• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-05-03 20:18:05 följande:

Vi har inte firat påsk, inte firat Valborg. Alla dagar är likadana då vi inte kan göra nåt, bara ta promenader för att inte bli knäppa inomhus. Hoppas in för Gud att denna Corona tar slut någon gång så man vågar röra på sig ingen.

Ja, det hoppas vi alla och såsmåningom blir det väl så också. Men just nu får man gilla läget helt enkelt.

Kunde ni inte fira påsk och Valborg med god mat och umgänge tillsammans i hemmet, ni som ändå bor ihop så att säga?
    Johannus skrev 2020-05-03 20:18:37 följande:

Ja hon är speciell. Jag är riktigt trött på henne.

Skönt att hon försvann snabbt från både Robinson och Gränslandet.
    Johannus skrev 2020-05-03 20:45:55 följande:

Hon vill visa sig stark, men jag hoppas hon åker nu ut.

Fast va det inte väldigt dumdristigt med tanke på att Cruise är en av dom starkaste och smartaste i årets Robinson och han dessutom får välja tävlingsgren fritt?
    Johannus skrev 2020-05-03 20:52:36 följande:

Hur kan dom gilla kokosbollar då dem har ätit kokos hela tiden?

Fast det är väl chokladen som är den dominerande ingrediensen? Cruise sa ju nåt om att dom hade lagt lite överbliven kokos vid sidan om för den som ville ta mer...
    Johannus skrev 2020-05-03 20:57:38 följande:

Jag var orolig att Cruise inte skulle få elden att brinna. Huh!

Men han va överlägsen segrare igen. Det där kan han verkligen.
    Johannus skrev 2020-05-03 21:11:49 följande:

Usch så gnällig och avundsjuk Ragnar är....Fy!

Han och Ragnar har vart vidriga! Blä!
    Johannus skrev 2020-05-03 21:31:49 följande:

Tyckte det lät så löjligt när Ragnar sa att han inte ville höra nåt om breven hemifrån. Blä! Det andra har fått brev, men ännu inte i handen. Så jädrans barnsligt för ingen annan sa nåt sånt. Tyckte synd om Micke som ville visa sina barns bilder så drog Ragnar ner hela glädjen.

Ut med Ragnar.

Ja, det va andra gången (minst) Ragnar sabbade glädjen för andra deltagare som vart med om nåt trevligt. Att ingen säger ifrån när han och ofta även Fabian håller på så där. Rätt åt honom att bli utröstad! :/
    Johannus skrev 2020-05-03 22:01:44 följande:

Ja det var bra att Mattias gav vita handen till Kristove.

Japp.
    Johannus skrev 2020-05-03 22:25:24 följande:

Det börjar vara många som man vill ska ut ur Robinson, men undrar om alla som åker ut hamnar på Gränslandet eller om den bara pågår ett tag till.

Gränslandet brukar väl va igång tills det är typ några veckor kvar av hela Robinson. Sen får en eller möjligen två återvända. Eller minns jag fel nu?
    Johannus skrev 2020-05-04 23:02:24 följande:

Mattias är en dålig förlorare, det har han visat förut. Hoppas det går över snabbt :)

Fast som sagt om det där man såg i programmet va allt är det ju ingen big deal enligt mig. Herregud, han svor högt och drämde handen i labyrintskylten men va inte taskig mot nån annan som jag minns det.
    Johannus skrev 2020-05-05 19:41:45 följande:

Prya börjar jag gilla mer och mer, men blir det pakter kan alla vända sig och bli gnälliga.

Priya verkar sjysst och rak men har först börjat ta mer plats nu.
    Johannus skrev 2020-05-05 19:42:46 följande:

Ja det går att fånga fisk när man har nät om man bara orkar...Julia och Kristove orkade inte fiska.

Verkar finnas gott om fisk där. Ett fint tillskott till den torftiga kosten på ön.
    Johannus skrev 2020-05-05 21:28:28 följande:

Jag med alla gånger. Skulle inte klara en morgon utan kaffe utan att få huvudvärk och ingen skulle våga prata med mig.

Hade du inte valt dom fina biffarna före kaffet? Jag behöver kaffe men biffarna hade gått före i det läget.

Jani säkrade också sitt koffein, han som tydligen drar i sig 2 liter Cola om dagen hemma.
    Johannus skrev 2020-05-05 21:30:08 följande:

Ja hon är girig hon hade kunnat dela med Prya och Mattias, men sur som hon var på Mattias så ville hon inte. Ok Mattias betedde sig dåligt efter tävlingen, men för guds skull ska man inte sura i dagar.

