• Anonym (TS)

    Ni som slutat ha sex med er partner

    Ni som slutat ha sex med er partner, varför har ni slutat?

    Hur länge har ni levt ihop utan att ha sex?

    Lever du då i celibat eller har du sex med någon annan istället?

  • Svar på tråden Ni som slutat ha sex med er partner
  • Anonym (Po)

    Sexet med min tjej upphörde helt när vi fick vårt första och enda barn. Hon verkade inte intresserad alls längre. Jag tänkte att det kan ta tid efter en förlossning och det kan jag förstå och acceptera. Det det kom aldrig tillbaka. Efter ca ett år så hon att hon var helt ointresserad av sex och inte kände någon njutning alls. Sex var bara en del av en ekvation för att kunna få en man och få barn. Efter det kände jag mig fullständigt ointresserad av att ha sex med henne. Hon ville dock ha sex för att kunna få ett syskon till vårt barn. Där och då upphörde min attraktion till henne och jag insåg att sex i förhållandet var ett avslutat kapitel. Jag njuter otroligt mycket av sex själv men kunde bara inte känna någon lust att ha sex med henne igen. Det är inte lätt som man att hitta en kk när man lever i en relation så jag började betala för sex. Åkte ofta till Danmark på helger för att kunna betala för sex utan att begå brott. Reser ofta i jobbet med så jag passade alltid på att besöka bordeller när jag var utomlands. Här hemma gick jag ofta på thai massage. Jag har all förståelse för att prostitution är så vanligt eftersom det är så många kvinnor som inte vill ha sex och tror aldrig man kan stoppa den verksamheten.

    Nu har jag separerat och det var till stor del pga sexbrist. Som singel kunde jag njuta av livet igen och har haft fantastiskt mycket underbar sex med kvinnor jag träffat via dejtingappar. Jag skulle aldrig acceptera ett sexlöst förhållande igen utan skulle dra direkt istället för att leva ett miserabelt liv.

  • blueblue

    Vi har sex i vågor och det har blivit allt längre mellan vågorna. Hon har lite lust och jag mycket. Problematiken är att jag vill inte knulla min bättre hälft, jag vill älska med henne! För mig som man är sex den ultimata närheten när man älskar! Knulla det är vad man gör om man är otrogen. Spänning och sex utan hämningar.

    För min del blir det extra jobbigt när det går långa stunder utan denna form av närhet. Det är inte bara för min del jag vill ha sex utan minst lika viktigt att få henne att känna sig speciell. Porrfilms knull vore väl kul men inget jag skulle uppskatta på lång sikt.

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Po) skrev 2020-05-20 22:01:18 följande:

    Sexet med min tjej upphörde helt när vi fick vårt första och enda barn. Hon verkade inte intresserad alls längre. Jag tänkte att det kan ta tid efter en förlossning och det kan jag förstå och acceptera. Det det kom aldrig tillbaka. Efter ca ett år så hon att hon var helt ointresserad av sex och inte kände någon njutning alls. Sex var bara en del av en ekvation för att kunna få en man och få barn. Efter det kände jag mig fullständigt ointresserad av att ha sex med henne. Hon ville dock ha sex för att kunna få ett syskon till vårt barn. Där och då upphörde min attraktion till henne och jag insåg att sex i förhållandet var ett avslutat kapitel. Jag njuter otroligt mycket av sex själv men kunde bara inte känna någon lust att ha sex med henne igen. Det är inte lätt som man att hitta en kk när man lever i en relation så jag började betala för sex. Åkte ofta till Danmark på helger för att kunna betala för sex utan att begå brott. Reser ofta i jobbet med så jag passade alltid på att besöka bordeller när jag var utomlands. Här hemma gick jag ofta på thai massage. Jag har all förståelse för att prostitution är så vanligt eftersom det är så många kvinnor som inte vill ha sex och tror aldrig man kan stoppa den verksamheten.

    Nu har jag separerat och det var till stor del pga sexbrist. Som singel kunde jag njuta av livet igen och har haft fantastiskt mycket underbar sex med kvinnor jag träffat via dejtingappar. Jag skulle aldrig acceptera ett sexlöst förhållande igen utan skulle dra direkt istället för att leva ett miserabelt liv.


