• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2021-01-22 07:12:58 följande:
    Vad roligt, hoppas det blir bra för dig

Ska kolla bryggaren lite närmare efter flytten, klappar den ihop kan vi alltid ta hem presskannan från sommarhuset.
    Tack! :) Jag gjorde klart den första vanten igår kväll men tummen blev inte alls bra, varken position eller hoptagningarna så jag var jätteledsen hela kvällen och hade svårt att sova. Idag ska jag ta bort den och riva upp maskorna så jag kan få den i rätt höjd istället. Man lär sig alltid något nytt när man håller på. Det är en väldig skillnad på att göra tumme om man stickar uppifrån eller nerifrån!

Ja men gör det! Bra att ni har ett alternativ, lika bra att använda de saker man har :) Det är väl inte mycket tid kvar nu innan ni ska vara färdigflyttade, eller hur?
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-22 09:12:30 följande:
    Ja! :) Det är synd att många inte verkar uppskatta det mer, det ligger så många timmars arbete bakom handgjorda saker, och det blir ofta dyrare än att köpa färdiga saker bara i material, förutom arbetstiden. Mycket kärlek blir det.
    Litenmenhård skrev 2021-01-22 07:57:33 följande:

Idag skolkar jag från jobbet.

Då tar vi en kaffe nu då :)Det hoppas jag med! :D Så kul det vore om du kunde vara med och tävla!
    Jo, precis!

Japp, det gör vi! .

Jag har i alla fall till på fredag på mig, men det verkar så bökigt med regler hit och dit.
  • Litenmenhård

Jag är trött idag. Ovanligt trött...

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-22 14:05:39 följande:

Jag är trött idag. Ovanligt trött...

Här, ta en kaffe till. Det gör jag just nu.

Jag har lyckats riva upp tummen på vanten iaf och kommit ner till rätt höjd men dagen har annars varit rätt bläh och jag har inte åstadkommit något här hemma, känner mig inte helt hundra rent emotionellt just nu, säkert pga för lite sömn de flesta nätter senaste veckan och så har jag en del att tänka på som stör ut också. Men nu är det helg, jag ska försöka göra klart tummen ikväll och ta ett glas vin. Sedan får vi se, nåt trevligt lär det väl bli under helgen iaf.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-22 15:37:51 följande:
    Här, ta en kaffe till. Det gör jag just nu.

Jag har lyckats riva upp tummen på vanten iaf och kommit ner till rätt höjd men dagen har annars varit rätt bläh och jag har inte åstadkommit något här hemma, känner mig inte helt hundra rent emotionellt just nu, säkert pga för lite sömn de flesta nätter senaste veckan och så har jag en del att tänka på som stör ut också. Men nu är det helg, jag ska försöka göra klart tummen ikväll och ta ett glas vin. Sedan får vi se, nåt trevligt lär det väl bli under helgen iaf.
    Tack! .

Jo, du får försöka ta igen dig i helgen. Det känner jag med att jag måste göra. Jag var väldigt trött igår efter jobbet och idag orkade jag inte gå dit. Försök att dela upp projekten i smådelar så att de inte känns för stora. .
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-22 15:40:09 följande:
    Tack! .

Jo, du får försöka ta igen dig i helgen. Det känner jag med att jag måste göra. Jag var väldigt trött igår efter jobbet och idag orkade jag inte gå dit. Försök att dela upp projekten i smådelar så att de inte känns för stora. .
    Ja, smart tips! :D Naturligtvis borde jag komma ihåg det själv men man behöver en påminnelse ibland :)
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-22 15:50:38 följande:
    Ja, smart tips! :D Naturligtvis borde jag komma ihåg det själv men man behöver en påminnelse ibland :)
    Alltid kul att kunna hjälpa till. .
  • Aniiee

Jell-o! Blir ni skitsura om jag testar en formatering i tråden? De som gillar fantasy-böcker kanske även tycker det kan vara lite intressant.... 

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2021-01-22 22:06:11 följande:

Jell-o! Blir ni skitsura om jag testar en formatering i tråden? De som gillar fantasy-böcker kanske även tycker det kan vara lite intressant.... 

Testa du, men krascha gärna inte tråden. .
  • Litenmenhård

KNARK!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.