit.... Då måste jag kontrollera mina gamla skivor, jag har ett par med sparad info på. Den externa är bra men som sagt, den kan ju gå sönder också, särskilt om man tappar den i golvet eller nåt. Jag har den liggande i fönstret men är alltid noga med att dra ner persiennen när solen börjar ligga på.

Ja men det är klart folk trängs! Det blir ju panik! Du kommer ihåg hur det var med toapapper, och då var det inte ens satt nåt köpstopp. Vi handlar med upphämtning som du vet men om vi måste till den riktigt stora affären åker vi efter kl 19 på kvällen för då är det nästan tomt :)

Hehe kan tänka mig x) Vi vet ju hur det var när Sverige försökte dra ner på alkoholen för så där en hundra år sen.

Du får ursäkta, men jag är aptrött efter en hel dag i köket; jag ska försöka skriva något vettigt imorgon. Då får du nog höra om all korv också
  • Litenmenhård

*Varvar ner till:* Daze-Superhero.

• Litenmenhård

Jag har fått någon mörk fläck på knät. Det ser lite ut som ett blåmärke, men är inte det för det gör inte ont. Det bara stör mig.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.