• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-16 19:50:18 följande:

Håller med dig. Jag har lite svårt för Jani oavsett att jag själv är en halvfinne. Han pratar alldeles för snabbt och massor. Han vill visa sig kunnigare än han är och jag vet inte allt. Hade han varit med i ett annat program så hade jag nog gillat han bättre. Som person är han fin, men han ska inte lova mer än han håller.

Håller med.
    Johannus skrev 2020-04-16 19:58:42 följande:

OJ var det någon annan som såg det jag såg när Christoffer tog brevet?????.Det var en (katt som sprang bakom)?.Börjar fundera om det inte bor folk på denna Ö?

Nu har jag specialstuderat den där sekvensen gång på gång och det är ju nåt djur där i bakgrunden men jag tycker det är svårt avgöra om det är en katt eller nåt annat djur. Finns också vilda kattarter som liknar vanliga katter aka våra tama katter så det kan varit en sån med. Men visst det kanske finns bofasta människor längre bort på ön som också har katter.

Förresten skulle ju den där katten du hade en gång som fångade fisk vart perfekt som husdjur i Robinson. Den hade gjort succé! Mjau!
    Johannus skrev 2020-04-16 20:10:01 följande:

Helt klart har det blivit en annan stämning i lag syd och det är på grund av Raymond. 

När det blir elaka ord mellan deltagarna så drar det ner på alla andra. Det drar ner på krafterna när man ska tävla.

Bara och tänka i vanliga livet om någon skäller och gnäller på en personligt så blir man lessen, orkeslös och det drabbar även omgivningen. ( Glad för dem som aldrig upplevt detta i sitt liv)

Jag hoppas att Raymond åker och att Christoffer tänker en gång till att välja honom.

God stämning i lagen för att alla orkar mer på tävlingarna.

Johannus skrev 2020-04-18 23:12:18 följande:

Ja det är konstant dålig stämmining på grund av Raymond.  Ingen av de andra deltagarna vågar vara sig själva.

Hoppas att dem rösta ut Raymond och Nina så att lägret vågar prata med varann igen.

Ja, en översittare/mobbare som Raymond skapar dålig stämning, gör folk osäkra och drar ner hela laget. Jag med hoppas att Christoffer kör på Claras linje att försöka få ut Raymond i örådet. Och att Raymonds pakt spricker och att han inte lyckas bli immun. Det behövs en perfekt storm för att få ut Raymond.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-04-19 13:56:06 följande:
    Håller med.

Nu har jag specialstuderat den där sekvensen gång på gång och det är ju nåt djur där i bakgrunden men jag tycker det är svårt avgöra om det är en katt eller nåt annat djur. Finns också vilda kattarter som liknar vanliga katter aka våra tama katter så det kan varit en sån med. Men visst det kanske finns bofasta människor längre bort på ön som också har katter.

Förresten skulle ju den där katten du hade en gång som fångade fisk vart perfekt som husdjur i Robinson. Den hade gjort succé! Mjau! smile2.gif

Ja, en översittare/mobbare som Raymond skapar dålig stämning, gör folk osäkra och drar ner hela laget. Jag med hoppas att Christoffer kör på Claras linje att försöka få ut Raymond i örådet. Och att Raymonds pakt spricker och att han inte lyckas bli immun. Det behövs en perfekt storm för att få ut Raymond.
    Glad Kanske det är en katt som kan fiska som min katt gjorde.
    Enligt vad vi kollade upp Fitji ön där Robinson spelats in så finns det boende på ön och jag har för mig att efterförra årets Robinson så var det ett program som hette bakom kulisserna och där kom det fram att bara 1 km från deltagarna så är det bebodd. Lokal människorna ser till att deltagarna inte äter nåt giftigt och talar om vilken fisk som är ätbar. Lokalbefolkningen vaktar även deltagarna att inga farliga djur kommer i närheten av dem.
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-04-19 13:18:25 följande:
    Tur lag Nord hade fördelen som Ragnar & Jani fixat åt dom för utan den hade dom knappast tagit hem vinsten i Robinsontävlingen även om alla kämpade hårt. När Priya knappt kom ur fläcken trodde jag det va kört men starkt av henne till slut lyckas ta sig i mål. Kul att dom vann och kul också att dom sjöng sin sång. Hoppas det retade Raymond lite smile2.gif

Ikväll är det öråd och det ska bli spännande se om Raymonds pakt spruckit och han åker ut. Hänger ju också på hur det går i immunitetstävlingen där ju Raymond fått en väldigt stark utmanare i Christoffer som är fysiskt väldigt stark. Om Raymonds pakt håller är det nog kört för antingen Mattias eller Katarina. Har svårt se Katarina ta immunitet men Mattias kanske kan klara det. Jag håller tummarna för Mattias där. smile1.gif
    flygrl skrev 2020-04-19 13:37:13 följande:
    Merci! smile1.gif

Ja och det är en grej som alltid förvånat mig i Robinson det här att det verkar va så kalla nätter och morgnar. Fidji har va jag vet tropiskt klimat och min erfarenhet av att vistas i tropikerna är att även nätterna är varma. Så knepigt det där med nattkylan faktiskt. smile3.gif

Jag gillar Julia som person men tycker hon är påfallande dålig i fysiska moment för att va PT och relativt ung. I en av dom första tävlingarna där dom skulle kämpa man mot man om den där säcken blev hon enkelt frånsprungen av Mikael och sen chanslös i kampen om säcken. :/ Och Mikael är ju typ 45 och rätt rund. Fast han har ju sen också visat sig va rätt fysiskt stark så skenet bedrar lite där. smile1.gif

smile1.gif

Med den och att hans kompisar sviker honom kanske han åker ut ikväll. smile1.gif
    Bra sammanfattning

• Nandez
    Johannus skrev 2020-04-19 17:49:13 följande:
    Glad Kanske det är en katt som kan fiska som min katt gjorde.
    Enligt vad vi kollade upp Fitji ön där Robinson spelats in så finns det boende på ön och jag har för mig att efterförra årets Robinson så var det ett program som hette bakom kulisserna och där kom det fram att bara 1 km från deltagarna så är det bebodd. Lokal människorna ser till att deltagarna inte äter nåt giftigt och talar om vilken fisk som är ätbar. Lokalbefolkningen vaktar även deltagarna att inga farliga djur kommer i närheten av dem.
    Intressant
Svar på tråden Robinson 2020