• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Aniiee

Jag kan förstås översätta det lite snabbt, men det blir i så fall därefter... dvs kanske mindre bra.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-03-11 20:04:36 följande:
    Nej, just det där har jag. Det är själva leken som saknas. Ska jag klistra in det jag skrivit? Förvisso på engelska.....
    De kanske leker kurragömma? :) Om draken kan flyga är det också en möjlighet förstås.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-03-11 20:30:24 följande:
    De kanske leker kurragömma? :) Om draken kan flyga är det också en möjlighet förstås.
    Vet du en sak? Jag har aldrig ens funderat på om draken kan flyga. Jag är dock ganska säker på att den inte har vingar. Inte än i alla fall. Det är bara en liten babydrake.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-03-11 21:04:06 följande:
    Vet du en sak? Jag har aldrig ens funderat på om draken kan flyga. Jag är dock ganska säker på att den inte har vingar. Inte än i alla fall. Det är bara en liten babydrake.
    Vad gulligt! :) Kan den spruta eld? Isf kanske den inte riktigt kan kontrollera det än utan råkar tända eld på nåt som pappa blir upprörd över.

Springa ifatt är en sak man brukar kunna göra med djur rent allmänt också.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-03-11 21:50:25 följande:
    Vad gulligt! :) Kan den spruta eld? Isf kanske den inte riktigt kan kontrollera det än utan råkar tända eld på nåt som pappa blir upprörd över.

Springa ifatt är en sak man brukar kunna göra med djur rent allmänt också.
    Det är en vattendrake, så ingen eld, däremot vattenprojektiler. Jag hade en sida någonstans där jag nämde att det sprutade vatten när han nyste.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-03-12 00:18:59 följande:
    Det är en vattendrake, så ingen eld, däremot vattenprojektiler. Jag hade en sida någonstans där jag nämde att det sprutade vatten när han nyste.
    Haha :D Ja men de borde väl vattna blommorna då! Bra övning för den lilla draken (under berättelsens gång) för att hantera styrkan i sina projektiler. Och leka med vatten är väl ett favoritnöje för barn om sommaren ;) De springer ju genom de där strålarna man ställer ut för att vattna gräsmattan. De kan bada i en pool tillsammans också.
  • Mortiscia80

Och iom hur ljuset bryts pga vatten så kan man se små regnbågar i luften om draken sprutar upp i luften som en liten fontän, eller liknande :)

• Freddie K
    Aniiee skrev 2021-03-11 20:04:36 följande:
    Nej, just det där har jag. Det är själva leken som saknas. Ska jag klistra in det jag skrivit? Förvisso på engelska.....
    Ok...
    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Freddie K

*Vaknar upp till:* Musical Youth-Pass the dutchie.

Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.