• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-05-07 19:51:07 följande:
    Jag hoppas att hon och Fabian ryker nu.
    Håller med
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-05-07 19:54:53 följande:
    Förstår att Mattias är orolig
    Det gör jag med eftersom han ska i duell med Christoffer. Kommer Christoffer att vinna och få komma till Maktens Boning då kommer han ta med Clara och pakternas pakt börjas tas där.

Vet inte, men jag gillar inte dem två, inte heller Josefin så alla av dem kunde åka ut.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-05-07 19:57:14 följande:
    Det ska bli kul med Gränslandet sen
    Det ska bli spännande att titta på Gränslandet i morgon. Jag har på känn att Jonas och Cruise kommer att komma tillbaka till Robinson eller en av dem. Bra att det blev två starka killar som hamnade där först så att dem kan slå ut en efter en som kommer in, men däremot vore det på tiden att även Jonas tävlade.
  • flygrl

Ok, Mattias är inte perfekt dvs ungefär som människor i största allmänhet MEN som Julia klokt påpekade har han blivit lagets hackkyckling. Va han än gör är det fel i somligas ögon och inga ursäkter accepteras. :( Som sagt: ut med särskilt Josefina och Fabian för dom är också dom som gnäller mest på Mattias som i mina ögon i stort känns som en rätt ok snubbe.

Mardrömstävlingen kom i år igen och vanns till slut av Christoffer. Julia stark tvåa. Kristallove gjorde en Fabian och värmde vattnet åt dom bredvid honom och det kändes ju inte så fräscht precis. :/

En lite hårdare sida har kommit fram hos Kristallove och jag hoppas Julia kan dämpa den lite. Julia och Priya växer stadigt i mina ögon.

På söndag hoppas jag Mattias tar Christoffer i duellen om Maktens boning och sen använder sin makt på rätt sätt i örådet. Fast Christoffer verkar också villa skicka ut Josefina och Fabian.

• flygrl
    Johannus skrev 2020-05-06 22:02:45 följande:

Bra att Prya börjar ta plats.

Jag min dotter och svärson och barnbarnen firar alla födelsedagar och helgdagar tillsammans med endast en utomstående nära vän . Barnbarnens farföräldrar kommer aldrig och firar nåt med oss. Tydligen för att barnen har funktionshinder. Grannarna kommer inte heller och besöker och det verkar som att anledningen är den samma. Vi är ensamma alltid. Min och dotterns släkt bor 130 mil från oss så dem kan vi inte träffa ofta.

Ragnar blev verkligen irriterande med all gnäll han hade innan han åkte till Gränslandet.

Nej jag hade inte valt biffarna är inte så glad i nötkött. Kaffe är för mig ett måste så jag inte får huvudvärk som inte går över innan jag fått kaffe. Hade jag varit med i Robinson hade min personliga sak varit snabbkaffe som ingen annan hade fått smaka av  För deras eget bästa för om jag inte får kaffe då är det ingen ide att prata med mig.

Det finns gott om fisk för alla om dem använder näten som dem fått. Det är en öde ö och där finns inga snabbmatställen. 

Mattias blev arg för tävlingen, men han vart arg på sig själv och ingen annan, men det kommer att snackas vid lägret att han ska ut för han blev arg på alla andra. Hoppas inte dom väljer att ta ut Mattias.

Först och främst tack för ditt utförliga svar.

Va trist om det är så att barnbarnens farföräldrar inte dyker upp pga barnbarnen har funktionshinder. Det är ju ändå deras barnbarn...låter sorgligt...

Ok, så kaffet trumfar biffarna i ditt fall. Aja, smaken är ju olika.

Jag behöver också kaffe men skulle föredragit biffarna som sagt. Men utan kaffe hade du kanske förvandlats till en variant på Raymond och rivit lägret.

F.ö. va det ju fint av Mattias och Priya att skänka bort en hel dagsfångst fisk till dom andra deltagarna. Stor fördel för dom som bor i Maktens boning att kunna dra upp så mycket fisk!

Som sagt tycker jag man överdriver Mattias ilska efter tävlingsmissen och grejen med tändstålet. Tycker Josefina mfl. borde kunna släppa det nån gång. Men ja han sitter tyvärr osäkert i örådet. :/
    Johannus skrev 2020-05-07 21:38:49 följande:

Det gör jag med eftersom han ska i duell med Christoffer. Kommer Christoffer att vinna och få komma till Maktens Boning då kommer han ta med Clara och pakternas pakt börjas tas där.

Vet inte, men jag gillar inte dem två, inte heller Josefin så alla av dem kunde åka ut.

Även om Christoffer och Clara inte är några stora favoriter hos mig är dom ändå betydligt vettigare än Josefina och Fabian.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-05-08 17:40:07 följande:
    Först och främst tack för ditt utförliga svar. smile1.gif
    Va trist om det är så att barnbarnens farföräldrar inte dyker upp pga barnbarnen har funktionshinder. Det är ju ändå deras barnbarn...låter sorgligt... smile4.gif

Ok, så kaffet trumfar biffarna i ditt fall. Aja, smaken är ju olika. smile1.gif
    Jag behöver också kaffe men skulle föredragit biffarna som sagt. Men utan kaffe hade du kanske förvandlats till en variant på Raymond och rivit lägret. smile2.gif

F.ö. va det ju fint av Mattias och Priya att skänka bort en hel dagsfångst fisk till dom andra deltagarna. Stor fördel för dom som bor i Maktens boning att kunna dra upp så mycket fisk! smile1.gif

Som sagt tycker jag man överdriver Mattias ilska efter tävlingsmissen och grejen med tändstålet. Tycker Josefina mfl. borde kunna släppa det nån gång. Men ja han sitter tyvärr osäkert i örådet. :/

Även om Christoffer och Clara inte är några stora favoriter hos mig är dom ändå betydligt vettigare än Josefina och Fabian.
    Ja det är tråkigt att farföräldrarna inte vill vara del av sin sons familj. Det hade varit skönt med avlastnings hjälp av dem, men nä. Rynkar på näsan

Jag kan nog garantera att jag varit som Raymond utan kaffe och rivit sönder allt i min väg.SkrikandesSkrattande

Svar på tråden Robinson 2020