Jag tycker som sagt inte Mattias ilska efter tävlingen kändes värre än att man genast borde ha kunnat glömma det. Särskilt som han sen kom till lägret och bad om ursäkt för sitt uppförande. Raymonds ständiga hackande på somliga och vredesutbrott hade man däremot överseende med. :/
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-05-03 20:55:05 följande:

Jag hade nog öedragit pärlsocker där.

Men det gör jag å andra sidan alltid. *S*

Pärlsocker år klart godare än kokos!
    molly50 skrev 2020-05-03 21:11:45 följande:

Jag tycker Ragnar har blivit så gnällig. Och Fabian verkar mest skryta om sin egen förträfflighet.

molly50 skrev 2020-05-03 21:16:30 följande:

Ja.verkligen! Det är klart det är jobbigt att vara utan mat och brist på sömn osv.

Men alla är ju i samma situation. Men ingen annan gnäller lika mycket som honom.

Ragnar och Fabian har fan spårat ur helt.
    molly50 skrev 2020-05-03 21:27:46 följande:

Jag börjar gilla Mattias mer och mer.

Samma här.
    molly50 skrev 2020-05-04 19:59:00 följande:

Inte var det vackert i alla fall. 

Asså, är jag den enda här som tycker det ser helt ok ut?
    molly50 skrev 2020-05-04 20:01:49 följande:

Det förstår jag med.

Men vad Fabian gnäller på honom.

Mattias svor högt och drämde handen i den där labyrintskylten men fast han sen tydligt bad om ursäkt för det behandlas han fortfarande som om han vore en mördare eller nåt. Fjantigt av Fabian mfl. :/
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-05-06 21:15:36 följande:
    Ja, det hoppas vi alla och såsmåningom blir det väl så också. Men just nu får man gilla läget helt enkelt. smile1.gif
    Kunde ni inte fira påsk och Valborg med god mat och umgänge tillsammans i hemmet, ni som ändå bor ihop så att säga?

Skönt att hon försvann snabbt från både Robinson och Gränslandet.

Fast va det inte väldigt dumdristigt med tanke på att Cruise är en av dom starkaste och smartaste i årets Robinson och han dessutom får välja tävlingsgren fritt? smile3.gif

Fast det är väl chokladen som är den dominerande ingrediensen? Cruise sa ju nåt om att dom hade lagt lite överbliven kokos vid sidan om för den som ville ta mer... smile2.gif

Men han va överlägsen segrare igen. Det där kan han verkligen. smile1.gif

Han och Ragnar har vart vidriga! Blä! smile8.gif

Ja, det va andra gången (minst) Ragnar sabbade glädjen för andra deltagare som vart med om nåt trevligt. Att ingen säger ifrån när han och ofta även Fabian håller på så där. Rätt åt honom att bli utröstad! :/

Japp.

Gränslandet brukar väl va igång tills det är typ några veckor kvar av hela Robinson. Sen får en eller möjligen två återvända. Eller minns jag fel nu?

Fast som sagt om det där man såg i programmet va allt är det ju ingen big deal enligt mig. Herregud, han svor högt och drämde handen i labyrintskylten men va inte taskig mot nån annan som jag minns det.

Priya verkar sjysst och rak men har först börjat ta mer plats nu.

Verkar finnas gott om fisk där. Ett fint tillskott till den torftiga kosten på ön.

Hade du inte valt dom fina biffarna före kaffet? Jag behöver kaffe men biffarna hade gått före i det läget.
    Jani säkrade också sitt koffein, han som tydligen drar i sig 2 liter Cola om dagen hemma. smile2.gif

Jag tycker som sagt inte Mattias ilska efter tävlingen kändes värre än att man genast borde ha kunnat glömma det. Särskilt som han sen kom till lägret och bad om ursäkt för sitt uppförande. Raymonds ständiga hackande på somliga och vredesutbrott hade man däremot överseende med. :/
    Bra att Prya börjar ta plats.

Jag min dotter och svärson och barnbarnen firar alla födelsedagar och helgdagar tillsammans med endast en utomstående nära vän . Barnbarnens farföräldrar kommer aldrig och firar nåt med oss. Tydligen för att barnen har funktionshinder. Grannarna kommer inte heller och besöker och det verkar som att anledningen är den samma. Vi är ensamma alltid. Min och dotterns släkt bor 130 mil från oss så dem kan vi inte träffa ofta.