    Bra då vet vi kvinnor sanningen vad gäller karriärsmän som är registrerade på dejtingapoar. De är här en weekend för att finna en sällskaps dam på hotell för att på måndagen bege sig till sin hemstad i Europa.

    Ingen av dessa dejter på aplarna har någon snobb ifall de talar sanning för de kan aldrig vara ned de. Kallar de för hala ormar. Män som tutar u sina dejter att de i princip vill gifta sig med de.
  • Anonym (Po)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-05-20 22:34:29 följande:

    Bra då vet vi kvinnor sanningen vad gäller karriärsmän som är registrerade på dejtingapoar. De är här en weekend för att finna en sällskaps dam på hotell för att på måndagen bege sig till sin hemstad i Europa.

    Ingen av dessa dejter på aplarna har någon snobb ifall de talar sanning för de kan aldrig vara ned de. Kallar de för hala ormar. Män som tutar u sina dejter att de i princip vill gifta sig med de.


    Det finns nog alla varianter. Jag använde inte dejtingappar när jag levde i en relation eftersom jag ansåg det vara lönlöst och för komplicerat. Jag betalade för mig istället.

    Som singel däremot hittar jag gratisdamer via appar och det är kvinnor som älskar sex och som själva lämnat relationer med obefintligt eller dåligt sex
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Po) skrev 2020-05-20 23:10:05 följande:

    Det finns nog alla varianter. Jag använde inte dejtingappar när jag levde i en relation eftersom jag ansåg det vara lönlöst och för komplicerat. Jag betalade för mig istället.

    Som singel däremot hittar jag gratisdamer via appar och det är kvinnor som älskar sex och som själva lämnat relationer med obefintligt eller dåligt sex


    Du kan ju råka ut för HIV och annat farligt.
  • Anonym (Po)
    Anonym (Ensam) skrev 2020-05-20 23:25:31 följande:

    Du kan ju råka ut för HIV och annat farligt.


    När jag gick på bordell var jag bara på seriösa bordeller där kondom är obligatoriskt. Har alltid kondom annars med, så jag oroar inte mig för det.
  • Anonym (Också kvinna)
    Tunnis skrev 2020-05-20 16:25:51 följande:

    Antingen trollar ni eller så är ni narcissister, inte för att ni inte vill ha sex men för att ni skiter i och inte ens vill förstå vad era respektive känner, hade ni älskat dom hade ni öppnat upp förhållandet eller separerat istället för att utgå ifrån att dom bara ska finna sig i situationen.


    Håller med, det är ju så ego och tragiskt
  • Anonym (Pellepåfågel)
    Anonym (Kvinna 36) skrev 2020-03-15 10:31:51 följande:

    Min sexlust är hög men lusten till min man är låg.

    Speglar nog vårt förhållande i sin helhet.

    Innan barnen, mycket sex, kul, nöjen och samförstånd.

    Men sen när barnen kom hände det något. Vi hamnade på spelplan. Barnen blev plötsligt mitt huvudproblem och (ofrivilligt) mitt huvudansvar där jag skulle delegera till honom. Min fritid krympte, hans vidgades. Han missköter tider med förskolan, glömmer tex picknickmat, glömmer att det är maskerad, hämtar efter utsatt tid. Och jag får vara den där jobbiga kvinnan som hela tiden måste ha koll på honom. Som en hökmamma som måste hovra så att familjen funkar samtidigt som jag har ett heltidsjobb med massa ansvar och projekt.

    Jag är besviken på honom. Trodde vi var det ultimata teamet innan vi bildade familj. Jag är ganska besviken hur livet blev, trotts att barnen är det absolut viktigaste och finaste i mitt liv. Men vi är inte samspelta längre. Och jag attraheras inte av honom, trotts att han rent fysiskt är snygg och charmig.

    Funderar på att lämna. Men den stigen är svår..

