• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-06-01 20:23:02 följande:
    Det är lite kontroversiellt, det där med hur mycket man äter när. Gammal kunskap dikterar ju just det, talesättet "frukost som en prins, lunch(middag) som en herreman middag(kvälsvard) som ett fattighjon" är gammalt, och det är absolut logiskt. Själv föredrar jag att äta så. Jag brukar föreslå att man tänker efter när man behöver energin, och äta sitt största mål innan det. Frågar man livsmedelsverket och andra andra västerländska motsvaritheter delar de helt enkelt kaloriintaget på 3-4 rakt av, 
    Ja det är så väldigt olika när man behöver sin energi. Mitt minsta mål är iaf frukosten, då blir det ett par mackor och en kopp varm choklad. Sedan matrester till lunch oftast och sedan middagsmålet, men försöker tänka på portionsstorleken då trots att det blir största målet ofta. Om jag skulle äta för att tänka på åtgång skulle lunchen vara störst så jag håller hela em, men vill inte äta så mkt till lunch så jag tar hellre en liten fika på em som brygga inför middagen.
  • Aniiee
    Mortiscia80 skrev 2021-06-01 20:26:15 följande:
    Ja det är så väldigt olika när man behöver sin energi. Mitt minsta mål är iaf frukosten, då blir det ett par mackor och en kopp varm choklad. Sedan matrester till lunch oftast och sedan middagsmålet, men försöker tänka på portionsstorleken då trots att det blir största målet ofta. Om jag skulle äta för att tänka på åtgång skulle lunchen vara störst så jag håller hela em, men vill inte äta så mkt till lunch så jag tar hellre en liten fika på em som brygga inför middagen.
    Det är också en bra lösning =P
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-06-02 07:18:10 följande:
    Morrn morrn!
    God morgon, min vän! . Idag blir det en toppendag! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Guldnovan skrev 2021-06-02 10:44:18 följande:
    Finns här!
    Åh, tack! Jag behöver verkligen det nu. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.