Ragnar blev verkligen irriterande med all gnäll han hade innan han åkte till Gränslandet.

Nej jag hade inte valt biffarna är inte så glad i nötkött. Kaffe är för mig ett måste så jag inte får huvudvärk som inte går över innan jag fått kaffe. Hade jag varit med i Robinson hade min personliga sak varit snabbkaffe som ingen annan hade fått smaka av Oskyldig För deras eget bästa för om jag inte får kaffe då är det ingen ide att prata med mig.

Det finns gott om fisk för alla om dem använder näten som dem fått. Det är en öde ö och där finns inga snabbmatställen. 

Mattias blev arg för tävlingen, men han vart arg på sig själv och ingen annan, men det kommer att snackas vid lägret att han ska ut för han blev arg på alla andra. Hoppas inte dom väljer att ta ut Mattias.

• molly50
    flygrl skrev 2020-05-06 21:25:26 följande:
    Pärlsocker år klart godare än kokos!
    molly50 skrev 2020-05-03 21:11:45 följande:

Jag tycker Ragnar har blivit så gnällig. Och Fabian verkar mest skryta om sin egen förträfflighet.

Ragnar och Fabian har fan spårat ur helt.
    molly50 skrev 2020-05-03 21:27:46 följande:

Jag börjar gilla Mattias mer och mer.

Samma här.Asså, är jag den enda här som tycker det ser helt ok ut?
    molly50 skrev 2020-05-04 20:01:49 följande:

Det förstår jag med.

Men vad Fabian gnäller på honom.

Mattias svor högt och drämde handen i den där labyrintskylten men fast han sen tydligt bad om ursäkt för det behandlas han fortfarande som om han vore en mördare eller nåt. Fjantigt av Fabian mfl. :/
    Ja,det tycker jag med.

Ja,det har de verkligen.

Jag gissar att du är en man och därför tycker det är snyggt.

Ja,precis! Men Raymonds ständiga hackande och gnällande hade man överseende med.
    Josefina kan ju inte heller bete sig som paktar och snackar skit.
  • molly50
    Johannus skrev 2020-05-06 22:02:45 följande:
    Mattias blev arg för tävlingen, men han vart arg på sig själv och ingen annan, men det kommer att snackas vid lägret att han ska ut för han blev arg på alla andra. Hoppas inte dom väljer att ta ut Mattias.
    De var väl arga för att han tog med sig ett av deras tändstål också.
    Men han bad ju om ursäkt sen.
    Är han inte immun i örådet i och med att han är befälhavaren nu?
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-05-06 19:58:34 följande:
    Ja,hon är väl den sista som ska prata om att bete sig.

Ja,det är samma här. Men nu börjar han bete sig som en översittare.
    Jag håller med om båda två.
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-05-06 22:02:45 följande:
    Bra att Prya börjar ta plats.

Jag min dotter och svärson och barnbarnen firar alla födelsedagar och helgdagar tillsammans med endast en utomstående nära vän . Barnbarnens farföräldrar kommer aldrig och firar nåt med oss. Tydligen för att barnen har funktionshinder. Grannarna kommer inte heller och besöker och det verkar som att anledningen är den samma. Vi är ensamma alltid. Min och dotterns släkt bor 130 mil från oss så dem kan vi inte träffa ofta.

Ragnar blev verkligen irriterande med all gnäll han hade innan han åkte till Gränslandet.

Nej jag hade inte valt biffarna är inte så glad i nötkött. Kaffe är för mig ett måste så jag inte får huvudvärk som inte går över innan jag fått kaffe. Hade jag varit med i Robinson hade min personliga sak varit snabbkaffe som ingen annan hade fått smaka av Oskyldig För deras eget bästa för om jag inte får kaffe då är det ingen ide att prata med mig.

Det finns gott om fisk för alla om dem använder näten som dem fått. Det är en öde ö och där finns inga snabbmatställen. 

Väl valda ord
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-05-07 08:56:24 följande:
    De var väl arga för att han tog med sig ett av deras tändstål också.
    Men han bad ju om ursäkt sen.
    Är han inte immun i örådet i och med att han är befälhavaren nu?
    Det borde han vara
Svar på tråden Robinson 2020