    Har inte testat att vara otrogen. Vill inte det. Det är inte en kick jag är ute efter utan det jag vill är att ha en fungerande familj där mamma och pappa återigen blir ett superteam..men han vägrar parterapi. Han anser inte att det är något problem. Att jag sen inte mår bra k relationen är mitt problem anser han. Så det hela kommer nog ändå sluta med ett exit från min sida. Och han kommer stå där helt förvånad... suck...


    Hej

    Du skriver flera gånger om ?team? att maskineriet skall fungera men du nämner aldrig någonsin något om kärlek.

    Är det enbart struktur och scheman i vardagen du är ute efter? Saknar du inte kärlek i förhållandet?

    Givetvis kan småsaker göra att man går runt och stör sig på partnern som blir till ilska. Känna rent spontant som att ni enbart lever ihop som ?vänner? där saker skall göras .. lite som ett jobb.

    Se till att få tid tillsammans enbart ni två utan barn och känn efter hur det känns då. Blir det bättre och ni kan umgås och kanske även mysa eller är det samma sak att ni börjar bråka även då?

    Sen ?måste man inte allt hela tiden? :) gräsmattan imploderar inte OM man väntar några dagar med att klippa. Tvätten brinner inte upp om den får ligga kvar i tvättkorgen något extra dygn. :)

    Försök koppla av och njut av livet också... små saker som att pyssla med barnen i 15 min ger mer än massor mentalt än att sitta vid mobilen.

    Min filosofi är att ha 1 rum helt kliniskt rent så man kan gå in där och koppla av. (Kan Tex vara tv rummet, sovrummet ) Så slipper man bråka med resten av familjen konstant konstant :/ varken den som retar upp sig på sakerna eller de som stökat ned blir lyckliga av att tjafsa så försök koppla av ibland också.
  • Tunnis
    Anonym (Ensam) skrev 2020-05-20 21:21:06 följande:
    Gnistan har slocknat efter det där.
    Förstår inte riktigt..

    Du vill ha sex med din man trots att du inte längre är attraherad (gnistan som du nämnde) men han kan inte?
    Du vill inte experimentera med icke-penetrerande sex tillsammans med din man?
    Du vill inte separera?
    Du vill inte öppna upp förhållandet och ha sex med andra?
  • manolito
    Anonym (Kvinna 36) skrev 2020-05-20 10:23:02 följande:

    Det är inte han som tar smällen för detta. Att pappa glömmer har alla överseende med, herregud han är ju man med jobb och ansvar. Klart det är lätt att glömma!

    Jag däremot som kvinna är inte tillåten att prioritera mott viktiga jobb framför mina barn. Då är jag en dålig mamma. Och därmed en dålig kvinna.

    Hade samma krav på mig ställts på min man och den glömda fruktlåda hade fått honom att helt tvivla på sig själv som förälder eller hans manlighet. Då hade jag mycket lätt kunnat slappna av.

    Nu är det inte så. Det är mig de sura och dömmande ögonen landar på. Inte min man. För det är jag som är familjens (ofrivillige) VD.


    Tycker det låter som att du borde gå i terapi för egen del. Lära dig att släppa kontroll och lära dig att sänka dina krav på dig själv och omgivningen.

    Ni skulle kunna ha ett schema där ni turas om att ha huvudansvar för barnen, tex varannan vecka.

    Jag tror att mitt ex kände som du. Vi försökte turas om med ansvaret enligt råd från familherådgivaren, men hon kunde bara inte låta bli att lägga sig i ändå när det var jag som hade ansvaret. Jag kände mig också övervakad och kontrollerad hela tiden så jag kunde inte slappna av. Hon var orolig för att separera för att hon inte skulle kunna ha full kontroll hela tiden och bestämma hur allt ska göras. Med facit i hand funkar det bra. Efter separationen tar jag mer ansvar men jag kan å andra sidan göra som jag vill och på mitt sätt. Hon får mer egentid men tvingas jobba med sitt kontrollbehov och sluta lägga sig i. Skulle tro att omställningen var nog jobbigare för henne. Jag tycker bara att allt har blivit till det bättre.
Svar på tråden Ni som slutat ha sex med er partner