• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Aniiee

Are we having fun yet?

Ny animesäsong har börjat, så.... kanske? 21 serier att se, varav 11 återkommare (rekommenderar allihop) och 10 nya jag vill ge en chans. Yay! ........ Dygnet behöver fler timmar.....

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

Ja, och...... carnitas i slökokaren......

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Cinnamonbun
    Mortiscia80 skrev 2021-01-18 10:01:06 följande:

Ja, det var bra att slippa trassla med den :) Sonen blev faktiskt bättre direkt, det var bara en tillfällig dip, men han vaknar ju så tidigt! Samtidigt som jag är uppe sent, oftast pga att jag älskar att läsa x) Så han kliver gärna upp redan kvart i sex, imorse kvart över fem (!) men då sa jag åt honom att han fick gå och lägga sig igen, det var ju så gott som mitt i natten. Inte för att jag kunde somna om då.... x)

Just det ja, frukost var det. Det kanske blir en tidig lunch istället. Jag måste tänka på vantar och en massa annat.

Vad bra att han blev frisk direkt! Ni har nog haft nog med sjukdomar på ett tag Jag går alltid upp kvart över fem förresten. Det är ju en bra tid
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2021-01-18 11:42:17 följande:
    Låter jättegott

Den alltid kritiske fadern har upptäckt ännu en detalj som, enligt honom, talar för Trumpens galenskap; brist på husdjur. Han har faktiskt rätt, allihop har haft djur bortsett från Trumpen och Polk (en del har asat med sig halva djurparker till Vita Huset).

Jag sa att det är väl lika bra, för dels hade det då rört sig om något speciellt, typ elefant eller snöleopard, dels hade det arma djuret tillhört världens mäktigaste treåring.
    Ja, det var någon som sa för länge sedan att en man med hund ger ett pålitligare intryck. Sedan vet man ju att det är skillnad på personer beroende på hur de behandlar djur, barn och gamla. Trump verkar inte bry sig om någon annan än sig själv. Han ska absolut inte ha djur. Undrar om Ivanka kommer att begära skilsmässa när de här är över.
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2021-01-18 12:30:13 följande:
    Vad bra att han blev frisk direkt! Ni har nog haft nog med sjukdomar på ett tag Jag går alltid upp kvart över fem förresten. Det är ju en bra tid
    Ja han verkar ha klarat sig bra men själv är jag lite konstig i halsen idag så jag ska försöka kurera mig så gott det går. Vi har verkligen fått nog nu för ett tag, fem gånger under höstterminen! Det är ju inte klokt.

Men människa då x) Okristlig tid att gå upp för min del, jag är nattuggla och ingen morgonduva ;) Vad gör du när du är uppe så tidigt? Morgonbestyr och gå till jobbet eller nåt mer?
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2021-01-18 12:47:13 följande:

Ja, det var någon som sa för länge sedan att en man med hund ger ett pålitligare intryck. Sedan vet man ju att det är skillnad på personer beroende på hur de behandlar djur, barn och gamla. Trump verkar inte bry sig om någon annan än sig själv. Han ska absolut inte ha djur. Undrar om Ivanka kommer att begära skilsmässa när de här är över.

Melania antar jag Jo, det ryktas ju så.

Hört/läst att ska man bedöma ett samhälle ska man titta på hur de svagaste behandlas. Låter rimligt för mig.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2021-01-18 12:54:36 följande:
    Melania antar jag Jo, det ryktas ju så.

Hört/läst att ska man bedöma ett samhälle ska man titta på hur de svagaste behandlas. Låter rimligt för mig.
    Jaha är det så hon heter, ja just det. Jag har inte så bra koll på hans kvinnor.

Ja, lite så!
  • Litenmenhård

Vad duktiga ni är på att läsa min blogg! . 588 personer har läst den på tre månader. Jag blir lite rörd, faktiskt! .

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-01-18 12:56:03 följande:
    Jaha är det så hon heter, ja just det. Jag har inte så bra koll på hans kvinnor.

Ja, lite så!
    Ivanka är dottern.
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2021-01-18 17:10:28 följande:

Vad duktiga ni är på att läsa min blogg! . 588 personer har läst den på tre månader. Jag blir lite rörd, faktiskt! .

Grattis. Min blogg har nog ingen läst på några år eller så. Inte för att det gör något eftersom jag inte uppdaterat den på minst lika länge.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.